Michał Kaszuba

Michał Kaszuba Biuro Rachunkowe
Księgozbiór

Temat: Jak szukać klientów dla Biura Rachunkowego

I tu znowu przychodzi do głowy uniwersalna rada:
jak nie wiesz jak pozyskać klientów to rozwieszaj banery na płotach
w uczęszczanych miejscach. :) Nie jest to szybka metoda, ale działa.
Robert Adam Okulski

Robert Adam Okulski Doradca Podatkowy
lic. 1030

Temat: Jak szukać klientów dla Biura Rachunkowego

Michał K.:
I tu znowu przychodzi do głowy uniwersalna rada:
jak nie wiesz jak pozyskać klientów to rozwieszaj banery na płotach
w uczęszczanych miejscach. :) Nie jest to szybka metoda, ale działa.
Z podkreśleniem na "nie szybka" w związku z czym ważne jest aby banery powisiały w jednym miejscu dość długo (nikt nie zapisuje danych ale jak będzie miał potrzebę wróci żeby sprawdzić) a także nie zmieniać za często lokalizacji biura.

Oczywiście optymalny banner to wiszący na balkonie biura przy głównej ulicy.

I co ciekawe, metoda zupełnie nie sprawdza się w ścisłym centrum, przynajmniej nie w Warszawie.
Wadim Szczyrski

Wadim Szczyrski Księgowość, Podatki

Temat: Jak szukać klientów dla Biura Rachunkowego

Robert Adam O.:
>...
I co ciekawe, metoda zupełnie nie sprawdza się w ścisłym centrum, przynajmniej nie w Warszawie.

Czyżby na wzmiankach Tadeusza Mosza skończyły się profity płynące z zakupu "powierzchni reklamowej"? ;)

W sumie jakbyś przykrył cały Novotel przy Rotundzie swoim plakatem to mało kto by zauważył - tyle jest ponawieszanych banerów w "ścisłym centrum", że mało kto zwraca na nie uwagę.

I jeszcze uwaga ode mnie: dobrze te długo-wiszące-banery jednak co kilka lat odnawiać - wyblakły baner z jednej strony niby świadczy, o tym że biuro długo działa czyli że jest solidne, ale z drugiej strony nie ma pewności, że jeszcze tam istnieje skoro wygląda jak zapomniany :)

P.S. Tak, wiem o istnieniu nieblaknących farb :)
Michał Kaszuba

Michał Kaszuba Biuro Rachunkowe
Księgozbiór

Temat: Jak szukać klientów dla Biura Rachunkowego

Z banerami to jest tak, że nie działają od razu, ludzie je oglądają i zapominają,
bo jeżeli w danej chwili ktoś nie potrzebuje biura rachunkowego, to po co mu to pamiętać.
Wydaje mi się natomiast, że jeżeli ktoś będzie opatrzony z naszym banerem
i będzie w fazie wyboru biura rachunkowego, to chcąc nie chcąc będzie brał nasze
biuro pod uwagę, bo przecież mu się kojarzy nazwa :)
Czy tak jest naprawdę to już pewnie jakiś psycholog reklamy musi zweryfikować. ;)
Robert Adam Okulski

Robert Adam Okulski Doradca Podatkowy
lic. 1030

Temat: Jak szukać klientów dla Biura Rachunkowego

Wadim S.:
Czyżby na wzmiankach Tadeusza Mosza skończyły się profity płynące z zakupu "powierzchni reklamowej"? ;)
no właśnie, banner w ścisłym centrum, był widoczny, zauważalny w radiu i na blogach ale oddziaływanie aczkolwiek niezerowe, to jednak niewielkie. Nie chodzi już o kontrakty, ale o same zapytania od klientów.

Dużo gorzej usytuowana reklama na Żoliborzu (budynek cofnięty ok 150 m od ulicy, stojący bokiem nie na wprost) skutkuje regularnymi telefonami, czy wręcz niezapowiedzianymi wizytami potencjalnych klientów.

Wg. mnie wynika to ze specyfiki miejsc. Oprócz samego "upstrzenia" centrum bannerami, ludzie tam są już "w pracy" i mają ważniejsze problemy na głowie niż kwestie księgowe.
W miejscach od centrum oddalonych potencjalny klient zauważa reklamę będąc jeszcze na luzie w drodze do pracy, wychodząc pomału z jej reżimu w drodze powrotnej, czy też po prostu mieszkając w okolicy na spacerze z psem.

Także firmy mające siedzibę na obrzeżach centrum żyją troszkę innym, spokojniejszym rytmem.

Co do tego że reklama ma być non stop "świeża" 100% zgoda. Potencjalny klient patrzy na jej aktualny wygląd a nie na to ile wisi i że "ma prawo" przyblaknąć.

p.s.

reklama "opiewana" m.in. w audycji redaktora T.M. i na blogach
http://www.okulscy.com.pl/744,l1.html
już niestety zlikwidowana, wraz ze wszystkimi innymi reklamami drobnych przedsiębiorców. Wycofaliśmy się pod obstrzałem konserwatora zabytków.
Oczywiście reklama wielkogabarytowa i reklamy banków wiszą w najlepsze :)

----------------------------------------------------------------------------------
zapraszam do "siostrzanej" grupy w Linked In
http://www.linkedin.com/groups?gid=4840327&trk=hb_side_gRobert Adam Okulski edytował(a) ten post dnia 17.04.13 o godzinie 09:41
Robert Adam Okulski

Robert Adam Okulski Doradca Podatkowy
lic. 1030

Temat: Jak szukać klientów dla Biura Rachunkowego

a co powiecie o "obrandowaniu samochodów" ?

W swoim czasie miałem przez 4 lata pięknie oklejoną skodę fabię (w danym momencie najpopularniejszy samochód na polskim rynku), logo. hasło, www, telefony, a efekt ...

opowiem, opowiem, ale najpierw jestem ciekaw waszych doświadczeń ;)
Aleksander Rak

Aleksander Rak Fortune Auto Finance
- Internal Control &
Management Info...

Temat: Jak szukać klientów dla Biura Rachunkowego

Doświadczeń z "obrandowaniem samochodów" nie znam, ale jak czytam, to pomysł wydaje się ciekawy. Na pewno duża szansa, że komuś się "opatrzy" nazwa, choćby przy staniu w korkach. No i raczej nie widzę potencjalnych negatywnych skojarzeń przy tego typu reklamie... Ale ciekawy jestem Twojej opowieści :)
Michał Kaszuba

Michał Kaszuba Biuro Rachunkowe
Księgozbiór

Temat: Jak szukać klientów dla Biura Rachunkowego

Aleksander R.:
raczej nie widzę potencjalnych negatywnych skojarzeń przy tego typu reklamie... Ale ciekawy jestem Twojej opowieści :)


Mi się nasunęło negatywne skojarzenie jak ładnie oklejony samochód
rybnickiego biura rachunkowego zajechał mi drogę
a potem kierowca jechał 20km/h i rozmawiał przez komórkę,
więc ani wyprzedzić ani za nim jechać :)
Numer oklejony miał tylko stacjonarny, więc kulturalnie pogadać też nie było możliwości ;)

Też jestem ciekaw opowieści Roberta,
mam nadzieję, że to nie Ty wpadłeś na sposób - przyjechać do Rybnika
i z prędkością 20 km/h promować swoje biuro rachunkowe. ;)
Robert Adam Okulski

Robert Adam Okulski Doradca Podatkowy
lic. 1030

Temat: Jak szukać klientów dla Biura Rachunkowego

Aleksander R.:
Michał K.:

no u mnie niestety totalna kiszka... zawsze staramy się wyłapywać z jakiego źródła pochodzi "kontakt" i po 4-letniej "zabawie" zdiagnozowaliśmy tylko 1, zresztą taki który nie doprowadził do zawarcia kontraktu.

Może dlatego że samochód zbyt mało jeździł...

Oczywiście na pewno wystąpiły też jakieś korzyści mniej mierzalne, typu kreacja marki, ale ogólnie uważam że akcja spaliła na panewce. Ten post został edytowany przez Autora dnia 09.05.13 o godzinie 09:00
Sławomir Janiak

Sławomir Janiak specjalista ds
podatków KR Group

Temat: Jak szukać klientów dla Biura Rachunkowego

kiszki są niestety częste i niezrozumiałe
ot np mc temu odbyło się 6 godzinne spotkanie z nowymi i przyszłymi przedsiębiorcami z danego rejonu Warszawy połączone z prezentacja mające na celu przedstawić, co, jak, z kim, kiedy i dlaczego
Przyszło ok 30 osób. Podobno wypadło dobrze, sporo pytań, pozytywnych ocen i.....
Nikt się nie odezwał, ze chciałby ...
Spotkanie było darmowe.
Czy brak odzewu dlatego, że kiepsko prowadzący poprowadził spotkanie? Podobnie nie ale...
I cóż, nawet takie inicjatywy jak widać padają.

A co do samochodów, to z doświadczenia wiem że jeśli poziom usług jest kiepski to mamy raczej antyreklamę - tu akurat mówię o firmach transportowych i kurierskich
Robert Adam Okulski

Robert Adam Okulski Doradca Podatkowy
lic. 1030

Temat: Jak szukać klientów dla Biura Rachunkowego

Sławomir J.:
kiszki są niestety częste i niezrozumiałe
ot np mc temu odbyło się 6 godzinne spotkanie z nowymi i przyszłymi przedsiębiorcami z danego rejonu Warszawy połączone z prezentacja mające na celu przedstawić, co, jak, z kim, kiedy i dlaczego
Przyszło ok 30 osób. Podobno wypadło dobrze, sporo pytań, pozytywnych ocen i.....
Nikt się nie odezwał, ze chciałby ...
jeśli pytasz na sali kto jest zainteresowany to i tak się nikt nie wychyli, czekaj cierpliwie, posiałeś ziarno teraz musi potrwać zanim wykiełkuje. Z tej grupy pewnie góra... 1-2 listki :)

dlatego myślę że lepiej co jakiś czas 3 spotkania po 2h niż 1-no 6. Uważam że zebranie na taki wykład 30 osób to duży sukces (przecież nie każdemu pasował termin a mówimy o zamkniętym obszarze), i nawet jak na kolejne przyjdzie odpowiednio 20 i 15 nowych osób to już razem ponad 2x tyle a efekt wykładu raczej ten sam co przy 1 sześciogodzinnym.
No i ... trzeba słuchacza zostawić z niedosytem wiedzy, wtedy zajrzy jeszcze ot choćby z ciekawości :)
Sławomir Janiak

Sławomir Janiak specjalista ds
podatków KR Group

Temat: Jak szukać klientów dla Biura Rachunkowego

Robert Adam O.:
Sławomir J.:
kiszki są niestety częste i niezrozumiałe
ot np mc temu odbyło się 6 godzinne spotkanie z nowymi i przyszłymi przedsiębiorcami z danego rejonu Warszawy połączone z prezentacja mające na celu przedstawić, co, jak, z kim, kiedy i dlaczego
Przyszło ok 30 osób. Podobno wypadło dobrze, sporo pytań, pozytywnych ocen i.....
Nikt się nie odezwał, ze chciałby ...
jeśli pytasz na sali kto jest zainteresowany to i tak się nikt nie wychyli, czekaj cierpliwie, posiałeś ziarno teraz musi potrwać zanim wykiełkuje. Z tej grupy pewnie góra... 1-2 listki :)

dlatego myślę że lepiej co jakiś czas 3 spotkania po 2h niż 1-no 6. Uważam że zebranie na taki wykład 30 osób to duży sukces (przecież nie każdemu pasował termin a mówimy o zamkniętym obszarze), i nawet jak na kolejne przyjdzie odpowiednio 20 i 15 nowych osób to już razem ponad 2x tyle a efekt wykładu raczej ten sam co przy 1 sześciogodzinnym.
No i ... trzeba słuchacza zostawić z niedosytem wiedzy, wtedy zajrzy jeszcze ot choćby z ciekawości :)
taaaaaak
A za oknem cudna wiosna i ile "zielonych" liści; oby za szybko nie uschły
Robert Adam Okulski

Robert Adam Okulski Doradca Podatkowy
lic. 1030

Temat: Jak szukać klientów dla Biura Rachunkowego

Sławomir J.:
taaaaaak
A za oknem cudna wiosna i ile "zielonych" liści; oby za szybko nie uschły
albo wiosna albo pozyskani (w pocie czoła) klienci :) bez pracy nie ma kołaczy...Ten post został edytowany przez Autora dnia 09.05.13 o godzinie 15:11
Krzysztof K.

Krzysztof K. przedsiębiorca

Temat: Jak szukać klientów dla Biura Rachunkowego

Mam samochód oklejony w sposób dość prosty. Usługi Budowlane i numer komórki. Działa.

Ale myślę, że to specyfika zawodu. Sąsiedzi przechodząc obok widzą że przy posesji kręci się ekipa - łatwiej spisać telefon z samochodu niż podchodzić i prosić. Jeśli na dodatek widać, że na budowie coś się dzieje, chłopaki nie śpią w robocie, zleceniodawca jest zadowolony (pomiędzy sąsiadami się szybko rozchodzi), to prędzej czy później skorzystają.
Jędrzej Bochyński

Jędrzej Bochyński Kierownik ds.
Strategii Jakości

Temat: Jak szukać klientów dla Biura Rachunkowego

Krzysztof K.:
Mam samochód oklejony w sposób dość prosty. Usługi Budowlane i numer komórki. Działa.

Ale myślę, że to specyfika zawodu.

Dokladanie. Cos mi nie gralo. Juz wiem co.
Doradztwo tego typu (rachunkowosc, podatki) kojarzy sie ze statecznoscia.
Nie to ze odmawiam tej branzy dynamizmu ;) ale wlasnie przez powyzsze
zle mi sie kojarzy reklama na aucie w tej branzy.
Robert Adam Okulski

Robert Adam Okulski Doradca Podatkowy
lic. 1030

Temat: Jak szukać klientów dla Biura Rachunkowego

Jędrzej B.:
Dokladanie. Cos mi nie gralo. Juz wiem co.
Doradztwo tego typu (rachunkowosc, podatki) kojarzy sie ze statecznoscia.
Nie to ze odmawiam tej branzy dynamizmu ;) ale wlasnie przez powyzsze
zle mi sie kojarzy reklama na aucie w tej branzy.
Bardzo ciekawe spostrzeżenie, ale... nie jestem w 100% pewien co masz na myśli :

- Dla wielu odbiorców usługa z "dostawą na miejsce" jest wymarzona, ale Czy księgowy/doradca dojeżdżający do klienta w jakiś sposób się czasem nie pauperyzuje ?

- Czy wbrew pozorom nie zmniejsza się przez to jego dyspozycyjność - będąc dostępny dla jednego klienta odcina się od możliwości służenia w tym czasie innym zarówno na czas spotkania (nieunikniony) jak i dojazdu ? A czasami czas to pieniądz...

- Czy mimo wielu nowoczesnych technik dostępu do dokumentów możliwości analityczne "wędrującego" księgowego mogą być zubożone poza własnym gabinetem ?

ewentualnie inne spostrzeżenia. Jestem ciekaw opinii, szczególnie z perspektywy klienta.
Jędrzej Bochyński

Jędrzej Bochyński Kierownik ds.
Strategii Jakości

Temat: Jak szukać klientów dla Biura Rachunkowego

Robert,
mam na mysli silniejsze od logiki skojarzenie myslowe ktore zachodzi u mnie w ten sposob:
1. patrze reklama na aucie. dobrze wyglada
2. biuro rachunkowe/doradca podatkowy
3. co?
4. tak a potem bede za nim jezdzil...

Mowie wiec tylko i wylacznie o formie ktora kloci mi sie
z moja wizja doradcy (z mocnym drewnianym rzezbionym biurkiem).

Oczywiscie potem na spokojnie to jestem gotow bardzo szybko
dac sie przekonac ze dojazd do Klienta to super wartosc dodana.
Ale taka informacja powinna sie znalezc w ofercie na www.
Nadazanie za technologia tez dobrze swiadczy o doradcy (to co napisales o narzedziach analitycznych)

Dyspozycyjnosc ok, dojazd - slusznie, reklama na aucie - nie, ulotki - nie.

Pozdrawiam
Robert Adam Okulski

Robert Adam Okulski Doradca Podatkowy
lic. 1030

Temat: Jak szukać klientów dla Biura Rachunkowego

Jędrzej B.:
Robert,
mam na mysli silniejsze od logiki skojarzenie myslowe ktore zachodzi u mnie w ten sposob:
1. patrze reklama na aucie. dobrze wyglada
2. biuro rachunkowe/doradca podatkowy
3. co?
4. tak a potem bede za nim jezdzil...
ależ ja mam dokładnie takie same skojarzenia, i powiedział bym że wbrew pozorom niepozbawione logiki :)
Oczywiscie potem na spokojnie to jestem gotow bardzo szybko
dac sie przekonac ze dojazd do Klienta to super wartosc dodana.
a to już może być wbrew logice, marketing czyni cuda... ;)
Dyspozycyjnosc ok, dojazd - slusznie, reklama na aucie - nie, ulotki - nie.
ulotki, zwłaszcza rozdawane pod US to już koszmar. Porządny klient do US nie chadza, ma od tego "swoich" ludzi :)
Krzysztof K.

Krzysztof K. przedsiębiorca

Temat: Jak szukać klientów dla Biura Rachunkowego

Jędrzej B.:
Krzysztof K.:
Mam samochód oklejony w sposób dość prosty. Usługi Budowlane i numer komórki. Działa.

Ale myślę, że to specyfika zawodu.

Dokladanie. Cos mi nie gralo. Juz wiem co.
Doradztwo tego typu (rachunkowosc, podatki) kojarzy sie ze statecznoscia.
Nie to ze odmawiam tej branzy dynamizmu ;) ale wlasnie przez powyzsze
zle mi sie kojarzy reklama na aucie w tej branzy.
I kolejny problem... jaki samochód wybrać - jak za dynamiczny to szaleniec nie wart zaufania, jeśli z kolei zbyt stateczny - nudny jak księgowy. Być może skoda kojarzyła się mimo wszystko zbyt statecznie i ubogo ?
Wadim Szczyrski

Wadim Szczyrski Księgowość, Podatki

Temat: Jak szukać klientów dla Biura Rachunkowego

Krzysztof K.:
>...
I kolejny problem... jaki samochód wybrać - jak za dynamiczny to szaleniec nie wart zaufania, jeśli z kolei zbyt stateczny - nudny jak księgowy. Być może skoda kojarzyła się mimo wszystko zbyt statecznie i ubogo ?

Wg mnie kojarzenie księgowego ze statecznością jest dobrym skojarzeniem, a brak luksusu też można odebrać jako nie żerowanie na klientach i rozsądne gospodarowanie finansami :)

A może tak myślę, bo mam skodę? ;)



Wyślij zaproszenie do