Anna T.

Anna T. "Nic dwa razy się
nie zdarza i nie
zdarzy (...)"

Temat: Symfonia: Finanse i Księgowość - problemy

Aby stworzyć rachunek zysków i strat czy też dziennik księgowań koniecznie trzeba wszystkie operacje zapisać do ksiąg, nie wystarczy w buforze ? A i jeśli nie ma innego wyjścia czy nie ma na to szybszego sposoby niż ten, polegający na tym, iż 1 dok. zapisany w buforze otwieramy i zapisujemy ponownie, tym razem do ksiąg?

W jaki sposób najłatwiej (najszybciej) można stworzyć ( gotowy do wydruku ) bilans zamknięcia, zestawienie obrotów i sald, rachunek zysków i strat oraz dziennik księgowań?

Każda sugestia na wagę złota :)
Dziękuję.
Patrycja Mikuła

Patrycja Mikuła doradca podatkowy

Temat: Symfonia: Finanse i Księgowość - problemy

Jeśli masz wszystkie konta zdefiniowane to do wygenerowania rachunku zysków i strat dokumenty mogą być w buforze.

Dokumenty do ksiąg można zapisywać grupowo, wg rodzaju dokumentu lub miesiącami.

W ramach dokumentów zaksięgowanych w buforze możliwe jest utworzenie zestawienia dokumentów w buforze.
Marcin Rzeszutkowski

Marcin Rzeszutkowski Główny Księgowy a
więc "dodawanie,
odejmowanie, ale
jedna...

Temat: Symfonia: Finanse i Księgowość - problemy

(...)

W ramach dokumentów zaksięgowanych w buforze możliwe jest utworzenie zestawienia dokumentów w buforze.

Jak dla mnie ten fragment nie jest zbyt jasny. Jeśli coś jest zaksięgowane, to nie jest w buforze. Jeśli jest w buforze, to nie jest zaksięgowane. Więc raczej nie można zrobić zestawienia dokumentów zaksięgowanych w buforze. Chyba chodziło o dokumenty wprowadzone do bufora?

To też info dla p. Ani - dziennik księgowań NIGDY nie będzie obejmował dokumentów z bufora. Nie można zjeść ciastka i mieć ciastka :-)

Jeśli chodzi o wszelkie inne zestawienia (oprócz dziennika), to dane z dokumentów w buforze mogą być uwzględnione (na ogół jest taki kwadracik do odhaczenia - z buforem lub bez). Jest na to kilka sposobów i skorzystanie z któregoś z nich zależy w zasadzie tylko od osobistych preferencji - co ktoś uznaje za bardziej lub mniej wygodne.

1) Zdefiniowane w systemie raporty - RZiS, Bilans. Jeśli poprawnie podepniesz konta, masz gotowe raporty. Możesz je wydrukować, lub do PDF. Te raporty nie grzeszą szczególną estetyką, ale formalnie - można je wykorzystać.

2) Jeśli używasz Forte, to masz w "Projektach" możliwość wygenerowania takich samych raportów jak powyżej - i wrzucenia ich np. do Excela. A tam już wiadomo, możesz dodawać dowolną kosmetykę.

3) Również w "projektach" masz możliwość wygenerowania kilku innych raportów które będą odpowiadały zawartością ZOiS

4) Jeśli nie masz Forte, to bardzo pomocny jest raport "Obroty kont aktywnych". W bardzo prosty sposób generujesz dane za konkretny okres (narastająco lub nie), prawy klawisz myszy, kopiujesz do schowka i wklejasz np. do Excela. Jeśli wcześniej miałaś zdefiniowany układ bilansu/RZIS w Excelu, to ten jeden raport załatwia Ci wszystkie potrzeby, choć formalnie nie jest to ZOiS

5) Alternatywą jest też dodatkowy moduł "Analizy Finansowe". Jest to w zasadzie nakładka na Excela która pozwala ściągnąć salda, obroty itp. Ma swoje wady, ale po nauczeniu się jak ją obsługiwać - pozwala na szybkie generowanie prawie dowolnych raportów, danych porównawczych w dowolnym układzie itp.

Jak widać - możliwości są różne. Pamiętaj tylko że jak uwzględniasz dane z bufora, to nie masz pewności że to są ostateczne cyfry.
Anna T.

Anna T. "Nic dwa razy się
nie zdarza i nie
zdarzy (...)"

Temat: Symfonia: Finanse i Księgowość - problemy

Bardzo Wam dziękuję. Ze swoim problem już się uporałam.
A i już rozumiem różnicę między zapisem w buforze a zaksięgowaniem, dziękuję p. Marcinie.Anna T. edytował(a) ten post dnia 21.05.12 o godzinie 20:26



Wyślij zaproszenie do