konto usunięte
Temat: pytanie o zaksięgowanie kilku rzeczy
witam,Prowadzę księgowość korzystając z ifirmy. Ponieważ dopiero zacząłem działalność (od stycznia) lubię ją za intuicyjność. Nie do końca jednak jestem zadowolony z ich pomocy "fachowej". Mam 2 pytania w tej chwili:
1. kwestia służbowych jazd po mieście - są pola "z:" oraz "do:" - przy wyjazdach poza miasto, konsultantka każe mi pisać od siedziby firmy, do klienta kilometry, a następnie powrót tak samo, tylko odwrotnie (mówi, że nie wolno wpisać np. Kraków -Katowice, tylko trzeba to rozbić na 2 pozycje), natomiast przy jeździe po mieście każe robić analogicznie, tylko z nazwami ulic. A co jeśli mam kilka rzeczy do załatwienia? Czy naprawdę nie wolno wpisać Kraków - jazda po mieście x km?
2. sprawa kosztów mieszkania i mediów. w pomocy na stronie, napisane jest tak:
> Jednocześnie należy zaznaczyć, że lokal zachowa funkcję mieszkalną w przypadku, gdy podatnik
> wyznaczy z niego powierzchnię ale nie będzie znacząco przystosowywał tej powierzchni pod
> działalność, ponieważ jej profil nie wymaga takich czynności. Przykładowo, prowadzi działalność
> gospodarczą w zakresie usług programistycznych i w tym celu zaadaptuje 1/3 pokoju, w którym
> postawi biurko, regał, komputer, czyli wyposażenie potrzebne do pracy. W tej sytuacji podatek
> będzie opłacany nadal od powierzchni mieszkalnej, więc podatnik nie zgłasza informacji o zmianie
> sposobu użytkowania lokalu.
ale jednocześnie napisane jest tak:
> Większość małych firm nie posiada oddzielnej siedziby. Jej funkcję pełni zazwyczaj mieszkanie
> prywatne. Osoba prowadząca działalność gospodarczą ma prawo do zaliczenia w koszty części
> wydatków eksploatacyjnych, związanych z utrzymaniem mieszkania. Aby skorzystać z tej
> możliwości trzeba zgłosić fakt prowadzenia działalności do spółdzielni (administratora) lub do Urzędu > Miasta (w przypadku domu i gruntu). Zgłasza się wielkość powierzchni, która jest przeznaczona na > działalność np. 7 m.kw. (z 70 m.kw to 10%) Od wielkości powierzchni zależy wzrost opłaty za
> czynsz (w spółdzielni) lub wzrost podatku od nieruchomości. W zależności od procentowego udziału > powierzchni przeznaczonej na działalność liczone są koszty zużycia wody, ciepła itp.
czyli jak? nie muszę zgłaszać, bo moje stanowisko pracy to biurko i drukarka, ale jednocześnie jeśli chcę rozliczać rachunek za prąd do komputera pracującego cały dzień to muszę zgłosić? trochę się pogubiłem