konto usunięte
Temat: Problematyczne sytuacje - odliczanie ryczałtowych kosztów...
Czy uwzględnić zryczałtowane koszty uzyskania przychodu ze stosunku pracy za problematyczne miesiące?Przykładowe sytuacje:
1. Pracownik (umowa o pracę) chorował kilka miesięcy. Po zakończeniu wypłacania wynagrodzenia chorobowego pracodawca przestał uwzględniać koszty. Nawet, gdy wypłacał wyrównanie wynagrodzenia (naprawienie błędnie naliczonej listy płac) czy premię roczną.
2. Pracodawca spóźnił się z wypłatą wynagrodzenia. Czy jeżeli w danym miesiącu pracownik pracował, ale nie otrzymał wypłaty (dochodu) to nie może odliczyć kosztów?
3. Uległ rozwiązaniu stosunek pracy, a wynagrodzenie bądź premia została wypłacona w miesiącu w którym nie przepracował ani dnia u żadnego pracodawcy.
Czy za taki miesiąc, w którym nastąpiła wypłata wynagrodzenia, a pracownik nie pracował ani dnia można w PIT rocznym odliczyć 1/12 ryczałtowych kosztów?
I w drugą stronę, czy pracownik, który pracował, ale w danym miesiącu nie nastąpiła wypłata wynagrodzenia zostaje pozbawiony możliwości odliczenia za ten miesiąc kosztów?