Marcin
Nowak
specjalista ds.
ecommerce
Temat: Paragon - wymiana sprzedanego produktu
Witam,prowadzę sklep internetowy i mam tradycyjnie problem z kasą fiskalną. A mianowicie nie mogę skorzystać ze zwolnienia z ewidencji na kasie, ponieważ część sprzedaży (znaczna) jest wykonywana na miejscu z rozliczeniem gotówkowym.
Na kasie muszę ewidencjonować zamówienie w momencie otrzymania za nie przelewu - tyle tylko, że po fakcie (np. 2 dni później) może się okazać, że jednego z np. 10 produktów jednak w zamówieniu nie będzie z powodu jego braku.
Jak podejść do takiego problemu.
Pani w US przyznała szczerze, że ustawa takich rzeczy nie precyzuje i jeśli chodzi o sprzedaż w internecie to ona wie, że taki problem występuje, ale według jej wiedzy nie ma "oficjalnego" rozwiązania.
Powiedziała, że mam do każdego takiego paragonu sporządzać notatkę o różnicach. Nie jest to dla mnie wielki problem, bo mogę system rozszerzyć o taką rzecz, ale pytanie czy Pani rzeczywiście ma rację, bo takich notatek w skali miesiąca mogę mieć kilkaset i nie chcę potem mieć problemów.
Druga sprawa, to fakt, że notatkę muszę podpiąć do tegoż paragonu - jaki więc dowód sprzedaży powinienem dostarczyć klientowi? Mogę wystawić fakturę imienną do paragonu, ale faktura chyba nie może różnić się od paragonu pozycjami więc automatycznie wystawiać fakturę korygującą?
Z góry dziękuję za pomocMarcin Nowak edytował(a) ten post dnia 07.12.11 o godzinie 16:26