Damian Wielowieyski

Damian Wielowieyski Oby wszystko było
bardziej proste!

Temat: Odnaleziona faktura - czy można ją jeszcze uwzględnić?

Witam!

Dwa pytania:
1. Czy odnaleziona po 2 m-cach faktura zakupowa, wcześniej nie rozliczona może być w jakiś sposób włączona do kosztów - jeśli tak to na jakich warunkach?
2. Podatek od nieruchomości płacony kwartalnie i zapłacony za ubiegłe kwartały nie został dotąd zaliczony jako koszt uzyskania przychodu - w jaki sosób można zaliczyć te wydatki do kosztów?

Jednoosobowa DG, PKPiR.
Pozdrawiam
Paweł Kubiak

Paweł Kubiak Finance Director &
Proxy

Temat: Odnaleziona faktura - czy można ją jeszcze uwzględnić?

1. Koszty rozliczasz w okresie roku wiec możesz wrzucić w koszty. Problem jest z VAT ale rozwiąże go duplikat
2. Podatek na podstawie dowodu wewnętrzengo, faktury, wyciągu bankowego, etc.
Piotr Rybicki

Piotr Rybicki Biegły rewident,
poprowadzę (ale nie
zorganizuje)
szkolen...

Temat: Odnaleziona faktura - czy można ją jeszcze uwzględnić?

Wlasnie - duplikat rozwiązuje sprawę
Damian Wielowieyski

Damian Wielowieyski Oby wszystko było
bardziej proste!

Temat: Odnaleziona faktura - czy można ją jeszcze uwzględnić?

Bardzo dziękuję za odpowiedzi!
Pozdrawiam
Damian

konto usunięte

Temat: Odnaleziona faktura - czy można ją jeszcze uwzględnić?

Pozwalam sobie odgrzać temat zapomnianej faktury. Rozumiem, że duplikat rozwiązuje sprawę, ale co w sytuacji, gdy nie można tego duplikatu uzyskać? Z różnych przyczyn: bo nie istnieje kontrahent, bo nie odbiera telefonów, albo odbiera i obiecuje, że wyśle, a olewa sprawę. Ponoć należy skorygować koszty miesiąca (mowa o KPiR), którego dotyczy faktura (niestety nie pamiętam, gdzie to wyczytałam). Ale pytanie: korygując koszty tego miesiąca i tak muszę tę fakturę ująć w KPiR, ale przecież numeracja jest ciągła więc jak ująć taką fakturę w kosztach poprzedniego miesiąca? Czy może po prostu należy fakturę ująć w bieżącym miesiącu, a skorygować koszty miesiąca wcześniejszego i zaliczki na podatek, ale cz to ma sens? Jak na to patrzą US?

konto usunięte

Temat: Odnaleziona faktura - czy można ją jeszcze uwzględnić?

VAT możesz uwzględnić w miesiącu otrzymania faktury albo w jednym z dwóch następnych.

konto usunięte

Temat: Odnaleziona faktura - czy można ją jeszcze uwzględnić?

Chodzi mi o koszt, bo co do VAT-u, to faktycznie mam na to w sumie 3 miesiące, a potem kicha...

Temat: Odnaleziona faktura - czy można ją jeszcze uwzględnić?

Agnieszka C.:
Pozwalam sobie odgrzać temat zapomnianej faktury. Rozumiem, że duplikat rozwiązuje sprawę, ale co w sytuacji, gdy nie można tego duplikatu uzyskać? Z różnych przyczyn: bo nie istnieje kontrahent, bo nie odbiera telefonów, albo odbiera i obiecuje, że wyśle, a olewa sprawę. Ponoć należy skorygować koszty miesiąca (mowa o KPiR), którego dotyczy faktura (niestety nie pamiętam, gdzie to wyczytałam). Ale pytanie: korygując koszty tego miesiąca i tak muszę tę fakturę ująć w KPiR, ale przecież numeracja jest ciągła więc jak ująć taką fakturę w kosztach poprzedniego miesiąca? Czy może po prostu należy fakturę ująć w bieżącym miesiącu, a skorygować koszty miesiąca wcześniejszego i zaliczki na podatek, ale cz to ma sens? Jak na to patrzą US?
koszty rozlicza sie w skali roku - jak dostaniesz duplikat to wrzuc go w koszty miesiąca w którym go dostaniesz i po sprawie :)

konto usunięte

Temat: Odnaleziona faktura - czy można ją jeszcze uwzględnić?

Zawsze można dokonać korekty deklaracji za m-c, którego dotyczy znaleziona f-ra zakupu. Należy także złożyć wniosek o stwierdzenie nadpłaty podaku VAT.

konto usunięte

Temat: Odnaleziona faktura - czy można ją jeszcze uwzględnić?

Agnieszka C.:
Chodzi mi o koszt, bo co do VAT-u, to faktycznie mam na to w sumie 3 miesiące, a potem kicha...

A, to już dłuższy temat. Zależy czego dotyczy faktura, czy stosujesz metodę uproszczoną czy memoriałową i jeszcze czy nie jest to wyjątek albo wyjątek od wyjątku.

Zacznij od art 22 ust. 6b ustawy o PDOF.

konto usunięte

Temat: Odnaleziona faktura - czy można ją jeszcze uwzględnić?

Nie pytam o VAT. Zakładam również, że nie mogę otrzymać duplikatu.
To inaczej: a jeśli zapomnę zaksięgować listy płac? Może to bardzo ekstremalny przypadek... Albo np. zapomnę zaksięgować amortyzacji, a jest to znacząca kwota i zorientuję się po kilku miesiącach?



Wyślij zaproszenie do