Agata Stryszyk Audytor
Temat: Odesłanie podpisanej faktury
Bardzo proszę o pomoc w poniższej sprawie:)Mój obecny klient wykonywał na rzecz swojego byłego biura rachunkowego usługę związaną z budową pawilonu sklepowego. Na początku roku wystawił fakturę na usługi, które nie zostały uwzględnione w pierwotnej umowie, lecz w toku prac została zawarta umowa ustna ( w obecności kilku świadków- kierownika budowy oraz inspektora) na ww usługi dodatkowe. Oczywiście zmiany w projekcie zostały wpisane w dziennik budowy.Faktura w oryginale i kopii trafiła do biura rachunkowego (na rzecz którego była wykonywana inwestycja i jednocześnie w którym rozliczał się klient). Klient kilkukrotnie telefonował do właściciela biura rachunkowego z zapytaniem o zapłatę, jednakże cały czas otrzymywał obietnice, że w tym tygodniu na pewno zapłacą. W końcu wykończony cała sytuacją postanowił zmienić biuro rachunkowe i okazało się, że faktura nr 1 nie została w ogóle zaksięgowana w jego dokumentach. W związku z powyższym postanowiłam sporządzić duplikat faktury i bezpośrednio złożyć go do rąk własnych właściciela biura z prośba o podpis. Oczywiście duplikat został przyjęty, podpisany i za dwa tygodnie odesłany z informacja, że nie zgadza się z tą fakturą i nie będzie jej płacił.
Czy można podpisać fakturę a później nie zgodzić się z jej treścią i odesłać nie prosząc o korektę?