Elżbieta W.

Elżbieta W. główny księgowy w
Zespole
Ekonomiczno-Administ
racyjnym Sz...

Temat: likwidacja jednostki budżetowej - sporządzenie BILANSU,...

WITAM ,proszę o pomoc w takiej sprawie- z dniem 31.08.2015r. miała miejsce likwidacja jedn.budżet. . Na ten dzień sporządzono bilans, rzis , fj i pytanie moje takie; kto i kiedy przeksięgowuje ujemny WYNIK FINANSOWY ZA ten okres, czy ja mam przeksięgować pod data 31.08. -czyli data likwidacji u siebie ? ( no bo na ten dzień zamyka się księgi) , czy to urząd ma przyjąć moje sprawozdania i księgować je u siebie . Sytuacja jest prosta a jednak stwarza komplikacje, bo wychodzi na to, że przekazując cały majątek i jednocześnie wykazując na koncie 800 przekazanie moje zobowiązania do URZĘDU pojawi się FUNDUSZ NA MINUS. A jakby tego Jeszce było mało - urząd życzy sobie tzw. "zerowego" bilansu co dla mnie jest zupełnie niezrozumiałe -mam tu na myśli wszystkie pozycje na koniec okresu likwidacji =0,00!!!!! (łacznie z funduszem) , co będzie oczywiście niezgodne z reszta sprawozdań finansowych. TYLKO JEŚLI ZNAJDZIECIE CZAS - TO PROSZĘ PISZCIE ODP, BO PILNIE POTRZEBUJĘ MĄDRYCH GŁÓW !!!
Aneta R.

Aneta R. Trener i audytor
RODO, prawa pracy i
rachunkowości,
IOD...

Temat: likwidacja jednostki budżetowej - sporządzenie BILANSU,...

Elżbieta W.:
WITAM ,proszę o pomoc w takiej sprawie- z dniem 31.08.2015r. miała miejsce likwidacja jedn.budżet. . Na ten dzień sporządzono bilans, rzis , fj i pytanie moje takie; kto i kiedy przeksięgowuje ujemny WYNIK FINANSOWY ZA ten okres, czy ja mam przeksięgować pod data 31.08. -czyli data likwidacji u siebie ? ( no bo na ten dzień zamyka się księgi) , czy to urząd ma przyjąć moje sprawozdania i księgować je u siebie . Sytuacja jest prosta a jednak stwarza komplikacje, bo wychodzi na to, że przekazując cały majątek i jednocześnie wykazując na koncie 800 przekazanie moje zobowiązania do URZĘDU pojawi się FUNDUSZ NA MINUS. A jakby tego Jeszce było mało - urząd życzy sobie tzw. "zerowego" bilansu co dla mnie jest zupełnie niezrozumiałe -mam tu na myśli wszystkie pozycje na koniec okresu likwidacji =0,00!!!!! (łacznie z funduszem) , co będzie oczywiście niezgodne z reszta sprawozdań finansowych. TYLKO JEŚLI ZNAJDZIECIE CZAS - TO PROSZĘ PISZCIE ODP, BO PILNIE POTRZEBUJĘ MĄDRYCH GŁÓW !!!

Witam

Ja miałam możliwość zamykać i likwidować jednostkę.
Ale pierwsze pytanie czy sporządzała Pani 2 sprawozdania:
- na zakończenie działalności jednostki w przeddzień postawienia do likwidacji i
- na zakończenie likwidacji ?
To pierwsze powinno być dokładnie takie jak wynika z ksiąg rachunkowych,
to 2 -gie najczęściej zerowe, gdyż majątek zostaje przekazany , podobnie jak wszystkie aktywa i pasywa -do urzędu.
Elżbieta W.

Elżbieta W. główny księgowy w
Zespole
Ekonomiczno-Administ
racyjnym Sz...

Temat: likwidacja jednostki budżetowej - sporządzenie BILANSU,...

tak , ja również sporządzałam dwa sprawozdania- tylko jak w ostatnim sprawozdaniu, które księguje 201-800 (przekazanie wszystkich zobowiązań, które nie zdążyłam zapłacić) może wyjść zerowe. Zawsze wartość przekazanych do gminy zobowiązań daje określoną kwotę na koncie 800??? więc praktycznie nie ma możliwości sporządzenia "zerowego" bilansu,
Aneta R.

Aneta R. Trener i audytor
RODO, prawa pracy i
rachunkowości,
IOD...

Temat: likwidacja jednostki budżetowej - sporządzenie BILANSU,...

Elżbieta W.:
tak , ja również sporządzałam dwa sprawozdania- tylko jak w ostatnim sprawozdaniu, które księguje 201-800 (przekazanie wszystkich zobowiązań, które nie zdążyłam zapłacić) może wyjść zerowe. Zawsze wartość przekazanych do gminy zobowiązań daje określoną kwotę na koncie 800??? więc praktycznie nie ma możliwości sporządzenia "zerowego" bilansu,
...
wydaje mi się ale nie wiem czy dobrze rozumiem,
że chyba proces likwidacji nie został prawidłowo przeprowadzony.

Przecież po to jest proces likwidacji jednostki, aby "pozbyć się " wszystkiego,
w tym zobowiązań i należności ;
należało protokolarnie wszystko przekazać do urzędu przed sporządzeniem sprawozdania,
np. te niezapłacone zobowiązania;
a robiąc końcowe sprawozdanie należy wykazywać wszędzie zera.Ten post został edytowany przez Autora dnia 04.05.16 o godzinie 16:04
Elżbieta W.

Elżbieta W. główny księgowy w
Zespole
Ekonomiczno-Administ
racyjnym Sz...

Temat: likwidacja jednostki budżetowej - sporządzenie BILANSU,...

przekazując zobowiązania, najpierw zostały zaksięgowane 401-201 w księgach , tak jak wynika z danej faktury do dnia ostatniego-czyli 31.08.. Następnie do 15-go IX. sporządzając przekazania zrobiłam księgowanie (tez pod datą 31.08.2015 ) 201-800 - - - >tak wyczytałam gdzieś w "mądrej literaturze" i dlatego zostaje mi saldo na 800.

Następna dyskusja:

mienie zlikwidowanej jednos...




Wyślij zaproszenie do