Temat: Księgowość związana z pracownikiem na umowie zlecenie

Jak wygląda sytuacja akt osobowych w przypadku pracownika
zatrudnionego na umowę zlecenie?

Wystarczy dołączać listy płac, dowody księgowe dot. wynagrodzeń i
opłaconych składek ZUS do dokumentów księgowych z danego miesiąca,
natomiast "Akt osobowych" dla takich pracowników chyba nie trzeba
tworzyć?
____________
LottoPiotr Fenicki edytował(a) ten post dnia 05.11.11 o godzinie 14:22
Paulina T.

Paulina T. specjalista ds.
rachunkowości

Temat: Księgowość związana z pracownikiem na umowie zlecenie

Umowa zlecenia jest umową cywilnoprawną. W efekcie nie ma nawiązania stosunku pracy. Zatem dla osób zatrudnionych na podstawie umowy zlecenia nie prowadzi się akt osobowych.
Podobnie nie interesuje Cię czas pracy, urlopy ani inne obowiązki jakie kodeks pracy nakłada na pracodawce w momencie nawiązania stosunku pracy.
Należy jednak zadbać aby umowa zlecenia nie miała żadnych cech charakterystycznych dla umowy o pracę, podstawą zatem jest dobrze sporządzona umowa + ustalenie obowiązku pobierania odpowiednich składek do ZUS.



Wyślij zaproszenie do