Aneta
Wilk
Jakość pamięta się o
wiele dłużej niż
cenę.
Temat: koszty w malej firmie budowlanej
WitamMam problem z kontami dla kosztów w malej firmie budowlanej- jednoosobowa działalność gospodarcza
Prowadzę czwórki i piątki z podziałem na budowy i koszty ogólne
Materiały wrzucam bezpośrednio w koszty. Przeważnie są to usługi krótkoterminowe, a jeśli długoterminowa to rozliczana etapami na koniec każdego miesiąca i wystawiana jest faktura.
Jeśli chodzi o koszty to mogę je przypisać do danego etapu . Rzadkością są koszty przenoszone na kolejny miesiąc ( podwykonawcy fakturują faktycznie wykonaną prace w danym miesiącu, nie mamy magazynów, wiec materiały bezpośrednio trafiają w dniu montażu na plac budowy)
Nie mam wiec tzw produkcji w toku.
czy wystarczy wiec prowadzona ewidencja na czwórkach i piątkach i czy konieczne jest utworzenie konta koszt własny sprzedaży, który generalnie jest tożsamy z tym co mam na piątkach dla danej budowy.
Czy ja dobrze myślę, bo wydaje mi się ze niedobrze.. ale chce to jak najbardziej uprościć.
I jeszcze jedno jedno inwentaryzacje materiałów. Powinnam ja robić co miesiąc , czy mogę raz na rok. Inwentaryzacja miesięczna może co najwyżej zawierać trochę kabelka i tyle :)
bardzo dziekuje.