konto usunięte

Temat: Jak zdobyć klientów do powstającego biura rachunkowego?

Marta C.:
więcej !!!!!!!!!
ale na wifi z nazwą biura ...hm.... bardzo fajny pomysł !!!

No to dalsza część, tym razem z pazurem:
1. Aranżacja biura zgodnie np. z Feng Shui, lub/i
2. Kawiarnia & "back office" miejscem biura usług księgowych,
3. Społeczna odpowiedzialność biznesu: ekologia, udział w kwestach i wsparcie %$ na rzecz lokalnych organizacji dobroczynnych, po kosztach lub symboliczne prowadzenie im rachunkowości,
4. Specjalne ceny dla firm praktykujące CSR (-> pkt. 3)

dalej?

konto usunięte

Temat: Jak zdobyć klientów do powstającego biura rachunkowego?

5. to moze odprowadzanie z wlasnej kieszeni w imieniu klienta VAT/PIT/CIT/ZUS :D? i wszystko w cenie, tj. pkpir 100 zl, pelne ksiegi 450 zl, i tylko do konca lipca za podpisanie umowy raz w roku all inclusive na majorce (w 2012 to chociaz byla gwarancja, ze kupujac takie g... marszalek wojewodztwa musi rodakow do kraju przywiezc) - sciagac gacie na dzien dobry to niezbyt udana polityka wg mnie...

konto usunięte

Temat: Jak zdobyć klientów do powstającego biura rachunkowego?

Błażej K.:
Czyli bazujac na tym co pisze Malgorzata i Robert widac, ze w branzy zdecydowanie procentuje doswiadczenie i obecnosc na rynku - a walka cenowa, czy tez polityka dac sie sprzedac za marne grosze to droga donikąd.
Jedyne pytanie jakie sie nasuwa, to jak przetrwac, skoro aby dzialac dlugo na rynku to od pierwszego klienta trzeba zaczac (a jak pisal ktos wczesniej, klient wczesniej zmieni zone i kochanke niz dobre biuro na inne - nowe, zalozmy tez dobre biuro :D)

Temat zawsze aktualny, czyli pt: "jak zdobyć klienta". Sam pomagałem rozkręcać biuro rachunkowe od 2010 roku i nadal ono działa, ale pozyskiwanie klientów to długi i mozolny proces, sam wiem iż lekko ponad 100 biur z ceryfikatem MFjest w moim mieście, które liczy zaledwie 70tys. mieszkańców, nie licząc księgowych bez Certyfikatu MF a próbujących rozliczać po pracy małe firmy na KPiR za 50zł/miesiąc.
Dla nas najlepiej zadziałała strona internetowa i jej wypozycjonowanie pod lokalne frazy...dużo cierpliwości życzę...
Jak wyżej powiedziano, doświadczenie i wiedza księgowej to podstawa...
Jeśli ktoś liczy na to, że znajomi prowadzący firmy przyjdą, to może się przeliczyć, czasami ktoś woli wziąć księgową z innego miasta tylko po to, żeby ta znajoma księgowa, która też ma biuro nie za dużo wiedziała. Sami rozliczamy firmę oddaloną o ponad 100km od naszej siedziby :)Ten post został edytowany przez Autora dnia 27.02.14 o godzinie 11:27

konto usunięte

Temat: Jak zdobyć klientów do powstającego biura rachunkowego?

Rafał G.:
Temat zawsze aktualny, czyli pt: "jak zdobyć klienta". Sam pomagałem rozkręcać biuro rachunkowe od 2010 roku i nadal ono działa, ale pozyskiwanie klientów to długi i mozolny proces, sam wiem iż lekko ponad 100 biur z ceryfikatem MFjest w moim mieście, które liczy zaledwie 70tys. mieszkańców, nie licząc księgowych bez Certyfikatu MF a próbujących rozliczać po pracy małe firmy na KPiR za 50zł/miesiąc.

W 2010 roku to juz 4 lata - pytanie czy to br dziala i funkcjonuje i sie rozwija, czy dziala i funkcjonuje i od 28 brakuje na swiatlo ;)??

Obsluga firm oddalonych o 100 km - to dosyc ciekawe. Praktycznie na poziomie miasta powiatowego biur jest full, byc moze malej gminnej miejscowosci jest czarna dziura i sklepikarze czy drobni przedsiebiorcy musza poszukac w okolicy (do 20 km) biura. Ale 100 km to bardzo dziwne.

konto usunięte

Temat: Jak zdobyć klientów do powstającego biura rachunkowego?

Błażej K.:
Rafał G.:

Temat zawsze aktualny, czyli pt: "jak zdobyć klienta". Sam pomagałem rozkręcać biuro rachunkowe od 2010 roku i nadal ono działa, ale pozyskiwanie klientów to długi i mozolny proces, sam wiem iż lekko ponad 100 biur z ceryfikatem MFjest w moim mieście, które liczy zaledwie 70tys. mieszkańców, nie licząc księgowych bez Certyfikatu MF a próbujących rozliczać po pracy małe firmy na KPiR za 50zł/miesiąc.

W 2010 roku to juz 4 lata - pytanie czy to br dziala i funkcjonuje i sie rozwija, czy dziala i funkcjonuje i od 28 brakuje na swiatlo ;)??

Obsluga firm oddalonych o 100 km - to dosyc ciekawe. Praktycznie na poziomie miasta powiatowego biur jest full, byc moze malej gminnej miejscowosci jest czarna dziura i sklepikarze czy drobni przedsiebiorcy musza poszukac w okolicy (do 20 km) biura. Ale 100 km to bardzo dziwne.

Działa i funkcjonuje, ale ja generalnie zajmowałem i zajmuję się w większości reklamą i sprzedażą dla zdobycia nowych klientów, więc postanowiłem się wypowiedzieć, oczywiście zgodzę się iż nadal podstawą funkcjonowania w tej branży jest bezpośredni kontakt z klientem, ale proszę zauważyć iż rozwój nowych technologi daje coraz to nowocześniejsze i prostsze rozwiązania kontaktu (zwłaszcza jeśli ktoś ma tylko kilka faktur) na odległość. Niektórzy przedsiębiorcy cenią swój bardzo cenny czas, a odpowiednie rozwiązania internetowe pozwalają na znakomitą komunikację, nawet bez konieczności widywania się.
Daje możliwość dostępu do informacji podatkowych 24/7, a nie tylko wtedy gdy idziemy zanieść F-ry czy odebrać deklarację Vat do P. księgowej.
Wiele osób mówi, że się nie da i tłumaczy, że tamta firma funkcjonuje, bo zaczynała naście lat temu, że mieli łatwiej, no nie wiem, na pewno było inaczej, dziś zastanawiałbym się nad przykładem, które biuro rachunkowe odniesie sukces przy starcie od zera to w którym będzie 2ch znakomitych księgowych, ale nikt jeszcze nie wie że są tak dobrzy, czy to w którym będzie 1den znakomity księgowy i 1den dobry sprzedawca tych usług.Ten post został edytowany przez Autora dnia 27.02.14 o godzinie 17:08
Katarzyna P.

Katarzyna P. Najmłodsza księgowa
w Polsce

Temat: Jak zdobyć klientów do powstającego biura rachunkowego?

Rafał G.:
dziś zastanawiałbym się nad przykładem, które biuro rachunkowe odniesie sukces przy starcie od zera to w którym będzie 2ch znakomitych księgowych, ale nikt jeszcze nie wie że są tak dobrzy, czy to w którym będzie 1den znakomity księgowy i 1den dobry sprzedawca tych usług.
Halo, tu jestem ;P Jestem przykładem, o którym wspominasz ;)
Zaczynałam sama, więc jako dobra księgowa, bez sprzedawcy. Teraz sama już nie jestem, ale dalej nie mam sprzedawcy, a mimo to ciągle biuro się rozwija.

konto usunięte

Temat: Jak zdobyć klientów do powstającego biura rachunkowego?

I co wg Ciebie jest kluczem do sukcesu?? Jak widać brak sprzedawcy nie stoi na przeszkodzie w ogarnięciu rynku ;)
Robert Adam Okulski

Robert Adam Okulski Doradca Podatkowy
lic. 1030

Temat: Jak zdobyć klientów do powstającego biura rachunkowego?

Błażej K.:
I co wg Ciebie jest kluczem do sukcesu?? Jak widać brak sprzedawcy nie stoi na przeszkodzie w ogarnięciu rynku ;)
Wydaje mi się że wszystko zależy od tego jaką usługę świadczymy.

Sprzedawca, marketingowiec poruszają się w obszarze masowego rynku. Są w stanie sprzedać usługę "popularną" a więc przede wszystkim nie za drogą. Lepszą czy gorszą, ale nie łudźmy się, ze w długim okresie, szczególnie w tej branży, niska cena zagwarantuje wysoką jakość. W tej części rynku obawiam się, że zarówno Kasia jak i ja nie mamy szans, ze sprzedażowcem, czy bez.

Usługa na wyższym poziomie, w szczególności cenowym, jest de facto niszowa. Np. w księgowości stosowana przez zdecydowany ułamek firm, a więc skierowana do węższego grona odbiorców. Nie jest w stanie sprzedać się poprzez klasyczne metody marketingowe, tj. osobę nastawioną wyłącznie na procesy sprzedażowe. Osoba pełniąca funkcję "sprzedawcy" musi wiedzieć co sprzedaje, a więc być księgowym/doradcą/sprzedawcą - ponieważ ma do czynienia z bardziej wymagającym (płacę/wymagam) oraz zazwyczaj o wiele bardziej świadomym (nieświadomy szuka jak najtaniej bo nie widzi sensu inwestycji w dobry poziom obsługi) klientem.

Da się znaleźć nawet na GL posty typu "właśnie dostałem/am pracę w marketingu biura rachunkowego - co sądzicie o moich pomysłach". Czytam te pomysły i jeśli o mnie chodzi myślę - tak trzymać !. Czyli - z takimi pomysłami jest gwarancja, że będziecie mój target trzymać od siebie z daleka ;)

Byłem świadkiem zatrudnienia w firmie niszowej, z produktem skierowanym do b. wąskiego grona wysublimowanych klientów, marketingowca. Gość wymyślił telemarketing... Firma o mało nie padła. Ogrom kosztów jakie poniosła w związku z wysyłką i (oczywistymi w przypadku "wciśnięcia" produktu przez teleoperatora - każdy, kto ostro nie odmówił zakupu był odhaczany jako zamawiający, bo z tego mają prowizję) zwrotami towarów to był pikuś, w porównaniu z obciachem jaki sobie narobiła u klientów.

Oczywiście Rafał jest innym przypadkiem, wspólnik spółki czy osoba z nią blisko związana, odpowiedzialna za sprzedaż ale znająca od podszewki założenia biznesu i - jak podejrzewam - posiadająca bieżącą szczegółową wiedzę, dodaje tylko do tej wiedzy techniki sprzedażowe. Podobnie wygląda to np. z oprogramowaniem dla księgowości - programista musi być księgowym, inaczej nie ogarnie. I to może gwarantować sukces na obu rynkach, popularnym i wymagającym.

p.s.
potwierdzam. naście lat temu było o wiele łatwiej :)

Ale... to też pułapka, znam firmy (nawet moja kuzynka), które dzięki kontaktom i nadwyżce popytu rozwijały się o wiele szybciej ode mnie w efekcie... spoczęły na laurach.bo nie zajmowały się sprzedażą w ogóle. Dzisiaj się zwijają zajmują więc jeszcze gorszą pozycję niż biura wchodzące na rynek (przyzwyczajeni że klient przychodzi sam nie wykazują determinacji w jego poszukiwaniu, są wypaleni etc.) .
Katarzyna P.

Katarzyna P. Najmłodsza księgowa
w Polsce

Temat: Jak zdobyć klientów do powstającego biura rachunkowego?

Błażej K.:
I co wg Ciebie jest kluczem do sukcesu?? Jak widać brak sprzedawcy nie stoi na przeszkodzie w ogarnięciu rynku ;)
Nie ma klucza. Albo inaczej: klucz do sukcesu jest wypadkową bardzo wielu czynników. Na część z nich mam wpływ, a na inne nie mam. Grunt, to rozpracować te, na które mam wpływ ;)

Ciężko powiedzieć, co dokładnie było przyczyną sukcesu. Mogę tylko napisać, jakie działania podjęłam, bo kazde z nich miało jakiś udział - większy bądź mniejszy.
1. Na pewno duży wpływ miał fakt, że postawiłam na jakość. Od razu powiedziałam sobie, że jeśli ktoś szuka najtańszego biura, to ja nie jestem jego celem. Najtańsze biuro nie ma kasy na szkolenia własiciela, pracowników. Nie ma kasy na to, by zapłacić pracownikom tyle, ile zasługują i tak, by ich zmotywować do pracy. Nie ukrywajmy: rotacja w biurach rachunkowych nie sprzyja usługom wysokiej jakości.
2. Poukładałam organizację pracy, metody i możliwości kontaktu z biurem. (jak klient widzi, że biuro jest poukładane to wie, że jego papiery również będą ;) )
3. Barter pt. pozycjonowanie za usługę księgową też się sprawdził ;))
4. Różna promocja: internetowa i "stacjonarna".
5. Kontakty. Wszyscy ludzie, których znam wiedzą, czym się zajmuję (a ja dbam o to, by wiedzieli ;) ). A ja w tym momencie wiem, że jeśli ktokolwiek z nich myśli "potrzebuję dobrej księgowej" to ja jestem pierwsza na liście ;PTen post został edytowany przez Autora dnia 28.02.14 o godzinie 10:31

konto usunięte

Temat: Jak zdobyć klientów do powstającego biura rachunkowego?

Szczerze mowiac ja nie mam za bardzo pojecia o rynku uslug rachunkowych, bo nie jestem ani po stronie sprzedawcy ani po stronie odbiorcy tych uslug (poki co na razie).

W kazdym badz razie przez prawie 3 lata budowalem dom i patrzac na oferte zwiazana z dana usluga budowlana (na budowlance tez sie nie znam, ale sporo rzeczy sam robilem u siebie :)) ocenialem oferte wg prostego mechanizmu:

ilosc czasu jaka wykonawca deklaruje do wykonania danego zadania x akceptowalna stawka do zarobienia na 'mojej kieszeni'.

Stad byly przypadki, ze za lazienke (glazura plytki, montaz armatury itd) rekordzisci chcieli 10 tys zl :D byli tacy co podejmowali temat za 1,8 tys zl. Nie majac gwarancji kto jak dana usluge wykona zawsze bralem srednia (a nawet niska) polke, zwlaszcza gdy byl to ktos z polecenia lub gdy dostalem namiar do 2-3 osob u ktorych robil wczesniej i zadzwonilem i zapytalem o wrazenia z uslug.

Dlatego tez oceniajac wasze wpisy i pewnie moje podejscie starajac sie sprzedac usluge i chcac za <3h pracy przy pkpir (20 dokumentow) stawka 300 zl jest ok ;)
Biorac za taka sama ilosc czasu i 700 zl i myslac, ze ktos sie zlapie, pewnie bedzie ciezko ;)
Z drugiej strony za <3h pracy i stawka 100 zl to pewnie lepiej bedzie na basen skoczyc (wczoraj widzialem ogloszenie, ze za 9zl/h netto na umowe zlecenie przyja w salonie prasowym - dawniej kiosk ruchu z lotto) - liczac koszt amortyzacji softu, ubezpieczenia itd.Ten post został edytowany przez Autora dnia 28.02.14 o godzinie 14:55

konto usunięte

Temat: Jak zdobyć klientów do powstającego biura rachunkowego?

...Ten post został edytowany przez Autora dnia 18.01.16 o godzinie 22:45

konto usunięte

Temat: Jak zdobyć klientów do powstającego biura rachunkowego?

Tutaj przedstawiam 1 sposób :)

http://www.goldenline.pl/grupy/Przedsiebiorcy_biznesme...
Maciej P.

Maciej P. Software & System
Engineering Group
Manager, TCK Centrum
...

Temat: Jak zdobyć klientów do powstającego biura rachunkowego?

Różne biura mają różne podejścia do klienta. Jedne liczą sobie osobno za każdy dokument, za każdego pracownika, za każdą pierdołę i tak na prawdę klient co miesiąc płaci inaczej, a inne biura mają zryczałtowaną opłatę i klient z góry wie ile zapłaci. A wy czy wasi klienci, które rozwiązanie preferują?

Biuro rachunkowe Wieliczka
Robert Adam Okulski

Robert Adam Okulski Doradca Podatkowy
lic. 1030

Temat: Jak zdobyć klientów do powstającego biura rachunkowego?

Maciej P.:
Różne biura mają różne podejścia do klienta. Jedne liczą sobie osobno za każdy dokument, za każdego pracownika, za każdą pierdołę i tak na prawdę klient co miesiąc płaci inaczej, a inne biura mają zryczałtowaną opłatę i klient z góry wie ile zapłaci. A wy czy wasi klienci, które rozwiązanie preferują?

Biuro rachunkowe Wieliczka
Moi klienci oczywiście wybierają bezpośrednio wyliczoną zapłatę za wykonaną pracę. Dzięki szczegółowemu rozliczeniu opartemu na odpowiednim cenniku wiedzą co miesiąc za co płacą. Większość biznesów jest sezonowych, więc klienci są pewni, że w miesiącach słabszych, w których gorzej z kasą, ale w wyniku tego mniej hmm.. jak to niektórzy zwą - "pierdół" (och jakie miłe podejście Biura Rachunkowego Wieliczka do przedmiotu jego pracy ;-) ) obciążenie kosztowe będzie odpowiednio mniejsze. Owszem - czasami zapłacą więcej - ale to w miesiącach, w których ich stać. Wtedy mniej boli :-)

Ponieważ w większości przypadków poszczególne biznesy generują raz mniejszą raz większą ilość pracy, klient płacąc stały ryczałt nigdy nie wie czy płaci za dużo czy za mało. Ponieważ nie podejrzewa altruizmu po stronie firmy księgowej, dochodzi do wniosku, że stała kwota kalkulowana jest (dla bezpieczeństwa usługodawcy) pod maksymalne spodziewane obciążenie, a więc w miesiącach "luźniejszych" klient po prostu przepłaca.

Jednocześnie klient zdaje sobie sprawę, iż firma księgowa rozliczająca z cennika mając "luzy" mniej zarobi, ale (bo to głównie w miesiącach wakacyjnych) jednocześnie ma czas wysłać pracowników na urlopy i nie przetrzymuje ich po godzinach, czy też w soboty lub/i niedziele. Z drugiej strony jej pracownicy są pewni, że "rosnący" i wymagający większych nakładów pracy klient zapłaci odpowiednio więcej - i będzie na premię. Firma "ryczałtowa" płaci swoim pracownikom "czy się stoi czy się leży" i takie też najczęściej jest ich podejście do pracy na rzecz klienta....

Zarówno pracownik odpowiednio wypoczęty, jak i zmotywowany finansowo będą bardziej dbać o obsługę klienta, niż pracownicy przemęczeni, nie mogący liczyć na żadne "bonusy" od klientów płacących stałe kwoty.
Robert Adam Okulski

Robert Adam Okulski Doradca Podatkowy
lic. 1030

Temat: Jak zdobyć klientów do powstającego biura rachunkowego?

Maciej S.:
Czy ktoś słyszał o http://ksiegowynastart.pl oni sami znajdą firmy dla biur rachunkowych.
Chyba nikt :-(

To dziwne, bo jakby rzeczywiście znajdywali zamiast wyłudzać kasę od zdesperowanych biur rachunkowych, to słyszeli by wszyscy :-)

Temat: Jak zdobyć klientów do powstającego biura rachunkowego?

Robert Adam O.:
Maciej S.:
Czy ktoś słyszał o http://ksiegowynastart.pl oni sami znajdą firmy dla biur rachunkowych.
Chyba nikt :-(

To dziwne, bo jakby rzeczywiście znajdywali zamiast wyłudzać kasę od zdesperowanych biur rachunkowych, to słyszeli by wszyscy :-)
Proponuję sprawdzić.
Jest gwarancja 10 zapytań od przedsiębiorców szukających biur.
Oczywiście wszystko zależy od oczekiwań przedsiębiorcy i oferty biura jaką przedstawi potencjalnemu klientowi.

Temat: Jak zdobyć klientów do powstającego biura rachunkowego?

bardzo fajny sposób na wyróżnienie sę na rynku jako nowo powstałe biuro rachunkowe https://intaxo.pl/blog/jak-zdobywac-klientow-biura-rach...
Adam Grabowski

Adam Grabowski Specjalista SEO &
Google Ads

Temat: Jak zdobyć klientów do powstającego biura rachunkowego?

Żródło informacji z : https://wildmoose.pl/jak-pozyskac-klientow-do-biura-rac...

Zdobycie klientów do nowego biura rachunkowego wymaga dobrze przemyślanej strategii marketingowej oraz oferowania usług wysokiej jakości, które wyróżnią Twoją firmę na rynku. Oto kilka kroków, które mogą pomóc w pozyskaniu klientów:

1. **Zdefiniuj swoją grupę docelową**: Zastanów się, kim są Twoi potencjalni klienci. Czy chcesz skupić się na małych przedsiębiorstwach, start-upach, dużych korporacjach czy indywidualnych przedsiębiorcach? Zrozumienie potrzeb i oczekiwań Twojej grupy docelowej jest kluczowe.

2. **Budowanie sieci kontaktów**: Networking to jedna z najskuteczniejszych metod pozyskiwania klientów. Dołącz do lokalnych organizacji biznesowych, grup przedsiębiorców, uczestnicz w wydarzeniach branżowych i spotkaniach networkingowych.

3. **Reklama online i offline**: Stwórz profesjonalną stronę internetową i wykorzystaj media społecznościowe do promocji swoich usług. Rozważ także reklamę w lokalnych mediach, takich jak gazety czy stacje radiowe.

4. **Pozycjonowanie w wyszukiwarkach (SEO)**: Upewnij się, że Twoja strona internetowa jest zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarek, aby potencjalni klienci mogli łatwo Cię znaleźć.

5. **Programy poleceń**: Zachęcaj obecnych klientów do polecania Twoich usług innym. Możesz zaoferować im w zamian zniżki lub inne korzyści.

6. **Wysoka jakość usług**: Zapewnij doskonałą obsługę klienta i profesjonalizm. Zadowoleni klienci są skłonni polecać Twoje usługi innym.

7. **Współpraca z innymi firmami**: Nawiąż współpracę z firmami, które mogą oferować uzupełniające usługi, na przykład z kancelariami prawnymi czy firmami konsultingowymi.

8. **Organizacja warsztatów i szkoleń**: Możesz organizować bezpłatne lub płatne warsztaty i szkolenia z zakresu rachunkowości, podatków itp. To świetny sposób na budowanie marki i pozycjonowanie się jako ekspert w branży.

9. **Udział w mediach**: Pisz artykuły branżowe, udzielaj wywiadów, bądź aktywny w mediach branżowych. To buduje Twoją wiarygodność i rozpoznawalność.

10. **Personalizacja oferty**: Dostosuj swoje usługi do indywidualnych potrzeb klientów. Personalizacja może być kluczem do wyróżnienia się na rynku.

Pamiętaj, że budowanie bazy klientów wymaga czasu i cierpliwości, ale konsekwentne stosowanie się do tych zasad z pewnością przyniesie rezultaty.



Wyślij zaproszenie do