Marta
C.
PRESS-SERVICE
Monitoring Mediów
Temat: inwentaryzacja wyposażenia w stowarzyszeniu
Witam, stowarzyszenie jako osoba prawna ma obowiązek sporządzać inwentaryzację.Z tego co ustalono, to środków trwałych - co 4 lata,
rzeczowych składników aktywów obrotowych (zapasów materiałów, towarów, produktów gotowych i półproduktów) co 2 lata. (Art. 26 ustawy o rachunkowości).
Stowarzyszenie nie prowadzi działalności gospodarczej, nie ma towarów na sprzedaż (są organizowane zabiegi rehabilitacyjne, wycieczki) natomiast ma wyposażenie - stoły, krzesła, sprzęt rehabilitacyjny itp. rzeczy o wartości poniżej 3,5 tys i nie są wpisane jako środki trwałe.
Kiedy (i jak często) powinien być robiony spis (inwentaryzacja) tych rzeczy? Czy wystarczy robiona na bieżąco lista (zestawienie) czy konieczne jest powołanie zespołu spisowego tak jak przy inwentaryzacji środków trwałych?
W ustawie nie można znaleźć zapisów odnośnie tych rzeczy (wyposażenia). Jak to robi się w praktyce?