Marta C.

Marta C. PRESS-SERVICE
Monitoring Mediów

Temat: inwentaryzacja wyposażenia w stowarzyszeniu

Witam, stowarzyszenie jako osoba prawna ma obowiązek sporządzać inwentaryzację.
Z tego co ustalono, to środków trwałych - co 4 lata,
rzeczowych składników aktywów obrotowych (zapasów materiałów, towarów, produktów gotowych i półproduktów) co 2 lata. (Art. 26 ustawy o rachunkowości).
Stowarzyszenie nie prowadzi działalności gospodarczej, nie ma towarów na sprzedaż (są organizowane zabiegi rehabilitacyjne, wycieczki) natomiast ma wyposażenie - stoły, krzesła, sprzęt rehabilitacyjny itp. rzeczy o wartości poniżej 3,5 tys i nie są wpisane jako środki trwałe.
Kiedy (i jak często) powinien być robiony spis (inwentaryzacja) tych rzeczy? Czy wystarczy robiona na bieżąco lista (zestawienie) czy konieczne jest powołanie zespołu spisowego tak jak przy inwentaryzacji środków trwałych?
W ustawie nie można znaleźć zapisów odnośnie tych rzeczy (wyposażenia). Jak to robi się w praktyce?
Aleksander Rak

Aleksander Rak Fortune Auto Finance
- Internal Control &
Management Info...

Temat: inwentaryzacja wyposażenia w stowarzyszeniu

Na moje oko: skoro nie wykazujesz tego wyposażenia jako aktywów, to nie podlega ono pod ustawowe wymogi co do inwentaryzacji, która służy przecież weryfikacji stanu aktywów i zobowiązań.
Zatem ewentualna inwentaryzacji może wynikać tylko z Waszych regulacji wewnętrznych (w celu zapewnienia kontroli gospodarowania majatkiem) lub ewentualnie branżowych (jeśli jakies są).



Wyślij zaproszenie do