Piotr
Jesionek
v-ce prezes w
Prospeo Sp. z o.o.
Temat: Faktury marketingowe - zmiany od roku 2013
Faktury marketingowe (sprzedażowe) wystawia odbiorca do swojego dostawcy aby odzyskać należną mu prowizję z tytułu uzyskania jakiegoś progu obrotu u tego dostawcy.Proces ten inicjuje niekiedy sam dostawca wystawiając zbiorczą korektę sprzedaży lub notę korygującą (w przypadku dostawców zagranicznych). Odbiorca wprowadza wtedy korekty wartościowe do swoich dostaw. Takie korekty wystawia się na koniec jakiegoś okresu, zwykle miesiąca lub roku.
Niekiedy proces ten inicjuje sam odbiorca wystawiając właśnie fakturę marketingową swojemu dostawcy.
Jeden z kientów poprosił mnie o możliwość zaimplementowania w programie możliwości wprowadzenia zbiorczej korekty do dostaw (dostawca wystawił zbiorczą korektę sprzedaży). Dotychczas ten klient wystawiał fakturę sprzedaży marketingową ale nie może dłużej tak postępować, bo jak sam twierdzi od roku 2013 nie można już wystawiać faktur marketingowych.
Czy ktoś z Państwa wie coś temat zmian przepisów w tym zakresie?