Temat: Ewidencja kar pieniężnych dla pracowników
Marek K.:
Jak ewidencjoujecie kary pieniężne dla pracowników, które zgodnie z art. 108 KP powinny być przeznaczone na poprawę warunków bezpieczeństwa i higieny pracy?
Z góry dzięki za wskazówki.
Odpowiadam czysto teoretycznie, gdyż nie mam doświadczenia w pełnej księgowości. Gdybym jednak stanęła przed takim problemem poszłabym tym tropem:
Naliczenie kary pieniężnej, podobnie jak obciążenie pracownika dodatkową kwotą za powstałe szkody:
Pozostałe rozrachunki z pracownikami strona Wn / Pozostałe przychody operacyjne strona Ma.
Zapłata kary pieniężnej:
Konto środków pieniężnych strona Wn / Pozostałe rozrachunki z pracownikami strona Ma.
Teraz pytanie o przeznaczenie tych środków pieniężnych, widzę 2 wyjścia:
1) utworzyć specjalny rachunek bankowy i konto "Rachunek bankowy wyodrębnionych środków pieniężnych przeznaczonych na poprawę warunków bezp. i higieny pracy", jednak takie rozwiązanie jest kosztowne - dodatkowe konto, opłaty związane z prowadzeniem go - chyba, że byłyby to środki w kasie specjalnie wyodrębnione na ten cel.
Rach. bankowy lub Kasa wyodrębnionych środków pieniężnych przeznaczonych na poprawę war. bezp. i higieny pracy strona Wn / Konto środków pieniężnych strona Ma
2) utworzyć rezerwę na poczet przyszłych wydatków związanych z poprawą tychże warunków.
Co o tym myślą osoby z praktyką?
Izabela Szpila edytował(a) ten post dnia 18.08.10 o godzinie 19:02