konto usunięte

Temat: Czy firma musi mieć na allegro kasę fiskalną?

Jak jest teraz z kasą fiskalną na allegro, jeśli jest konto firma (a nie sklep)?
Chodzi o firmę, która już jest kilka lat, ale dopiero od niedawna zaczęła sprzedawać na allegro. Robione są wysyłki poprzez Pocztę Polską, wszystkie są polecone w książce nadawczej.

Jest prowadzona ewidencja, wpłaty na konto firmowe lub przez płacę z allegro, a klient nie zawsze chce fakturę, najczęściej nie chcą. Więc co w takiej sytuacji? Czy będzie obowiązywała nas kasa fiskalna czy wcale jej nie musi być, jeśli wpłaty są ewidencjonowane?
Kiedyś wg przepisów nie trzeba było mieć kasy, a faktury były na życzenie klienta. A jak jest teraz od 1 maja 2011? Czy coś się zmieniło? Powyżej 40 tys obrotu (włącznie z wpłatami za przesyłki) trzeba mieć kasę czy nie?
Orientujecie się? Nigdzie nie mogę tego znaleźć.
Robert Adam Okulski

Robert Adam Okulski Doradca Podatkowy
lic. 1030

Temat: Czy firma musi mieć na allegro kasę fiskalną?

sprzedaż wysyłkowa, pod pewnymi warunkami określonymi w rozporządzeniu MF (w tym ewidencjonowanie - faktura nie ma tu nic do rzeczy) jest zwolniona do 31.12.2012.

ale UWAGA !!! limit 40.000 jest traktowany łącznie, czyli jeśli przekroczysz go w sprzedaży wysyłkowej to każda sprzedaż stacjonarna, czy dostarczona osobiście do klienta musi już być ewidencjonowana.Robert Adam Okulski edytował(a) ten post dnia 24.05.11 o godzinie 11:12

konto usunięte

Temat: Czy firma musi mieć na allegro kasę fiskalną?

Robert Adam Okulski:
sprzedaż wysyłkowa, pod pewnymi warunkami określonymi w rozporządzeniu MF (w tym ewidencjonowanie - faktura nie ma tu nic do rzeczy) jest zwolniona do 31.12.2012.

ale UWAGA !!! limit 40.000 jest traktowany łącznie, czyli jeśli przekroczysz go w sprzedaży wysyłkowej to każda sprzedaż stacjonarna, czy dostarczona osobiście do klienta musi już być ewidencjonowana.

każda sprzedaż z allegro jest ewidencjonowana, to jest jakby oddzielna część firmy, bo normalnie robię coś innego, a to taki % całości.
Czyli rozumiem, że w ogóle nie musi być kasy? nawet jeśli przekroczy się 40 tys?

kurcze no tak to napisałeś, że szczerze mówiąc dalej nie wiem

czy możesz mi podać coś do tej daty 31.12.2012?
szukałam tego wszędzie i nie mogę nic znaleźć, na allegro w cafe też nic nie ma, nikt nic nie pisze

Te warunki, to rozumiem, że chodzi o wpływ na konto firmowe i przesyłki przez pocztę lub kuriera (TAK?), czy coś jeszcze?Karolina K. edytował(a) ten post dnia 24.05.11 o godzinie 15:44

konto usunięte

Temat: Czy firma musi mieć na allegro kasę fiskalną?

Chodzi o to, że jeżeli ze sprzedaży ewidencjonowanej na potrzeby osób fizycznych obrót brutto w roku nie przekroczy łącznie 40.000 zł to kasy mieć nie musisz. Ale jak sprzedaż w jakimkolwiek momencie roku przekroczy Ci te 40tys. to od następnego dnia musisz już każdą sprzedaną rzecz wykazać poprzez paragon na kasie fiskalnej - czyli nie wolno Ci sprzedać NIC bez paragonu. Pilnuj obrotów narastająco w ciągu roku!

konto usunięte

Temat: Czy firma musi mieć na allegro kasę fiskalną?

Rafał Kurabiowski:
Chodzi o to, że jeżeli ze sprzedaży ewidencjonowanej na potrzeby osób fizycznych obrót brutto w roku nie przekroczy łącznie 40.000 zł to kasy mieć nie musisz. Ale jak sprzedaż w jakimkolwiek momencie roku przekroczy Ci te 40tys. to od następnego dnia musisz już każdą sprzedaną rzecz wykazać poprzez paragon na kasie fiskalnej - czyli nie wolno Ci sprzedać NIC bez paragonu. Pilnuj obrotów narastająco w ciągu roku!

no to jest pilnowane, bo jest wszystko księgowane, ale z tych wszystkich ustaw i innych cudów wynikało, że jeśli są wpływy na konto firmowe i są przesyłki przez pocztę, to kasy nie musi być, a Ty piszesz coś zupełnie innego, że kasa jednak po 40 tys być musi

czy możesz mi wrzucić jakiś link, gdzie jest to czarno na białym napisane?

o co chodzi z tym rokiem 2012?Karolina K. edytował(a) ten post dnia 24.05.11 o godzinie 17:14
Robert Adam Okulski

Robert Adam Okulski Doradca Podatkowy
lic. 1030

Temat: Czy firma musi mieć na allegro kasę fiskalną?

jak wspomniałem, należy się zapoznac z przepisami, a nie forami internetowymi. W tych drugich, jak widac powyżej, odpowiedzi bywają sprzeczne (choć nie zaryzykuję twierdzenia, że w pierwszych zawsze są jednolite ;) )

Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 26.07.2010 r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących

§ 2. 1. Zwalnia się z obowiązku ewidencjonowania:

1) do dnia 31 grudnia 2012 r. - sprzedaż w zakresie czynności wymienionych w załączniku do rozporządzenia;

Załącznik

Czynności zwolnione z obowiązku ewidencjonowania


36 Dostawa towarów w systemie wysyłkowym (pocztą lub przesyłkami kurierskimi), z wyjątkiem dostawy paliw płynnych, gazowych oraz dostaw towarów wymienionych w § 4 rozporządzenia, za które zapłata w całości następuje za pośrednictwem poczty, banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej (odpowiednio na rachunek bankowy podatnika lub na rachunek podatnika w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej, której jest członkiem), pod warunkiem że z ewidencji i dowodów dokumentujących transakcję jednoznacznie wynika, jakiej konkretnie dostawy zapłata dotyczyła2),4)

2) Nie dotyczy podatników, którzy rozpoczęli ewidencjonowanie tych czynności przed dniem 1 stycznia 2011 r.

4) W zakresie sprzedaży wysyłkowej towarów korzystanie ze zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania możliwe jest tylko przez podatników, którzy niezależnie od innych wymogów dotyczących zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania prowadzą szczegółową ewidencję dowodów zapłaty, na podstawie której można ustalić również dane (w tym adres) osoby fizycznej nieprowadzącej działalności gospodarczej lub rolnika ryczałtowego, na rzecz których dokonano wysyłki towarów.

p.s.

pamietaj o wyłączeniach ze zwolnień, na forach nie ma ale w rozporządzeniu cała lista... :))Robert Adam Okulski edytował(a) ten post dnia 25.05.11 o godzinie 14:47

konto usunięte

Temat: Czy firma musi mieć na allegro kasę fiskalną?

Robert Adam Okulski:
jak wspomniałem, należy się zapoznac z przepisami, a nie forami internetowymi. W tych drugich, jak widac powyżej, odpowiedzi bywają sprzeczne (choć nie zaryzykuję twierdzenia, że w pierwszych zawsze są jednolite ;) )

Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 26.07.2010 r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących

§ 2. 1. Zwalnia się z obowiązku ewidencjonowania:

1) do dnia 31 grudnia 2012 r. - sprzedaż w zakresie czynności wymienionych w załączniku do rozporządzenia;

Załącznik

Czynności zwolnione z obowiązku ewidencjonowania


36 Dostawa towarów w systemie wysyłkowym (pocztą lub przesyłkami kurierskimi), z wyjątkiem dostawy paliw płynnych, gazowych oraz dostaw towarów wymienionych w § 4 rozporządzenia, za które zapłata w całości następuje za pośrednictwem poczty, banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej (odpowiednio na rachunek bankowy podatnika lub na rachunek podatnika w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej, której jest członkiem), pod warunkiem że z ewidencji i dowodów dokumentujących transakcję jednoznacznie wynika, jakiej konkretnie dostawy zapłata dotyczyła2),4)

2) Nie dotyczy podatników, którzy rozpoczęli ewidencjonowanie tych czynności przed dniem 1 stycznia 2011 r.


4) W zakresie sprzedaży wysyłkowej towarów korzystanie ze zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania możliwe jest tylko przez podatników, którzy niezależnie od innych wymogów dotyczących zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania prowadzą szczegółową ewidencję dowodów zapłaty, na podstawie której można ustalić również dane (w tym adres) osoby fizycznej nieprowadzącej działalności gospodarczej lub rolnika ryczałtowego, na rzecz których dokonano wysyłki towarów.

p.s.

pamietaj o wyłączeniach ze zwolnień, na forach nie ma ale w rozporządzeniu cała lista... :))

Robert dzięki za pomoc:)
Moja znajoma księgowa zapoznała się tym rozporządzeniem dzisiaj

http://vat.wieszjak.pl/kasy-fiskalne/78811,Kto-musi-re...
a tu załącznik do rozporządzenia http://dokumenty.rcl.gov.pl/D2010138093001.pdf
i twierdzi, że nie muszę mieć kasy, ale Ty dopisałeś ten punkt 2, no i co w sytuacji, jeśli ja już miałam sprzedaż na allegro w 2010 roku? Wtedy to nie były jakieś duże ilości, ale już było na konto firma.

Wykończą mnie te przepisy:) normalnie jakoś sobie radzę sama z księgowością, bo w zasadzie co miesiąc jest to samo, ale tu wymiękłam. W US kompletnie nic nie wiedzą, albo udają, że nie wiedzą, odsyłają do izby skarbowej. Paranoja jakaś.Karolina K. edytował(a) ten post dnia 29.05.11 o godzinie 10:58
Robert Adam Okulski

Robert Adam Okulski Doradca Podatkowy
lic. 1030

Temat: Czy firma musi mieć na allegro kasę fiskalną?

Karolina K.:
... Moja znajoma księgowa zapoznała się tym rozporządzeniem dzisiaj

hahahahahah, dzisiaj dopiero ? ale narobiłaś jej obciachu ogłaszając to publicznie :))))))
... ale Ty dopisałeś ten punkt 2, no i co w sytuacji, jeśli ja już miałam sprzedaż na allegro w 2010 roku? Wtedy to nie były jakieś duże ilości, ale już było na konto firma.

mniej nerwów i strachu więcej czytania = po raz kolejny twierdzę że czas żebyś ty się też z tym (i kilkoma innymi rozporządzeniami i ustawami) zapoznała. Tam stoi "rozpoczęli ewidencjonowanie" a nie "rozpoczęli sprzedaż" :))

konto usunięte

Temat: Czy firma musi mieć na allegro kasę fiskalną?

Robert Adam Okulski:
Karolina K.:
... Moja znajoma księgowa zapoznała się tym rozporządzeniem dzisiaj

hahahahahah, dzisiaj dopiero ? ale narobiłaś jej obciachu ogłaszając to publicznie :))))))
obciach to mam w nosie:)))
ja się nad tym zastanawiam od minimum 2-3 miesięcy, a nie od dzisiaj, ale każdy co innego mówi, więc jeszcze dzisiaj dałam to jednej koleżance do przetrawienia:) wg niej nie trzeba mieć
... ale Ty dopisałeś ten punkt 2, no i co w sytuacji, jeśli ja już miałam sprzedaż na allegro w 2010 roku? Wtedy to nie były jakieś duże ilości, ale już było na konto firma.

mniej nerwów i strachu więcej czytania = po raz kolejny twierdzę że czas żebyś ty się też z tym (i kilkoma innymi rozporządzeniami i ustawami) zapoznała. Tam stoi "rozpoczęli ewidencjonowanie" a nie "rozpoczęli sprzedaż" :))

ok, dzięki:)
nie wiem jak Wy w tym gąszczu przepisów sobie dajecie radę, przysięgam:)
mnie to wykończyłoKarolina K. edytował(a) ten post dnia 29.05.11 o godzinie 10:58
Danuta Sobota

Danuta Sobota Właściciel, Biuro
księgowe Multipol

Temat: Czy firma musi mieć na allegro kasę fiskalną?

nie wiem jak Wy w tym gąszczu przepisów sobie dajecie radę, przysięgam:)
mnie to wykończyło

Systematyka, po prostu systematyka pracy. A nie skakanie z tematu na temat.
Agnieszka Kaczmarczyk

Agnieszka Kaczmarczyk Księgowa, Spółka z
o.o.

Temat: Czy firma musi mieć na allegro kasę fiskalną?

Rafał Kurabiowski:
Chodzi o to, że jeżeli ze sprzedaży ewidencjonowanej na potrzeby osób fizycznych obrót brutto w roku nie przekroczy łącznie 40.000 zł to kasy mieć nie musisz. Ale jak sprzedaż w jakimkolwiek momencie roku przekroczy Ci te 40tys. to od następnego dnia musisz już każdą sprzedaną rzecz wykazać poprzez paragon na kasie fiskalnej - czyli nie wolno Ci sprzedać NIC bez paragonu. Pilnuj obrotów narastająco w ciągu roku!

Obowiązek rejestrowania sprzedaży przy użyciu kasy powstaje po upływie dwóch pełnych miesięcy licząc od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym limit został przekroczony (nie na drugi dzień) - zgodnie z par. 3 ust. 6 rozporządzenia w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących.

Danuta Sobota:
nie wiem jak Wy w tym gąszczu przepisów sobie dajecie radę, przysięgam:)
mnie to wykończyło

Systematyka, po prostu systematyka pracy. A nie skakanie z tematu na temat.

A raczej systematyczne skakanie. ;)

konto usunięte

Temat: Czy firma musi mieć na allegro kasę fiskalną?

Karolina K.:
Robert Adam Okulski:
Karolina K.:
... Moja znajoma księgowa zapoznała się tym rozporządzeniem dzisiaj

hahahahahah, dzisiaj dopiero ? ale narobiłaś jej obciachu ogłaszając to publicznie :))))))
obciach to mam w nosie:)))
ja się nad tym zastanawiam od minimum 2-3 miesięcy, a nie od dzisiaj, ale każdy co innego mówi, więc jeszcze dzisiaj dałam to jednej koleżance do przetrawienia:) wg niej nie trzeba mieć
... ale Ty dopisałeś ten punkt 2, no i co w sytuacji, jeśli ja już miałam sprzedaż na allegro w 2010 roku? Wtedy to nie były jakieś duże ilości, ale już było na konto firma.

mniej nerwów i strachu więcej czytania = po raz kolejny twierdzę że czas żebyś ty się też z tym (i kilkoma innymi rozporządzeniami i ustawami) zapoznała. Tam stoi "rozpoczęli ewidencjonowanie" a nie "rozpoczęli sprzedaż" :))

ok, dzięki:)
nie wiem jak Wy w tym gąszczu przepisów sobie dajecie radę, przysięgam:)
mnie to wykończyło

Następna dyskusja:

Sklep internetowy - sprzeda...




Wyślij zaproszenie do