konto usunięte

Temat: Proszę o pomoc ! ! !

Wszyscy którzy się interesują lub mają do czynienia z podatkam, napewno słyszeli o możliwości odliczenia podatku VAT od paliwa zakupionego do samochodów osobowych wykorzystywanych w działalności gospodarczej. Gwarantuje to art. 17 pkt 6 VI Dyrektywy unijnej.

Mam mały problem

dokonaliśmy korekty deklaracji VAT odnośnie w/w problemu za 2008 rok przed sporządzeniem bilansu. Złożyliśmy do US te korekty, napisaliśmy pismo wyjaśniające oraz wniosek o stwierdzene nadpłaty. Cisza ze strony US. Nawet krótkiego telefonu. W między czasie przyszła kontorla z tego US sprawdzać prawidłowość rozliczenia podatku VAT za miesiąc 11/2008. zakwestionowali odliczenie podatku VAT od paliwa do samochodów osobowych. Chcą homologacje, badanie techniczne pod kątem VAT, nie wierzą w to, jeżeli w dowodzie rejestracyjnym jest że samochód ten jest samochodem ciężarowym, to w rzeczywistości jest samochodem ciężarowym, powiedzieli że równie dobrze może to być traktor...(tym bardziej jest prawo do odliczenia VAT)...w związku z tym wywalili oni prawie wszystkie samochody z prawa do odliczenia VAT. Nie wkurzyłoby to mnie, gdyby nie fakt, że kontrolowana firma jest firmą spedycyjno-transportową i są to poważne kwoty....

...jestem poirytowana niemiłośiernie....

czy ktoś z was miał już do czynienia z tym problemem, jak u was reagują urzędy skarbowe na takie wnioski....czego chcą do okazania...

jak odnosicie się do wyroku WSA z Krakowa z 03 kwietnia 2009 roku? że jedynym ograniczeniem jest tutaj wykazanie związku ze sprzedażą opodatkowaną...

czy nie jest taż tak, że w momencie gdy ETS orzekł niezgodność ograniczeń w art 86 ust 4 i 5 oraz art 88 z pawem unijnym, to te artykuły są obecnie martwe, że można odliczać ten VAT od wszystkich samochodów osobowych i od paliwa do tych samochodów w całości, mając tytuł prawny do rozporządzania tymi samochodami i wykorzystywania ich w działalności???

niewykluczone że będziemy się odwoływać od decyzji pokontrolnej...

Proszę rozwiać moje wątpliwości.
Joanna Rębacz

Joanna Rębacz Biuro Rachunkowe
ADRIA s.c.

Temat: Proszę o pomoc ! ! !

Urzędy Skarbowe w Krakowie też chcą potwierdzenia z okręgowej stacji diagnostycznej, że samochód faktycznie jest ciężarowy. W dodatku stacje nie chcą montować kratek.
Na pewno od samochodów które fabrycznie miały zamontowane kratki i miały homologację można odliczać VAT.

konto usunięte

Temat: Proszę o pomoc ! ! !

jedynym wyjściem na sprawdzenie stanowiska US jest złożenie korekty, tylko nie każdy się bo w konsekwencji można spodziewać się częstych odwiedzin i to nie tylko w związku z odliczeniem VAT-u od paliwaAnna D. edytował(a) ten post dnia 11.05.09 o godzinie 22:17
Marcin Waldek

Marcin Waldek administracja
biurowa

Temat: Proszę o pomoc ! ! !

Witam, to nazywa się chyba efekt tarczy podatkowej.
Zamierzam niebawem otworzyć własną działalność, tworzę różne analizy, badania itd. (wewnętrzne dla siebie).

Chciałbym poruszyć temat "równania vatu".
Najlepiej na 3 przypadkach:

1. Firma Wystawiła w maju faktury na 20.000pln netto (24.400 z vat).
W tym samym miesiącu kupiła/ poniosła wydatki na kwotę (20.000 netto) 24.400 brutto.
Czy to oznacza że w tym miesiącu firma nie zapłaci VAT-7, ponieważ zbilansował się on na 0?

2. Firma w czerwcu wystawiła faktury na kwotę 30.000pln netto (36.600 z vat). Kosztów miała na 10.000pln netto (12.200brutto).
Roznica brutto miedzy zarobkiem a wydatkami to 4.400.
Czy zatem przelew do US bedzie za czerwiec opiewał na kwotę VAT-7 -> 4400pln? W super uproszczonym skrócie tak to działa???

3. Firma w lipcu wystawiła faktury na kwotę 10.000pln netto (12.20 brutto). Kosztów natomiast miała na 40.000pln netto (48.800 brutto). Wiadomym jest że w tym miesiącu vat-7 wyjdzie 0zł, pytanie natomiast brzmi czy w kolejnym miesiącu tj sierpniu firma będzie miała dalej uwzględnianą "nadpłatę" za lipiec? (w lipcu vat "zarobiony" wyniósł bowiem 2.200,a vat "wydany" aż 8.800). Różnica o której mowa ("nadpłata") to zatem aż 6.600 i teraz pytanie czy ta kwota PRZEPADA?? czy przechodzi na nastepny miesiąc i się bilansuje przez ew. nastepne miesiące aż do momentu kiedy się zrówna do 0?
Aleksandra Kiełtyka

Aleksandra Kiełtyka Manager | TPA Poland

Temat: Proszę o pomoc ! ! !

Marcin Waldek:
Witam, to nazywa się chyba efekt tarczy podatkowej.
Zamierzam niebawem otworzyć własną działalność, tworzę różne analizy, badania itd. (wewnętrzne dla siebie).

Chciałbym poruszyć temat "równania vatu".
Najlepiej na 3 przypadkach:

1. Firma Wystawiła w maju faktury na 20.000pln netto (24.400 z vat).
W tym samym miesiącu kupiła/ poniosła wydatki na kwotę (20.000 netto) 24.400 brutto.
Czy to oznacza że w tym miesiącu firma nie zapłaci VAT-7, ponieważ zbilansował się on na 0? TAK, JEŻELI FAKTURY ZAKUPU DOKUMENTUJACE KOSZTY BĘDĄ POZWALAŁY NA ODLICZENIE VAT (NIE BEDZIE TO NP. HOTEL CZY REPREZENTACJA) ORAZ FIRMA OTRZYMA JE W TYM SAMYM MIESIĄCU

2. Firma w czerwcu wystawiła faktury na kwotę 30.000pln netto (36.600 z vat). Kosztów miała na 10.000pln netto (12.200brutto).
Roznica brutto miedzy zarobkiem a wydatkami to 4.400.
Czy zatem przelew do US bedzie za czerwiec opiewał na kwotę VAT-7 -> 4400pln? W super uproszczonym skrócie tak to działa??? - TAK TO DZIAŁA W SKRÓCIE ;)

3. Firma w lipcu wystawiła faktury na kwotę 10.000pln netto (12.20 brutto). Kosztów natomiast miała na 40.000pln netto (48.800 brutto). Wiadomym jest że w tym miesiącu vat-7 wyjdzie 0zł, pytanie natomiast brzmi czy w kolejnym miesiącu tj sierpniu firma będzie miała dalej uwzględnianą "nadpłatę" za lipiec? (w lipcu vat "zarobiony" wyniósł bowiem 2.200,a vat "wydany" aż 8.800). Różnica o której mowa ("nadpłata") to zatem aż 6.600 i teraz pytanie czy ta kwota PRZEPADA?? czy przechodzi na nastepny miesiąc i się bilansuje przez ew. nastepne miesiące aż do momentu kiedy się zrówna do 0? TĄ KWOTĘ NADWYŻKI MOŻNA ŻADAĆ DO ZWROTU, JEŻELI NIE TO OCZYWIŚCIE PRZENOSIMY NA NASTEPNY OKRES, VAT NIE PRZEPADA ;)

Mam nadzieję, że w miarę jasno ;)

konto usunięte

Temat: Proszę o pomoc ! ! !

Proszę o pomoc, bo z moja księgowa nie umie, albo nie wie jak mi sprawę wytłumaczyć....

Wystawiam fakturę inwestorowi na kwotę 34000,00 zł + vat 7%
Mam podwykonawcę, który wykonuje tę konkretną pracę (umowa o wykonanie prac budowlanych) na kwotę 30000,00 + vat 7%

Podobno- tak mi powiedziała moja księgowa- vat płaci ostateczny wykonawca.

Jakie ja ponosze koszty przy tym zleceniu.
Jestem na ryczałcie. Wystawiam faktury vat.

Czy ja też płacę vat? od jakiej kwoty płacę 5.5 % ryczałtu? od 4 tys czy od 34000?

Bardzo proszę o pomoc. Pilne.
Dariusz M.

Dariusz M. Kadra zarządzająca

Temat: Proszę o pomoc ! ! !

VAT a likwidacja prowadzonej osobiście działalności gosp.
Mam dwa pytania dot. j/w.:
1. Czy likwidując działalność należy 'zwrócić' VAT od zakupionych i jednorazowo zamortyzowanych 'niskocennych składników' (konkretnie - zestaw komputer/monitor)
2. Jeśli tak - to jak można tego uniknąć - likwidacja, sprzedaż, darowizna...
Z góry dziękuję za pomoc ;)
Agnieszka K.

Agnieszka K. .właściwe miejsce i
czas.

Temat: Proszę o pomoc ! ! !

W połowie października uruchomiłam DG.

Firma poniosła następujące koszty:
1. Zakupy refundowane przez Urząd Pracy ( faktury VAT na łączną kwotę 7500zł brutto)
2. Dodatkowe wydatki (Faktura VAT na 4400zł brutto)
3. Opłaciła pomniejszony ZUS =285zł

Nie uzyskała dochodu.

W listopadzie wystawiono faktury na łączną kwotę 60000.

Poniesiono koszty:
1. 11000zł brutto refundowane przez UP
2. 36000zł brutto na zakup materiałów.
3. ZUS 345zł

Jak to rozliczyć? Czy koszty z mieisąca października uwzględnia się jakkolwiek w listopadzie?
Jestem zupełnie zielona więc będę wdzięczna. Księgowy owszem, policzy ale pod koniec miesiąca. Chciałabym spać spokojnie i wiedzieć jak dysponować pieniędzmi.

Poratujecie?
Paweł K.

Paweł K. księgowy!

Temat: Proszę o pomoc ! ! !

Pani Agnieszko,
W pani wiadomości jest za mało szczegółów.
Tak, co do zasady, przychody i koszty liczymy od początku do końca roku narastająco, także żaden koszt nie przepadnie.
Tak samo z Vatem - jeśli mamy nadwyżkę naliczonego (z faktur zakupowych) nad należnym (sprzedaż) w danym miesiącu, to on też nie przepadnie.
Odnośnie pani wiadomości - a czy część tych zakupów nie była środkiem trwałym? Czy będzie pani korzystała z możliwości jednorazowej amortyzacji, jako osoba rozpoczynająca działalność? Te dotacje z UP - jaki to charakter? za dużo niejasności by można było odpowiedzieć. I jeśli jest pani vatowcem, to do podatków dochodowych wszystkie kwoty podajemy bez VATu...
Proszę pamiętać, że w grudniu płacimy podwójny podatek w wysokości zaliczki listopadowej...
pozdrawiam

ps. pozdrowienia dla załogi SUN STUDIO ;)Paweł K. edytował(a) ten post dnia 16.11.09 o godzinie 21:51
Agnieszka K.

Agnieszka K. .właściwe miejsce i
czas.

Temat: Proszę o pomoc ! ! !

Dziękuję Panie Pawle,

poczytałam, policzyłam, zrozumiałam :)

POZDRAWIAM
Mariusz Jaworski

Mariusz Jaworski AUTOPROMO - artykuły
reklamowe - wszystko
na czym można u...

Temat: Proszę o pomoc ! ! !

Witam. Mam problem z ustaleniem obecnej wartości pewnej kwoty z przeszłości. Mianowicie 28lat temu wpłacono kaucję w wys. 7300zł. Próbuję ustalić, o jaką kwotę należy się upomnieć obecnie. Czy w necie jest taki program / aplikacja, która pomoże mi obliczyć wartość tych 7300zł, w chwili obecnej, biorąc pod uwagę inflację i denominację?
Z góry dziękuję za pomoc.
Mariusz
Małgorzata K.

Małgorzata K. samodzielna
księgowa,

Temat: Proszę o pomoc ! ! !

Witam wszystkich,
mam problem z fakturą którą dostałam od kontrahenta amerykańskiego na której jest pozycja koszty podróży ich pracownika do Polski. Ich pracownik przyleciał do Polski aby zainstalować oprogramowanie które my (jako przedstawiciele firmy amerykańskiej sprzedaliśmy polskiemu podatnikowi). Czy taką F-rę mam rozliczyć jako import usług, jesli tak to z jaką stawką i czy mogę odliczyć vat.
Bardzo proszę o pomoc.
Darek Sekula

Darek Sekula właścicel, FHU
Anubis

Temat: Proszę o pomoc ! ! !

Witam.

Mam prośbę, bo nie wiem jak podejść. Moja firma wykonuje usługę marketingową dla jednej z firm w Stolicy. Jestem wykonawcą zlecenia. w momencie wystawiania FV na kwotę netto jakie składniki tam mają być wliczone. Do tej pory do kwoty netto dodawałem vat i szło.
Teraz dowiedziałęm sie ze do kwoty netto powinienem doliczać podatek dochodowy i dopiero vat.

Jak to jest w końcu, ta pierwsza opcja czy ta druga dobra??

Temat: Proszę o pomoc ! ! !

Mam trochę inny problem, będę wdzięczna za pomoc.

Mam polski NIP, jestem vatowcem, chcę nabyć usługę z VAT u kontrahenta niemieckiego, który ma NIP EU.

Czy kontrahentowi niemieckiemu będzie obojętne, że nie mam nipu europejskiego? Czy ja zyskam czy stracę i jeśli tak to tylko brak możliwości zastosowania 0% stawki na transakcje wewnątrzwspólnotowe?

Czy będę mogła odliczyć sobie i jak VAT zapłacony niemieckiej firmie?
Paweł K.

Paweł K. księgowy!

Temat: Proszę o pomoc ! ! !

Zależy jaka to usługa.

Generalnie, NIP EU nie jest niczym strasznym, i jeśli pojawiają się lub mogą pojawić transakcje z podatnikami z UE to jest przydatny.

A co do meritum jeśli usługa nie jest wyjątkiem wymienionym w jednym z licznych podpunktów art.28 po noweli to kontrahent niemiecki podatnikowi polskiemu (posiadającemu VAT EU) naliczy koszt usługi bez swojego VATu a podatnik polski będzie miał obowiązek rozliczyć import usług (czyli naliczyć VAT należny) w Polsce. Jeśli usługa jest związana ze sprzedażą opodatkowaną to tą samą kwotę rozliczymy jako VAT naliczony, czyli operacja będzie obojętna podatkowo. Jeśli będzie związana ze sprzedażą VAT zwolnioną, to kwota VATu stanie się kosztem dla przedsiębiorcy polskiego. Chyba tyle w skrócie ...

Temat: Proszę o pomoc ! ! !

Dziękuję za odpowiedzi.

Jak rozumieć stawkę netto i brutto w umowie o dzieło w dwóch różnych przypadkach:
1) osoba prowadzi działalność gospodarczą jako os. fizyczna, jest zarejestrowana w gminie
2) osoba nie prowadzi działalności gospodarczej, tylko sporadycznie podpisuje umowę o dzieło

Jak w 1) a jak w 2) wpisać w umowie stawkę netto i brutto?

Ile będzie wynosił podatek?
Anna Z.

Anna Z. Senior Tax
Accountant, Nestle
Polska S.A.

Temat: Proszę o pomoc ! ! !

Adam S.:
Czy ktoś mógłby mi udzielić pomocy na temat księgowania leasingu finansowego?

Założyłem ten ten temat ale nikt nie kwapi mi się udzielić bardzo potrzebnej pomocy :)

http://www.goldenline.pl/forum/ksiegowi-i-finansisci/8...

Dziękuje i oczekuje na pomoc :D

1. Faktura za leasingowany środek trwały:
WN Rozliczenie zakupu aktywów niefinansowych/MA Rozrachunki z tytułu przedmiotu leasingu
2. Przyjęcie przedmiotu leasingu do ewidencji ŚT
WN Rozliczenie zakupu aktywów niefinansowych/ MA środki trwałe w leasingu Ew. środki trwałe w budowie i Ew. VAT do odliczenia. Jeżeli VAT nie podlega odliczeniu to cała kwota idzie na środki trwałe.
3. Zapłata raty leasingowej
a) WN Rozliczenie opłat leasingowych/MA Rozrachunki bieżące z finansującym
b) Część kapitałowa raty
WN Rozrachunki z tytułu przedmiotu leasingu/MA Rozliczenie opłt leasingowych
c) Część odsetkowa raty
WN koszty finansowe/MA Rozliczenie opłt leasingowych
4. Zapłata raty
WN Rozrachunki bieżące z finansującym/MA rachunek bankowy
5. Amortyzacja – zgodnie z przyjętą stawką i metodą
WN Koszty amortyzacji/MA Umorzenie Środków trwałychAnna Z. edytował(a) ten post dnia 04.11.10 o godzinie 23:00
Anna Z.

Anna Z. Senior Tax
Accountant, Nestle
Polska S.A.

Temat: Proszę o pomoc ! ! !

Patrycja M.:
Wszyscy którzy się interesują lub mają do czynienia z podatkam, napewno słyszeli o możliwości odliczenia podatku VAT od paliwa zakupionego do samochodów osobowych wykorzystywanych w działalności gospodarczej. Gwarantuje to art. 17 pkt 6 VI Dyrektywy unijnej.

Mam mały problem

dokonaliśmy korekty deklaracji VAT odnośnie w/w problemu za 2008 rok przed sporządzeniem bilansu. Złożyliśmy do US te korekty, napisaliśmy pismo wyjaśniające oraz wniosek o stwierdzene nadpłaty. Cisza ze strony US. Nawet krótkiego telefonu. W między czasie przyszła kontorla z tego US sprawdzać prawidłowość rozliczenia podatku VAT za miesiąc 11/2008. zakwestionowali odliczenie podatku VAT od paliwa do samochodów osobowych. Chcą homologacje, badanie techniczne pod kątem VAT, nie wierzą w to, jeżeli w dowodzie rejestracyjnym jest że samochód ten jest samochodem ciężarowym, to w rzeczywistości jest samochodem ciężarowym, powiedzieli że równie dobrze może to być traktor...(tym bardziej jest prawo do odliczenia VAT)...w związku z tym wywalili oni prawie wszystkie samochody z prawa do odliczenia VAT. Nie wkurzyłoby to mnie, gdyby nie fakt, że kontrolowana firma jest firmą spedycyjno-transportową i są to poważne kwoty....

...jestem poirytowana niemiłośiernie....

czy ktoś z was miał już do czynienia z tym problemem, jak u was reagują urzędy skarbowe na takie wnioski....czego chcą do okazania...

jak odnosicie się do wyroku WSA z Krakowa z 03 kwietnia 2009 roku? że jedynym ograniczeniem jest tutaj wykazanie związku ze sprzedażą opodatkowaną...

czy nie jest taż tak, że w momencie gdy ETS orzekł niezgodność ograniczeń w art 86 ust 4 i 5 oraz art 88 z pawem unijnym, to te artykuły są obecnie martwe, że można odliczać ten VAT od wszystkich samochodów osobowych i od paliwa do tych samochodów w całości, mając tytuł prawny do rozporządzania tymi samochodami i wykorzystywania ich w działalności???

niewykluczone że będziemy się odwoływać od decyzji pokontrolnej...

Proszę rozwiać moje wątpliwości.

Zgodnie z orzeczeniem ETS w sprawie krakowskiej firmy Magoora i prawa do odliczania VAT, Polska wprowadzając 1 maja 2004 r. przepisy pogarszające uprawnienia podatnika do odliczania VAT (dot. samochodów)naruszyła klauzulę stałości, w związku z czym podatnicy nie mają obowiązku stosowania ograniczeń zawartych w obowiązującym stanie prawnym, dot. odliczania VAT od samochodów lub paliwa do nich. 1 maja stała się jeszcze jedna rzecz, a mianowicie poprzednia ustawa o VAT nie zostala znowelizowana ale uchylona, straciła swoją moc prawną, w związku z czym należy przyjąć że w chwili obecnej nie obowiązuje żadne prawo ograniczające odliczanie VAT-u od samochodów i paliwa. Sądy w tej kwestii zdecydowanie stoją po stronie podatnika. Jednak jeżeli zamierzacie wystąpić na drogę administracyjną to należy się pospieszyć. Od stycznia 2011, za zgodą KE wprowadzone zostaną bardziej restrykcyjne przepisy w tym zakresie - oczywiście pod warunkiem że Rząd zdąży je uchalić i ogłosić do końca roku.
Jakub Nowicki

Jakub Nowicki Kontroler finansowy,
Morpol S.A. (Marine
Harvest Group)

Temat: Proszę o pomoc ! ! !

Nieaktualne, post do skasowania, przepraszam za zamieszanie.Jakub Nowicki edytował(a) ten post dnia 07.11.10 o godzinie 19:29
Irek Bednorz

Irek Bednorz właściciel /operator
/ montażysta /
blow-up studio

Temat: Proszę o pomoc ! ! !

witam:
prowadze wlasna dzialalnosc gospodarcza i sam tez mecze sie z ksiegowoscia. czy jesli nie jestem VATowcem to moge wystawiac fakture VAT bo klient o to prosi? i jesli nie jestem VATowcem to czy potrzebuje FAktur czy wystarcza mi paragony do wrzucania w koszty?
3.jesli prowadze dzialanosc od kwietnia ale dopiero w grudniu zarobilem tyle ze musze odliczyc podatek to jak i do kiedy powinienem to zrobic? prowadze podatkowa ksiege przychodow i rozchodow i nie wiem jak obliczyc nalezna kwote od np.1000zł i do kiedy i jak dostarczyc to urz.skarb. (jakas deklaracja, zwykly przelew???) wielkie dzieki za pomoc

Następna dyskusja:

faktura za transport z Azji...




Wyślij zaproszenie do