Iwona I.

Iwona I. Kontroler Finansowy

Temat: Kontroler Marketingowy

Witajcie,

rozważam ofertę pracy na stanowisku Kontrolera Marketingowego. Miałabym analizować opłacalność działań, czyli pewnie tych wszystkich akcji promocyjnych / marketingowych. Może macie z tym jakieś doświadczenia? Chodzi o to, żeby analogicznie do rentowności produktów obliczać rentowność działań? Tak mi się to "z marszu" kojarzy. Czyli po prostu przypisuję danej akcji jakiś MPK i potem wg niego (MPK) zbieram przychody i koszty?
Może posiadacie jakieś przykładowe raporty zawierające analizę opłacalności działań? Chętnie bym zapoznała się z metodologią, oczywiście nie chodzi mi o liczby w nich zawarte, niech więc będą bez liczb :-) Jeśli to możliwe - proszę o wklejenie ich tu lub podam osobom zainteresowanym adres e-mail.

Druga rzecz, która mnie zastanawia to rekomendowanie określonych działań. Mogę rekomendować, skoro policzę, że jakaś akcja przyniosła dochód np. 20%, a inna 5%. Ale może być też tak, że ta o rentowności 5% też jest warta kontynuowania, tu już ze względów poza finansowych (np. tradycja, istnienie na rynku itd.) Czy może Kontrolera to nie interesuje; po prostu liczy i przedstawia wyniki?

Z góry dziękuję za info :-)

Pozdrawiam,
Iwona