Artur Dziekański

Artur Dziekański kierownik zespołu,
Biuro Komunikacji
Korporacyjnej,
Grupa...

Temat: firma zmienia nazwę

zgłasza się do was firma i mówi, że chce zmienić nazwę. stara jest nieaktualna i obciążona dotychczasowymi działaniami na rynku. nie oddaje w pełni zakresu działania firmy. co robicie? czy macie jakieś specjalne narzędzia, które pozwalają odpowiedzialnie i profesjonalnie wyświadczyć taką usługę?:) Pzdr!
Artur Dziekański

Artur Dziekański kierownik zespołu,
Biuro Komunikacji
Korporacyjnej,
Grupa...

Temat: firma zmienia nazwę

haha.. oczywiście chodzi mi o to jak odpowiednio pobudzić kreatywność i zaprząc ją do pracy na rzecz profesjonalnego doradztwa!
Małgorzata D.

Małgorzata D. Menadżer Zespołu
Komunikacji, Skanska
S.A.

Temat: firma zmienia nazwę

Artur D.:haha.. oczywiście chodzi mi o to jak odpowiednio pobudzić kreatywność i zaprząc ją do pracy na rzecz profesjonalnego doradztwa!

uważam, że bez wcześniejszej pracy samej firmy i bez porządnego briefu z ich strony, ani odpowiedzialnie ani profesjonalnie zrobić się tego nie da

i tu nie chodzi o kreatywność. Bo kreatywnym to można być, tylko po co rzucać firmie 10 propozycji, które nigdy nie znajdą uznania, bo od początku nie są określone "warunki brzegowe"?

BTW - pytanie osobiste: czy to do Ciebie wysłałam kiedyś przez pomyłkę sms z Grecji? :)
Artur Dziekański

Artur Dziekański kierownik zespołu,
Biuro Komunikacji
Korporacyjnej,
Grupa...

Temat: firma zmienia nazwę

to prawda, zgadzam się z Małgorzato z każdym Twoim słowem... brief ze strony Agencji, dokładny research rynku, zgromadzenie maksymalnej ilości informacji o samej firmie - bez tego się nie obejdzie... to oczywiste... ale muszą być przecież narzędzia!!! nie znam ich, a chętnie bym dowiedział się od kogoś z większym doświadczeniem o takowych:)

PS - tak do mnie:) ale "tylko" przez pomyłkę...:)
Maciej Makuszewski

Maciej Makuszewski Koordynator ds.
Marketingu i PR,
Ernst & Young

Temat: firma zmienia nazwę

Tak naprawdę nie sądzę żeby istniały jakieś super narzędzia.

Po prostu trzeba mieć dużo czasu. Najpierw zebrać zestaw słów pasujących do firmy. Potem odrzucić te które brzydko brzmią i nie współgrają z warunkami briefu. A potem można robić brainstormy dzień w dzień przez tydzień po to żeby wymyślać coraz to nowe kombinacje słów, ich części składowych itd.

A na końcu shortlista i badanie tego co nazwy z shortlisty oznaczają (we wszystkich językach świata:) OIstatnim krokiem będzie test zapamiętywalności - na grupie 100 osób:) no i po tygodniu sprawdzamy kto co zapamiętał:)

Myślę, że przy wymyślaniu kombinacji słów można stosować jakieś macierze. Np. 15 przymiotników i 15 rzeczowników układamy w macierz.

Dobrze by było gdyby dla nazw z shortlisty spece od CI stworzyli koncepcje logotypów.

Ogólnie proces teoretycznie powinien trwać bardzo długo i angażować masę ludzi... jak jest w praktyce - wiemy:)



Maciej Makuszewski edytował(a) ten post dnia 24.01.07 o godzinie 20:42
Artur Dziekański

Artur Dziekański kierownik zespołu,
Biuro Komunikacji
Korporacyjnej,
Grupa...

Temat: firma zmienia nazwę

INFO do kolegi z biurka obok: Maćku, ja cały czas wierzę, że specjaliści w tym wąskim zakresie mają jakieś inne narzędzia poza siedzeniem z nosem w słowniku:)))) burza mózgów - to jasne... ale może są jakieś metody dla krecji nazw dla firm:)??;> test zapamiętywalności to raczej ewaluacja... może spece od lingwistyki są zatrudniani:) musi byc jakiś lepszy sposób niż "na czuja"!!!:)
pozdrawiam
Maciej Makuszewski

Maciej Makuszewski Koordynator ds.
Marketingu i PR,
Ernst & Young

Temat: firma zmienia nazwę

Artur D.:INFO do kolegi z biurka obok: Maćku, ja cały czas wierzę, że specjaliści w tym wąskim zakresie mają jakieś inne narzędzia poza siedzeniem z nosem w słowniku:))))


Najlepszym narzędziem to pewnie będzie mózg:P ale pewien nie jestem bynajmniej:)

A tak bardziej poważnie: Wiesz co ja myślę? Że jak się ktoś zajmuje tym na co dzień to w czasie tych niezliczonych burz, macierzowania i ścierania się poglądów stworzył już tyle nazw, które trzyma w jakiejś tajemnej bazie, że na poczekaniu by rzucił 50 propozycji dowolnej firmie.

Nawet nowe nazwisko dla Giertycha by wymyślił na poczekaniu.

Więc całkiem niezłym sposobem będzie zwędzenie takiej bazy nazw od kogoś kto się tym zajmuje:)

A jutro przyniosę Ci do roboty fajną książkę i może w niej coś znajdziesz na ten temat:)
Magda C.

Magda C. Group Account
Director,
Interactive
Solutions

Temat: firma zmienia nazwę

Artur D.:haha.. oczywiście chodzi mi o to jak odpowiednio pobudzić kreatywność i zaprząc ją do pracy na rzecz profesjonalnego doradztwa!


np.:
- sztafeta -

polega na tym, że każdy członek zespołu musi zabrać głos (najczęściej idzie to zgodnie z ruchem wskazówek zegara). Fajna metoda na wymyślanie haseł, misji firmy, eventu... na wymyślanie nazwy też by się nadało. Teraz tak. Na początku trzeba podać problem, jaki tzreba rozwiązać, albo pytanie, na które trzeba odpowiedzieć. Typu: Jak zachęcić pracowników do pracy ponad normę? ;P Pierwsza z osób podaje rozwiązanie. Druga z kolei osoba musi wykorzystać przynajmniej 50 % z pomysłu poprzednika. I tak każdy następny uczestnik. Pomysły się rozwijają, są udoskonalane... Efekt? Jedno rozwiązanie, ale jakie ;D w końcu stworzył je cały zespół.

Po sztafecie można przeprowadzić dyskusję, może któryś z wcześniejszych pomysłów był lepszy... ważne, żeby wszystkie były wypisywane na bieżąco w widocznym miejscu. Z nazwą firmy byłoby trudniej, bo to zazwyczaj jedno słowo. Ale przy kreatywnym zespole świetna zabawa gwarantowana!
Maciej Makuszewski

Maciej Makuszewski Koordynator ds.
Marketingu i PR,
Ernst & Young

Temat: firma zmienia nazwę

Sztafeta brzmi fajnie.

Można też zastosować technikę przypadkowego słowa. Paluchem pokazujemy w gazecie słowo (z zamkniętymi oczami) a potem w jakiś sposób wiążemy nasz problem z tym słowem. Np. jeśli wskażemy słowo KAJAK - w przypadku wymyślania nazwy firmy, każda z 5 liter słowa może stanowić pierwszą literę jednego z 5 słów charakteryzujących firmą i jej działalność.

Technika jest bardzo fajna i sprawia dużo przyjemności. Niestety wiele osób podchodzi do niej sceptycznie.
Magda C.

Magda C. Group Account
Director,
Interactive
Solutions

Temat: firma zmienia nazwę

jak się fajnie zrobiło ;) od razu jakieś pomysły, które można przetestować w firmie ;))

jeszcze jedna świetna metoda na pobudzenie kreatywności:
6 kapeluszy

nie rozpisuję się, po prostu kliknijcie na link
http://pik.ebiznes.org.pl/szesc,6,kapeluszy.htm
Małgorzata Twardo

Małgorzata Twardo Red8 Events - Client
Service Director

Temat: firma zmienia nazwę

Jest jeszcze stara metoda, przedszkolna wręcz, skojarzenia... nawet te najbardziej abstrakcyjne mogą pomóc. Ale oczywiście bez kreatywnego i trochę odjechanego zespołu wszystkie te metody na nic sie zdadzą.
Adam S.

Adam S. Marketing Manager

Temat: firma zmienia nazwę

tak
tylko sam zamiana nazwy firmy to pikuś.

Schody zaczynają wraz z momentem wejścia na nowo na rynek i tu potrzebna jest dobra strategia!

I chyba o to najbardziej Ci chodzi Arturze??
Artur Dziekański

Artur Dziekański kierownik zespołu,
Biuro Komunikacji
Korporacyjnej,
Grupa...

Temat: firma zmienia nazwę

:) koncepcja, narzędzia w sensie metod wyboru nazwy dla firmy to mnie interesuje, ale przyznam, że strategia wprowadzania nowej marki na rynek (marki firmy) to także ciekawe zagadnienie... coś o tym wiem, bo pisałem o tym prace dyplomową:)

Następna dyskusja:

Pracownik a Firma...




Wyślij zaproszenie do