Sławek Wójcik

Sławek Wójcik Jeśli masz temat do
omówienia,
zapraszam. 10 lat
zajmuję ...

Temat: Czy PR wewnętrzny w postaci prasy jest skuteczny?

witam,

zastanawiam się, czy prasa wewnętrzna jest skutecznym narzędziem PRu. Spotkałem się z firmami, które stawiają taką formę na wysokiej pozycji.

Jakie są Państwa doświadczenia? Czy taka prasa jest potrzebna?
Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: Czy PR wewnętrzny w postaci prasy jest skuteczny?

Sławek, tylko nie PR wewnętrzny... KOMUNIKACJA - prawie robi dużą różnicę ;)

Biuletyny mają wiele atutów. Chociażby ten, że można je wszędzie ze sobą zabrać. A jeśli poruszają treści nie tylko strocte firmowe, ale także samych pracowników, to interesują się nimi także rodziny. Wtedy oprócz informacyjnej pełnią także rolę integracyjną. Fajnie jest zabrać do domu firmową gazetę, w której jest moje zdjęcie czy wypowiedź i pokazać rodzinie :)
W firmie, w której nie wszyscy pracownicy mają dostęp do intranetu znaczenie biuletynów jest nie do przecenienia.
Oczywiście w każdym przypadku ich sukces zależy od treści, od ich dopasowania do oczekiwań i potrzeb pracowników.
Sławek Wójcik

Sławek Wójcik Jeśli masz temat do
omówienia,
zapraszam. 10 lat
zajmuję ...

Temat: Czy PR wewnętrzny w postaci prasy jest skuteczny?

Karolina D.:
Sławek, tylko nie PR wewnętrzny... KOMUNIKACJA - prawie robi dużą różnicę ;)

Biuletyny mają wiele atutów. Chociażby ten, że można je wszędzie ze sobą zabrać. A jeśli poruszają treści nie tylko strocte firmowe, ale także samych pracowników, to interesują się nimi także rodziny. Wtedy oprócz informacyjnej pełnią także rolę integracyjną. Fajnie jest zabrać do domu firmową gazetę, w której jest moje zdjęcie czy wypowiedź i pokazać rodzinie :)
W firmie, w której nie wszyscy pracownicy mają dostęp do intranetu znaczenie biuletynów jest nie do przecenienia.
Oczywiście w każdym przypadku ich sukces zależy od treści, od ich dopasowania do oczekiwań i potrzeb pracowników.


No tak, wszystko zależy od tego, czy uda się odpowiedzieć na potrzeby odbiorców.

Co jeśli firma zleca stworzenie takiej gazety wewnętrznej? Czy najpierw wypytujemy zleceniodawcę co chcą czytać jego pracownicy, jacy są? Czy po prostu tworzymy coś fajnego, biorąc pod uwagę np strukturę wieku w firmie oraz oczywiście kierunek, w którym firma chciałaby prowadzić treść gazety.

Rzeczywiście - błąd - KO MU NI KA CJA!!! no :)
Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: Czy PR wewnętrzny w postaci prasy jest skuteczny?

:)

Można celować "w ciemno". Ale ja jestem zwolennikiem precyzji w tego typu działaniach - zbyt ważkie to zagadnienia. Więc najpier przeprowadziłabym badania. Nawet własnym sumptem. Na jakie informacje jest zapotrzebowanie? W jakiej formie? Wystarczy ankieta pytań zamkniętych i otwartych.

Ważne jest, żeby pamiętać, że prasa wewnętrzna powinna łączyć interesy pracodawców i pracowników.
Sławek Wójcik

Sławek Wójcik Jeśli masz temat do
omówienia,
zapraszam. 10 lat
zajmuję ...

Temat: Czy PR wewnętrzny w postaci prasy jest skuteczny?

Karolina D.:
:)

Można celować "w ciemno". Ale ja jestem zwolennikiem precyzji w tego typu działaniach - zbyt ważkie to zagadnienia. Więc najpier przeprowadziłabym badania. Nawet własnym sumptem. Na jakie informacje jest zapotrzebowanie? W jakiej formie? Wystarczy ankieta pytań zamkniętych i otwartych.

Ważne jest, żeby pamiętać, że prasa wewnętrzna powinna łączyć interesy pracodawców i pracowników.


Oczywiście, w końcu stając tylko po stronie interesu pracodawcy, tak naprawdę tracimy czytelników. Natomiast stając po stronie pracowników, tracimy zlecenie :)
Agnieszka K.

Agnieszka K. public relatons:
PR-omocja,
szkolenia, internet

Temat: Czy PR wewnętrzny w postaci prasy jest skuteczny?

Sławek W.:

No tak, wszystko zależy od tego, czy uda się odpowiedzieć na potrzeby odbiorców.

Co jeśli firma zleca stworzenie takiej gazety wewnętrznej? Czy najpierw wypytujemy zleceniodawcę co chcą czytać jego pracownicy, jacy są? Czy po prostu tworzymy coś fajnego, biorąc pod uwagę np strukturę wieku w firmie oraz oczywiście kierunek, w którym firma chciałaby prowadzić treść gazety.

Rzeczywiście - błąd - KO MU NI KA CJA!!! no :)


Cześć, cześć :)

To ja sobie pozwole też na małą dygresje - komunikacja wewnętrzna to dość delikatna sprawa, zależy oczywiscie w jakiej firmie, ale na ogół to punkt ognisty jest ;)
Dlatego przy takiego typu formie, jak biuletyn/gazetka firmowa jednak powinna być osoba zajmująca się tą komunikacją na codzień, czyli PRowiec. Jeśli jest to firma zewnętrzna, projekt radziłabym poprzedzić jakimś audytem komunikacyjnym. No i tak, jak już zostało tu powiedziane - warto spytać samych "czytających", co chcieliby przeczytać. Ale nie przesadzałabym z tym opowiadaniem się po którejś ze stron - skoro to ma być komunikacja, to niech będzie KOMUNIKACJĄ. A ta ma to do siebie, że jest skuteczna tylko wtedy, gdy jedna strona otwiera się na drugą.

konto usunięte

Temat: Czy PR wewnętrzny w postaci prasy jest skuteczny?

prasa wewnętrzna jest jak najbardziej wskazana w wypadku firm rozrzuconych po całym kraju (i zagranicy), ew. w takich, w których nie wszyscy mają dostęp do intranetu

Sławek W.:
Co jeśli firma zleca stworzenie takiej gazety wewnętrznej?

przecieram oczy... jak słowo honoru - przecieram oczy
żeby - wedle mię - zrobić porządną, a zarazem spełniającą oczekiwania wewnętrzną prasę, to trzeba daną firmę doskonale znać, także od podszewki - zatem w niej pracować
żadna, nawet najdokładniej i najporządniej przeprowadzona ankieta nie da pełnego obrazu, więc to, co w oparciu o nią powstanie będzie takie sobie (o ile nie funta kłaków nie warte)
Piotr Michalak

Piotr Michalak 15 lat doświadczenia
w reklamie i
budowaniu wizerunku

Temat: Czy PR wewnętrzny w postaci prasy jest skuteczny?

Prosze sobie popatrzeć na rankingi biuletynów firmowych - te najlepsze tworzone są przez zespoły złożone z pracowników firmy i z pracowników zewnętrznych firm - od lat!
No chyba, że jakis układ je promuje;)

konto usunięte

Temat: Czy PR wewnętrzny w postaci prasy jest skuteczny?

ale jaką rolę pełnią w niej redaktorzy z zewnątrz? stricte usługową - znaczy edytorską, redakcyjną itp.
treść jest jednak domeną pracowników danej firmy
Sławek Wójcik

Sławek Wójcik Jeśli masz temat do
omówienia,
zapraszam. 10 lat
zajmuję ...

Temat: Czy PR wewnętrzny w postaci prasy jest skuteczny?

Dziękuję za wyjaśnienie moich wątpliwości. Aktualnie tworzę publikację dla firmy, dlatego Państwa wypowiedzi są dla mnie bardzo cenne.

konto usunięte

Temat: Czy PR wewnętrzny w postaci prasy jest skuteczny?

ja pracowałam prawi rok w firmie zajmującej się tworzeniem m.in. takiej prasy. jeslki bedziesz chciał jakiejs pomocy - daj znak. chetnie Ci cos podpowiem.
Piotr Michalak

Piotr Michalak 15 lat doświadczenia
w reklamie i
budowaniu wizerunku

Temat: Czy PR wewnętrzny w postaci prasy jest skuteczny?

krzysztof "Chrabja" b.:
ale jaką rolę pełnią w niej redaktorzy z zewnątrz? stricte usługową - znaczy edytorską, redakcyjną itp.
treść jest jednak domeną pracowników danej firmy
W niektórych z nich pracownicy się treści nie dotknęli i nie są to tuby zarządu, ani gazetki ścienne (vide Skoda Auto Magazyn chociażby). Profesjonaliści potrafią zrozumieć firmę od której biorą pieniądze:-).
Agnieszka K.

Agnieszka K. public relatons:
PR-omocja,
szkolenia, internet

Temat: Czy PR wewnętrzny w postaci prasy jest skuteczny?

Piotr M.:

W niektórych z nich pracownicy się treści nie dotknęli i nie są to tuby zarządu, ani gazetki ścienne (vide Skoda Auto Magazyn chociażby). Profesjonaliści potrafią zrozumieć firmę od której biorą pieniądze:-).

myśle, że chodziło o to, że, aby zrozumieć - trzeba wpierw poznać. dlatego audyt byłby wskazany :)
Sławek Wójcik

Sławek Wójcik Jeśli masz temat do
omówienia,
zapraszam. 10 lat
zajmuję ...

Temat: Czy PR wewnętrzny w postaci prasy jest skuteczny?

Karolina K.:
ja pracowałam prawi rok w firmie zajmującej się tworzeniem m.in. takiej prasy. jeslki bedziesz chciał jakiejs pomocy - daj znak. chetnie Ci cos podpowiem.


wielkie dzięki :)
Sławek Wójcik

Sławek Wójcik Jeśli masz temat do
omówienia,
zapraszam. 10 lat
zajmuję ...

Temat: Czy PR wewnętrzny w postaci prasy jest skuteczny?

Reasumując, należy zadbać o to, by:

1. twórcy możliwie niezależni, by gazeta nie stała się tubą zarządu,
2. "bliskość" odbiorcy,
3. rekonesans, poznanie odbiorców i charakteru firmy,
4. dobór sensownych autorów/dziennikarzy i tematyki - wiadomo, że niektóre wątki będą narzucane przez środowisko firmy, można jednak pokusić się o łyk świeżego powietrza...

czy tak?:)
Sławek Wójcik

Sławek Wójcik Jeśli masz temat do
omówienia,
zapraszam. 10 lat
zajmuję ...

Temat: Czy PR wewnętrzny w postaci prasy jest skuteczny?

Piotr M.:
krzysztof "Chrabja" b.:
ale jaką rolę pełnią w niej redaktorzy z zewnątrz? stricte usługową - znaczy edytorską, redakcyjną itp.
treść jest jednak domeną pracowników danej firmy
W niektórych z nich pracownicy się treści nie dotknęli i nie są to tuby zarządu, ani gazetki ścienne (vide Skoda Auto Magazyn chociażby). Profesjonaliści potrafią zrozumieć firmę od której biorą pieniądze:-).


Z moich niewielkich doświadczeń wynika, że propozycja tematyki leży po stronie redaktora. Oczywiście jest współpraca, a więc pracownicy, jako że są najbliżej firmy, sugerują kierunek tematyki - wiedząc np.,że firma zdobyła jakąś niszową nagrodę, o której redaktor nie mógłby się dowiedzieć bezpośrednio.
Sławek Wójcik

Sławek Wójcik Jeśli masz temat do
omówienia,
zapraszam. 10 lat
zajmuję ...

Temat: Czy PR wewnętrzny w postaci prasy jest skuteczny?

krzysztof "Chrabja" b.:
prasa wewnętrzna jest jak najbardziej wskazana w wypadku firm rozrzuconych po całym kraju (i zagranicy), ew. w takich, w których nie wszyscy mają dostęp do intranetu

Sławek W.:
Co jeśli firma zleca stworzenie takiej gazety wewnętrznej?

przecieram oczy... jak słowo honoru - przecieram oczy
żeby - wedle mię - zrobić porządną, a zarazem spełniającą oczekiwania wewnętrzną prasę, to trzeba daną firmę doskonale znać, także od podszewki - zatem w niej pracować
żadna, nawet najdokładniej i najporządniej przeprowadzona ankieta nie da pełnego obrazu, więc to, co w oparciu o nią powstanie będzie takie sobie (o ile nie funta kłaków nie warte)


Publikację może stworzyć przecież ktoś z zewnątrz, będąc w ciągłym kontakcie z pracownikami. Nie chodzi o to, by firma zewnętrzna tworzyła coś, co jej się wydaje, że jest super fajne.
Najważniejsze jest to, by treść była tożsama z charakterem firmy, jej wewnętrzną kulturą i wizerunkiem. Każdy odbiorca może być inny, pracując w danej firmie jednak utożsamia się z jej wizerunkiem, tym samym łatwo zaakceptuje gazetkę, która w najważniejszych kwestiach do niego się odwołuje.

Wystarczy zatem dobra komunikacja między twórcami a firmą, wzajemne poznanie.

------------------------------------

Przepraszam za tyle odpowiedzi :))Sławek Wójcik edytował(a) ten post dnia 03.04.07 o godzinie 16:10

konto usunięte

Temat: Czy PR wewnętrzny w postaci prasy jest skuteczny?

redaguje biuletyn wewn. i widze niezle rezultaty. Pracownicy liniowi dowiaduja sie wiecej o firmie, zaczynaja zdawac sobie sprawe gdzie pracuja, zwiekszyla sie ich identyfikacja z pracodawca:) kontaktuja sie z nami, mamy lepsze rozeznanie po oddzialach co w trawie piszczy. Pismo czytaja tez klienci. Bo ktozby nie chcial przeczytac o tym, ze mamy wsrod pracownikow piekna dziewczyne, modelke, pelna pasji i energii, choc na wozku, albo ze pracuje u nas mistrz swiata w kick boxingu:) ?

konto usunięte

Temat: Czy PR wewnętrzny w postaci prasy jest skuteczny?

uwazam, ze jednak biuletyn robiony przes "swoich" dla "swoich" jest duzo lepszy....kazda wieksza firma ma swoj firmowy zargon, swoje zwyczaje:) dla redagujacych taki biuletyn firmowy to takze nie zla okazja do lepszego, gruntownego poznania firmy, zapuszczania sie w rejony do tej pory obce...bo jesli wydaje sienp. 16 tys. egzemplarzy dla claej Polski:) .... nie zlecalabym tego na zewnatrz:)

konto usunięte

Temat: Czy PR wewnętrzny w postaci prasy jest skuteczny?

mistrz Polski. Wybaczcie...ot przejezyczenie, ale kto wie, moze juz wkrotce:)



Wyślij zaproszenie do