konto usunięte

Temat: Wybieram Kolej!

To chyba jest coś dla Was...


http://www.kow.com.pl/serwis-informacyjny/wybieram-kol...


Co sądzicie o tej akcji? Czy jesteś jej "akcjonariuszami"?

konto usunięte

Temat: Wybieram Kolej!

Sadzimy, że to debilna marterkingowa akcja mająca na celu przykrycie nieudolności cały czas tych samych prezesów od kulei.

Czym i po czym ta kolej na kolej? Oraz jak. Bo jeżeli w wersji 3.0, to na tymże KOW'ie można znaleźć agrumenty, że kolej wcale nie musi być szybka oraz zapowiedź wykazania, że nie musi być również punktualna.

konto usunięte

Temat: Wybieram Kolej!

o rany! ale pojechałeś. gdzie te argumenty?

konto usunięte

Temat: Wybieram Kolej!

Na blogu rzecznika wszystkich rzeczników.

Smutna rzeczywistość jest niestety taka, że "roczna" liczba kilometrów linii po których można jeździć szybciej jest cały czas kilka razy mniejsza niż liczba kilometrów linii, po których jeździ się szybciej.

Przestano już nawet ukrywać, że trend ten będzie trwał. Nie podaje się nawet informacji kiedy ma szansę zostać odwrócony.

Z taborem doopa jest jeszcze większa ponieważ ostanie zmiany własnościowe zasktutkowały tym, że jeden przewoźnik został zmuszony do likwidowania miejsc i zakładów pracy realizujących kolejowe "przeglądy techniczne", a drugi nie ma czym wozić ludzi bo popłynął na przetargach na właśnie takie przeglądy.

I jest tutaj kontrowersyjna teza, że nie rozstrzygnał ich ponieważ nie chciał. Zawszeć to jakaś oszczędność po stronie kosztów. Spadek przychodów związany z tym, że się ludzie do pociągów nie mieszczą można przecież wytłumaczyć na kilka innych sposobów.

Z taborem nowym doopa jest jeszcze większa, ponieważ pogorszenie wyników jednego z przewoźników opóźnia (tak jakoś o rok) duży przetarg na nowoczesne szybkie składy. To z kolei blokuje duży przetarg na nowoczesne, choć mniej szybkie, składy drugiego przewoźnika. Z ubocznym efektem wycofania się z przetargu na nowy tabor przewoźnika trzeciego.

Łańcuszek dotyczy niestety trzech największych pasażerskich przewoźników.

Na prawdę nie ma (i przez 5-10 - minimum - lat nie będzie) ani czym ani po czym tej kolei na kolei w pasażerskim sektorze robić. Na szczęście liczba pasażerów zaczęła spadać więc wizerunkowe akcje jak tytułowa mają poważne szanse na odniesienie zamierzonego celu.

konto usunięte

Temat: Wybieram Kolej!

Hmmm... muszę to sobie najpierw wszystko dokładnie przemyśleć, co napisałeś.
Bo to jest jakaś taka niespójna sałata...
:))))

Ale mam i pytanie - czy znasz jakieś lekarstwo? Prostą metodę, by sytuację ulepszyć?

konto usunięte

Temat: Wybieram Kolej!

Oczywiście, że znam. Kilka kałachów ustawionych pod kilkoma warszawskimi adresami mogło by rozwiązać większość problemów :D

Niestety w ten sposób nie można. Trzeba by więc ewentulane lekarstwo poddać standardowemu procesowi badań, testowań i procedur wprowadzania na rynek.

W kwestii lekarstw jest nieźle - można liczyć, że konkurujące koncerny farmaceutyczne w którymś tam momencie popatrzą jednak na schorowanego człowieka, któremu trzeba ulżyć w niedoli.

W kwestii kolei jest gorzej. Za badania są w stanie zapłacić wyłącznie ci, którzy twierdzą, że im gorzej tym lepiej, że im mniej tym bardziej.

Że schodzimy w dół, żeby się odbić.
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: Wybieram Kolej!

Jak dojdziemy do dna, będzie się od czego odbić.
Jakub K.

Jakub K. dziennikarz
niezależny

Temat: Wybieram Kolej!

Cóż ja się nie zgadzam. Wygląda ok, a akurat akcji propagadowych promujących kolej nam potrzeba. Jest strona http://wybieramkolej.pl/
a w niej znajdziemy zakładkę Partnerzy. Tam natomiast firmy z grupy PKP, trochę niezależych prywatnych i niezależy portal informacyjny:
KOW, Koleje Mazowieckie, Intercity, VOITH Turbo, Krakowskie Zakłady Automatyki, ERS Railways B.V. PLK, Jerid Polska, WARS, AXTONE, PKP Energetyka, Biuro Projektów Komunikacyjnych, CS Szkolenie i Doradztwo, Telekomunikacja Kolejowa, S.Z.T.K., TAPS, portal Transport szynowy, PKP Szybka Kolej Miejska, ASTE, TCHAS,Lucchini Poland, DARPOL Bydgoszcz, Targi TRAKO 2011.

Może jakaś grubsza akcja?
Robert Kot

Robert Kot Projektant
kolejowych i
tramwajowych sieci
trakcyjnych

Temat: Wybieram Kolej!

Co prawda nasza kolej wymaga wielu lat intensywnej pracy opartej na spójnej koncepcji ekonomicznej. Ale generalnie w krajach europejskich stan kolej nie jest również na wysokim poziomie, bo np.
- Belgia: kilka miesięcy temu był wypadek kolejowy – dwa pociągi w porannych godzinach szczytu zderzyły się czołowo (kilka osób zginęło) – przyczyna: bardzo duże zaniedbania w sektorze bezpieczeństwa, brak personelu wykonawczego,
- Francja: linie HSL sa w dobry stanie, ale kolej nękają ciągłe strajki kolejarzy,
- Włochy: Kilka przyzwoitych głównych linii kolejowych, natomiast podmiejskie i regionalne w opłakanym stanie technicznym,
- UK kolej maksymalnie rozczłonkowana,
- Londyn – tube (metro) – strajki i ciągle problemy z pracownikami i brakującymi funtami na dofinansowanie
I można było by wyliczać jeszcze długo, wiec każda inicjatywa promująca działania na rzecz kolej jest pozytywna. A ze przy okazji prezesi firm kolejowych (i nie tylko) się spotkają i „wypija po jednym” to trudno. :-)

konto usunięte

Temat: Wybieram Kolej!

Tak to bedzie wygladalo tak dlugo, jak 'ciecia kadrowe' beda dotyczyly pracownikow odpowiedzialnych za utrzymanie stanu infry, a nie dotyczyly beda setek dyrektorow projektow, za ktore kazdy jeden Project Manager w dobrej firmie dawno by z hukiem wylecial...
Marcin Kawka

Marcin Kawka monitoring wielkości
nieelektrycznych,
modelowanie wód
po...

Temat: Wybieram Kolej!

Jakub K.:
a akurat akcji propagadowych promujących kolej nam potrzeba.

Są już pierwsze sukcesy:
http://wyborcza.pl/1,75478,8329347,Jadwiga_Staniszkis_...

Uwielbiam ten język: "widoczna jest rola kolei jako czynnika dynamizującego", "Upowszechniany często w mediach wizerunek dworców opiera się na stereotypach i fałszywych porównaniach, że gdzie indziej jest lepiej"

Tak trzymać panowie, wybieram kolej :]
Dawid Benski

Dawid Benski Managing Consultant
Grade C / Senior
Solution Architect

Temat: Wybieram Kolej!

Na dnie to kolej w Polsce już jest. Linie magisralne z kilometrami szlaków na 20-50km/h lub KKK, pociągi IR ze składami EN57 "full plastik" z np. Wrocławia do Świnoujścia, pociągi TLK z wagonami w stanie urągającym podstawowym zasadom higieny, pociągi EIC z tzw. "wagonami zastępczymi",składami bez planowych WARSów, bez prądu w gniazdkach, z niedziałającą klimatyzacją, śmierdzącymi kiblami i "niewłaściwymi" lokomotywami (czyli EU/EP07 zamiast Husarza/EP09) i wiecznymi "planowymi" opóźnieniami-za grube pieniądze, rozkład jazdy tworzony na tzw. "wygaszanie popytu" na liniach, które za rok dzięki niemu okażą się nierentowne, brakiem wypłacalności przewoźników kolejowych za użytkowanie infrastruktury i taboru (ponoć PIC już kanibalizuje jednego Husarza bo nie ma pieniędzy na części zamienne, poza tym Siemensy "czarne wdowy" zostały skonfiskowane z powodu niepłacenia za ich leasing-może ktoś zweryfikować te rewelacje? Jeśli to prawda, to mamy kompletną kompromitację), "zasranymi dworcami, tysiącem rodzajów biletów i ich wzajemnym niehonorowaniem, brakiem skomunikowania połączeń, milionami złotych wyrzuconymi w źle przeprowadzone i niekończące się modernizaje(np Wrocław-Opole)... tak wyliczać to można i pewno bez końca. Jak to wogóle porównywać chociażby do kolei czeskich? To jest DNO! I mówię to jako miłośnik kolei.
Marcin Kawka

Marcin Kawka monitoring wielkości
nieelektrycznych,
modelowanie wód
po...

Temat: Wybieram Kolej!

Dawid Benski:
(ponoć PIC już kanibalizuje jednego Husarza bo nie ma pieniędzy na części zamienne,

Też o tym słyszałem. Husarze są jeszcze na gwarancji ale ten egzemplarz wymaga jakiejś pozagwarancyjnej naprawy za kilkaset tysięcy więc stoi odstawiony.

Tymczasem dbający o wizerunek branży kulejarze zorganizowali demonstracyje:
http://www.dziennikzachodni.pl/blogi/marcintwarogpisze...

Następna dyskusja:

Kto uwaza, ze nasza kolej z...




Wyślij zaproszenie do