Dagmara
K.
Senior Sales
Executive
Temat: Seminarium SCM
Seminarium SCMSeminarium Case Explorer.
Polski przykład efektywnego wdrożenia planowania zintegrowanego.
Poznaj rzeczywiste doświadczenia z udanego wdrożenia
400% piki popytowe? Dwucyfrowe wzrosty produkcji i zatrudnienia? Setki komponentów, które muszą trafić na montaż. Wydział obróbki skrawaniem, w którym detale nie są wytwarzane na liniach, ale w gniazdach technologicznych. Konflikty o zasoby, kooperanci i dostawcy którym czasem „zdarza się” spóźnić. Puzzle z tysiąca elementów projektowanych pod zamówienie, będących w ciągłym ruchu. I planowanie tu nie tylko zagrało, ale też było jednym z warunków sukcesu firmy!
Co planowanie może dać firmie?
MRPII było zapowiadane jako sposób na obniżenie zapasów, kosztów przy jednoczesnym poprawieniu obsługi klienta. Często – jedynym widocznym elementem jest wzrost zatrudnienia lub przynajmniej zwiększenie obciążenia pracowników biurokracją. Najczęściej jest to skutek rozumienia MRPII jako systemu informatycznego. Jego koszt, wielkość i złożoność przytłacza. Terminy gonią – rośnie presja by zaszyć w drogim rozwiązaniu dotychczasowe procesy, często już nie najefektywniejsze. To się nie może udać! Planowanie uderza w zatory komunikacyjne konkretnymi technikami. MRPII to planowanie hierarchiczne, kultura pracy w której najpierw trzeba wyznaczyć długookresowe priorytety, potem jak je z tygodnia na tydzień wdrażać przygotowując się na wahania popytu i dostaw i dopiero na końcu reagować na faktyczny przebieg zdarzeń. I wtedy zapasy mogą spaść, koszty być pod kontrolą a obsługa klienta – bić konkurencję!
Jakie znaczenie ma software?
5% sukcesu wdrożenia to software, 20% to dane a 75% ludzie. Nie jest on priorytetowy, ale bez niego – od pewnego momentu – praca będzie niemożliwa. W czym i kiedy może pomóc zintegrowany system… we wdrożeniu MRPII?
A także:
- Wykorzystanie symulacji we wdrożeniu S&OP
- Jak zaplanować wdrożenie?
- Przeszkody i sposoby radzenia sobie z nimi
- Kogo i kiedy szkolić?
- Przykłady procesów i arkuszy
Terminy (edycje seminarium)
- 26 stycznia 2016 – Warszawa
- 02 lutego 2016 – Poznań
- 04 lutego 2016 – Kraków
Prelegenci: Zbigniew Sobkiewicz oraz Gość Specjalny.
Cena: 99 zł netto od osoby. Ilość miejsc ograniczona.
Jeśli chcesz już dziś zarezerwować miejsce – napisz do nas: dagmara.kopacka@mpm24.com
Agenda seminarium:
11:00-13:00 Wdrożenie procesów planowania zintegrowanego w dynamicznej firmie
- Specyfika firmy, jej rozmach i wyzwania stojące przed polskim zakładem
- Wizja docelowa planowania zintegrowanego i plan dojścia do niej
- 3 etapy wdrożenia – czyli jak zaangażować produkcję, zakupy i sprzedaż
- S&OP w firmie – rola prognozowania i jak je uzyskać od sprzedawców
- Polityka MPS
- Efekty biznesowe
13:00-13:15 przerwa
13:15-14:45 Budząc & w S&OP – jak za pomocą interaktywnego case study / symulatora ćwiczyć S&OP
- Wprowadzenie do case study
- Ćwiczenie na uproszczonej wersji symulatora
- Podsumowanie ćwiczenia
14:45 -16:00 [opcjonalnie dla chętnych] druga runda ćwiczenia
Wszystkie informacje na stronie http://scmteam.pl lub http://mpm24.com