Temat: wskaźniki jakościowe

Cześć obecnie jesteśmy w firmie na etapie wdrażania normy IATF. I tu moje pytanie jakie wskaźniki jakościowe stosujecie u siebie? Co do tych które chciałabym mierzyć
1.Niezgodności wewnętrzne (w %)
2. Koszty niezgodności wewnętrznych
3. Reklamacje/ppm (nie wiem czy wskaźnik nie powinien być mierzony przez osobę odpowiedzialną za proces obsługi klienta, jak myślicie?)

Macie jeszcze jakieś pomysły, jakie wskaźniki jakościowe warto byłoby jeszcze mierzyć?
Marek Piotrowski

Marek Piotrowski Właściciel, Petersen
Consulting

Temat: wskaźniki jakościowe

Po co mierzyć?

Skoro decydujemy się na mierzenie jakiegoś wskaźnika to znaczy, że potrzebujemy informację na temat realizowanego procesu, działania itp.

Ogólne założenie:
1.Jaki proces? jaki obszar działania firmy?
2.Co chcemy osiągnąć tym procesem? jaki cel?
3.Jak zmierzyć cel? jakim miernikiem/wskaźnikiem?

Wydaje się, że tworzenie wskaźników samo w sobie nie jest celem...

Następna dyskusja:

Szkolenia jakościowe




Wyślij zaproszenie do