Temat: system do obsługi reklamacji

Witam

Obsługa reklamacji to ważny temat w każdej firmie. Z jakich narzędzi informatycznych korzystacie? Czy możecie polecić mi gotowy system nakierowany na analizę reklamacji?

konto usunięte

Temat: system do obsługi reklamacji

http://www.lean-soft.com/
dobre narzędzie chociaż jeszcze dobrze nie sprawdzone przeze mnie

konto usunięte

Temat: system do obsługi reklamacji

Anna Goleń-Nowocień:
Witam

Obsługa reklamacji to ważny temat w każdej firmie. Z jakich narzędzi informatycznych korzystacie? Czy możecie polecić mi gotowy system nakierowany na analizę reklamacji?


Prosze najpierw zadać sobie pytanie

1. w jakim stopniu system reklamacji winien byc zintegrowany z pozostałymi np. z systemem ERP, magazynowym (podobnymi) ?,

2. jak wygląda proces reklamacji w Pani zakładzie (np. reklamacja do dostawcy to nie to samo co reklamacja z produkcji - zdarzenie produkcyjne - a mimo to istnieją powiazania między nimi poniewaz dot. reklamowanej części - elementu) ?,

3. jakie informacje reklamacyjne ( o produkcie, materiale itp) powinien zawierać taki program (dane do oceny wtórnej dostawcy) ?,

4. co winien doskonalic taki system (statystyki czy tylko kolekcja danych).
A może będzie on stanowił zródło danych do analizy dla przyszłego systemu eskpertowego (np. gdy nie mamy wdrożonego FMEA) ?

5 jeden program czy moze dwa (może kilka współpracujących) ?Jerzy Janik edytował(a) ten post dnia 13.08.10 o godzinie 15:51

konto usunięte

Temat: system do obsługi reklamacji

Anna Goleń-Nowocień:
Witam

Obsługa reklamacji to ważny temat w każdej firmie.
ważny, choć zaniedbywany i niedoceniany :)
Z jakich narzędzi informatycznych korzystacie? Czy możecie polecić mi gotowy system nakierowany na analizę reklamacji?
rozumiem, że chodzi o wsparcie procesu obsługi reklamacji?
- zacząć od definicji reklamacji - nie żartuje :)
- na początku powinna Pani przeanalizować, włącznie z mapowaniem, proces ASIS obsługi reklamacji
- następnie zidentyfikować problemy/wąskie gardła/brak danych operacyjnych lub zarządczych/itp
- zdefiniować proces TOBE i na tej podstawie uszczegółowić potrzebę, czyli w jakim zakresie system IT ma wspierać ten proces [czego Pani oczekuję od systemu] i jakie cele ma wspierać/realizować
- nie bez znaczenia mają kanały/forma wpływu reklamacji, np. punkt obsługi>pismo, punkt obsługi>niezadowolenie przekazane ustnie, poczta>pismo, fax>pismo, fax>pismo>scan, mail>pismo, przedstawiciel>pismo, przedstawiciel>niezadowolenie przekazane ustnie, telefon>niezadowolenie przekazane ustnie, itp
- work kody

później szukać rozwiązania systemowego

- doprecyzować i uzupełnić mogę na priv :)Rafał Kamiński edytował(a) ten post dnia 13.08.10 o godzinie 21:52
Marek Piotrowski

Marek Piotrowski Właściciel, Petersen
Consulting

Temat: system do obsługi reklamacji

Rafał Kamiński:
rozumiem, że chodzi o wsparcie procesu obsługi reklamacji?
- zacząć od definicji reklamacji - nie żartuje :)
- na początku powinna Pani przeanalizować, włącznie z mapowaniem, proces ASIS obsługi reklamacji
- następnie zidentyfikować problemy/wąskie gardła/brak danych operacyjnych lub zarządczych/itp
- zdefiniować proces TOBE i na tej podstawie uszczegółowić potrzebę, czyli w jakim zakresie system IT ma wspierać ten proces [czego Pani oczekuję od systemu] i jakie cele ma wspierać/realizować
- nie bez znaczenia mają kanały/forma wpływu reklamacji, np. punkt obsługi>pismo, punkt obsługi>niezadowolenie przekazane ustnie, poczta>pismo, fax>pismo, fax>pismo>scan, mail>pismo, przedstawiciel>pismo, przedstawiciel>niezadowolenie przekazane ustnie, telefon>niezadowolenie przekazane ustnie, itp
- work kody

później szukać rozwiązania systemowego
Wydaje mi się, że ta odpowiedź jest ciekawa, ale obawiam się, że dla większości będzie nie całkiem zrozumiała...
Wskazane byłoby przynajmniej rozwinięcie kryptonimów ASIS i TOBE (nawet google tu niewiele podpowiada).
Zbigniew Banaśkiewicz

Zbigniew Banaśkiewicz Quality, H&S and
Security Manager

Temat: system do obsługi reklamacji

Marek Piotrowski:
Wskazane byłoby przynajmniej rozwinięcie kryptonimów ASIS i TOBE (nawet google tu niewiele podpowiada).

Za to słownik angielsko-polski pewnie tak, tylko trzeba wytypować gdzie wstawić po spacji, ja proponuję AS IS i TO BE :-)
Zbigniew Banaśkiewicz

Zbigniew Banaśkiewicz Quality, H&S and
Security Manager

Temat: system do obsługi reklamacji

Anna Goleń-Nowocień:
Witam

Obsługa reklamacji to ważny temat w każdej firmie. Z jakich narzędzi informatycznych korzystacie? Czy możecie polecić mi gotowy system nakierowany na analizę reklamacji?

Myślę że żadnego gotowego nie można polecić nie wiedząc jakie są wymagania i środowisko w którym ma funkcjonować. W zasadzie taki system powinien być częścią systemu obsługi klientów albo być z nim zintegrowany.

Z drugiej strony dobrze, gdyby był zintegrowany z systemem jakości, tzn. analiza przyczyn i działania korygujące dotyczące reklamacji i wewnętrznych niezgodności odbywały by się w tym samym systemie.

konto usunięte

Temat: system do obsługi reklamacji

Marek Piotrowski:
Rafał Kamiński:
rozumiem, że chodzi o wsparcie procesu obsługi reklamacji?
- zacząć od definicji reklamacji - nie żartuje :)
- na początku powinna Pani przeanalizować, włącznie z mapowaniem, proces ASIS obsługi reklamacji
- następnie zidentyfikować problemy/wąskie gardła/brak danych operacyjnych lub zarządczych/itp
- zdefiniować proces TOBE i na tej podstawie uszczegółowić potrzebę, czyli w jakim zakresie system IT ma wspierać ten proces [czego Pani oczekuję od systemu] i jakie cele ma wspierać/realizować
- nie bez znaczenia mają kanały/forma wpływu reklamacji, np. punkt obsługi>pismo, punkt obsługi>niezadowolenie przekazane ustnie, poczta>pismo, fax>pismo, fax>pismo>scan, mail>pismo, przedstawiciel>pismo, przedstawiciel>niezadowolenie przekazane ustnie, telefon>niezadowolenie przekazane ustnie, itp
- work kody

później szukać rozwiązania systemowego
Wydaje mi się, że ta odpowiedź jest ciekawa, ale obawiam się, że dla większości będzie nie całkiem zrozumiała...
Wskazane byłoby przynajmniej rozwinięcie kryptonimów ASIS i TOBE (nawet google tu niewiele podpowiada).


Częśc informacji tutaj :

1. http://en.wikipedia.org/wiki/BPMN
2. http://www.bpmn.org

P.S. Rodzaje procesów (to-be i as-is).Jerzy Janik edytował(a) ten post dnia 16.08.10 o godzinie 06:48
Jarosław Stefanowicz

Jarosław Stefanowicz Ekspert Comarch ERP
XL, izos.pl

Temat: system do obsługi reklamacji

Zbigniew Banaśkiewicz:
Anna Goleń-Nowocień:
Witam

Obsługa reklamacji to ważny temat w każdej firmie. Z jakich narzędzi informatycznych korzystacie? Czy możecie polecić mi gotowy system nakierowany na analizę reklamacji?

Myślę że żadnego gotowego nie można polecić nie wiedząc jakie są wymagania i środowisko w którym ma funkcjonować. W zasadzie taki system powinien być częścią systemu obsługi klientów albo być z nim zintegrowany.

Z drugiej strony dobrze, gdyby był zintegrowany z systemem jakości, tzn. analiza przyczyn i działania korygujące dotyczące reklamacji i wewnętrznych niezgodności odbywały by się w tym samym systemie.


Zgadzam się, że nie istnieje jeden standardowy proces obsługi reklamacji, trudno jest więc znaleźć gotowe rozwiązanie obsługujące ten proces.
Prowadzone przez mnie przed kilku laty próby "wymuszenia" na dostawcach dużych systemów ERP wsparcia procesu obsługi reklamacji w sposób dostosowany do realiów konkretnych dużych organizacji handlowych naprowadziły mnie na system NauDoc.
Bezpłatna platforma NauDoc udostępniana jest na zasadach licencji zbliżonej do GPL i umożliwia tworzenie niemal dowolnych obiegów informacji.
Obecnie przygotowaliśmy kompletną polską wersję tego systemu uzupełnioną o podstawowe narzędzia do prowadzenia systemów zarządzania (prowadzenie dokumentacji, audytów, działań korygujących i naprawczych itp.), którą również całkowicie bezpłatnie udostępniamy na naszej stronie http://www.izos.pl.
Po zdefiniowaniu modelu procesu obsługi reklamacji można go łatwo zaimplementować w NauDoc - bazując np. na dostarczonych wraz z systemem przykładach obsługi działań korygujących czy naprawczych.

Zachęcam do zainstalowania i zapoznania się z systemem.
Naszą rolę widzimy w pomocy przy implementacji i użytkowaniu systemu oraz jego integracji z innymi systemami.
Wegner Katarzyna

Wegner Katarzyna Mediator. Biegły
rzeczoznawca ds.
jakości obuwia i
odzieży.

Temat: system do obsługi reklamacji

Witam grupę:)
Justyna Kaczmarczyk

Justyna Kaczmarczyk Wszystko się da!

Temat: system do obsługi reklamacji

Polecam Państwu zastanowienie się nad oprogramowaniem dedykowanym!
Wszystko jest wtedy dopięte na ostatni guzik wedle Państwa życzenia, można dodawać, edytować opcje programu.

Jeżeli nie są Państwo do końca przekonani- polecam napisać do mnie na priv lub na maila justyna.hess@teamprevent.com i opisać dokładnie co Państwa interesuje a ja postaram się doradzić, wyjaśnić i przygotować ofertę.
Natomiast jeżeli nie mają Państwo wizji swojego programu, wiedzą tylko do czego ma służyć "ogólnie"- także proszę o kontakt, nasz zespół chętnie Państwu doradzi.

Pozdrawiam
Marta N.

Marta N. a Ty ciesz się
ciesz, życie tak
krótko trwa...

Łukasz Pawlaczyk

Łukasz Pawlaczyk Łukasz Pawlaczyk

Temat: system do obsługi reklamacji

Polecam aplikację on-line: http://systemrma.pl
Istnieje możliwość wykupienia abonamentu lub licencji dożywotniej. System jest parametryzowalny, a dzięki dość rozbudowanej konfiguracji masz możliwość dostosowania aplikacji do swoich potrzeb.

Wypróbuj system za darmo!!!
Tomasz Treichel

Tomasz Treichel Lider Inż. Jakości,
Jabil Circuit Poland

Temat: system do obsługi reklamacji

Witam. Ja pracuję na sofcie od Piligrim.

http://www.pilgrimsoftware.com/solutions-overview/pilg...

Po modyfikacjach , wdrożony w całej korporacji - działa Ok
Adam B.

Adam B. przedsiębiorca

Temat: system do obsługi reklamacji

Aktualnie pracujemy na wwReklamacjach (http://wwreklamacje.pl/ ). Sprawne i wygodne narzędzie, klienci nie narzekają i co najważniejsze - dane są bezpieczne i szyfrowane. Poprzedni system rma z którego korzystaliśmy nie był dość dobrze zabezpieczony i w głupi sposób straciliśmy sporo danych.

Temat: system do obsługi reklamacji

Witam serdecznie.

Chciałem do mojej firmy wprowadzić system RMA. Przejrzałem już internet, i nie wiem który system wybrać. Może macie jakieś propozycje?

Nasza firma jest głównym dystrybutorem sprzętu ogrodniczego marki HECHT. Mamy gwarancję typu door to door.
Chciałbym usprawnić relację klient - gwarant.
Zależałoby mi aby w formularzu reklamacji, klient mógł wybrać datę odbiory sprzętu przez kuriera. Chciałbym aby klient był informowany o statusie reklamacji.
Czy we wszystkich systemach, można dopisywać i zmieniać statusy. Chciałbym aby były ( zamówiono kuriera, Reklamacja przyjęta do serwisu, reklamacja w toku - naprawa, zakończona, wysłano do klienta).
Czy warto inwestować w RMA z kodami kreskowymi ?
Czy jakiś system RMA, można połączyć z firmą kurierską np . UPS, abym nie musiał ręcznie zamawiać kuriera.

Szczerze to nie miałem wcześniej do czynienia z systemami RMA. Może mi ktoś, coś powiedzieć na ten temat, to byłbym bardzo wdzięczny. Jak to wygląda w waszych firmach. itd itd.

Podaje mój nr telefonu, jakby miał ktoś chwilę pogadać tel. 500162638
A może byłby w stanie ktoś mnie zaprosić do swojej firmy, abym mógł podpatrzeć jak to wygląda.

Pozdrawiam
Dariusz Rybiński
Werco Polska Sp. z o.o.
Krzysztof Karolczak

Krzysztof Karolczak Właściciel @ Inwedo

Temat: system do obsługi reklamacji

Panie Dariuszu, mam pewne doświadczenie w tworzeniu i rozwijaniu systemów RMA, z przyjemnością podzielę się swoją opinią w tej materii, m.in. na co zwrócić uwagę przy wyborze aplikacji i jakich udogodnień można się spodziewać. Proszę śmiało dzwonić: 691 363 707.
Rafał G.

Rafał G. Supplier Quality
Supervisor - Magna
Automotive Polska

Temat: system do obsługi reklamacji

Mnie z kolei udało się stworzyć dosyć obszerną i użyteczą bazę danych w Accessie. Baza zawiera praktycznie wszystkie standardowe narzędzia rozwiązywania problemów, formularze 8D, raportowanie podstawowych wskaźników jakosci itd. Używana jest przez 3 grupy osób: Inżynierów Jakości Klienta, Inżynierów Rozwoju Jakości Dostawców i Kontrolerów Jakości Dostaw w firmie współpracującej bezpośrednio z producentami samochodów zatrudniającej ponad 500 osób. Zaletą jest to, że mogę ją dopasować do ciągle zmieniających się wymagań organizacji, a tworzenie nie polegało na spędzaniu 8h/dzień pracy na jej rozwoju. Baza była tanim rozwiązaniem, a pozwala zaoszczędzić mnóstwo czasu i zasobów.

Temat: system do obsługi reklamacji

Witam po dość długiej przerwie.
Jakiś czas temu pytałem się was o system obsługi reklamacji.

Dzisiaj śmiało mogę polecić systemrma.pl. System mamy skonfigurowany pod nasz profil działalności. Wprowadziliśmy wiele modyfikacji, i mamy teraz system o jaki nam chodziło.

Pan Łukasz jest człowiekiem na odpowiednim stanowisku i jeszcze ani razu nie usłyszałem " że nie da się czegoś zrobić", a możecie mi uwierzyć, że mamy dość sporo modyfikacji. Np. system sam zamawia firmę UPS po odbiór reklamowanego urządzenia, itd. itd.

Niedługo wprowadzamy kolejne modyfikację ale już teraz wiem, że wszystko pójdzie gładko.

Jeszcze raz polecam http://systemrma.pl.Ten post został edytowany przez Autora dnia 16.03.15 o godzinie 00:41
Anna Zawadzka

Anna Zawadzka Stażysta, Kamflex

Temat: system do obsługi reklamacji

Witam,

Jeśli chodzi o systemy obsługi reklamacji to mogę Wam polecić system CRM Kamflex. To proste rozwiązanie, niedrogie i posiada wszystkie niezbędne funkcje w postaci modułów z fakturami, zbiorem kosztów, można w nim zgromadzić szeroką bazę danych o klienci, jak i zgromadzić obszerny spis wszystkich konsumentów i kontrahentów, umożliwia stworzenie dowolnego szablonu umowy czy dokumenty, pozwala na zarządzanie magazynem i wiele innych podobnych funkcji. System CRM wydaje się naprawdę najlepszym rozwiązaniem do obsługi reklamacji. Więcej o nim można przeczytać tutaj jak i przetestować konto za darmo: https://kamflex.pl/



Wyślij zaproszenie do