Anna Goleń-Nowocień ANALITYK IT
Temat: system do obsługi reklamacji
WitamObsługa reklamacji to ważny temat w każdej firmie. Z jakich narzędzi informatycznych korzystacie? Czy możecie polecić mi gotowy system nakierowany na analizę reklamacji?
Anna Goleń-Nowocień ANALITYK IT
konto usunięte
konto usunięte
Anna Goleń-Nowocień:
Witam
Obsługa reklamacji to ważny temat w każdej firmie. Z jakich narzędzi informatycznych korzystacie? Czy możecie polecić mi gotowy system nakierowany na analizę reklamacji?
konto usunięte
Anna Goleń-Nowocień:ważny, choć zaniedbywany i niedoceniany :)
Witam
Obsługa reklamacji to ważny temat w każdej firmie.
Z jakich narzędzi informatycznych korzystacie? Czy możecie polecić mi gotowy system nakierowany na analizę reklamacji?rozumiem, że chodzi o wsparcie procesu obsługi reklamacji?
Marek
Piotrowski
Właściciel, Petersen
Consulting
Rafał Kamiński:Wydaje mi się, że ta odpowiedź jest ciekawa, ale obawiam się, że dla większości będzie nie całkiem zrozumiała...
rozumiem, że chodzi o wsparcie procesu obsługi reklamacji?
- zacząć od definicji reklamacji - nie żartuje :)
- na początku powinna Pani przeanalizować, włącznie z mapowaniem, proces ASIS obsługi reklamacji
- następnie zidentyfikować problemy/wąskie gardła/brak danych operacyjnych lub zarządczych/itp
- zdefiniować proces TOBE i na tej podstawie uszczegółowić potrzebę, czyli w jakim zakresie system IT ma wspierać ten proces [czego Pani oczekuję od systemu] i jakie cele ma wspierać/realizować
- nie bez znaczenia mają kanały/forma wpływu reklamacji, np. punkt obsługi>pismo, punkt obsługi>niezadowolenie przekazane ustnie, poczta>pismo, fax>pismo, fax>pismo>scan, mail>pismo, przedstawiciel>pismo, przedstawiciel>niezadowolenie przekazane ustnie, telefon>niezadowolenie przekazane ustnie, itp
- work kody
później szukać rozwiązania systemowego
Zbigniew
Banaśkiewicz
Quality, H&S and
Security Manager
Marek Piotrowski:
Wskazane byłoby przynajmniej rozwinięcie kryptonimów ASIS i TOBE (nawet google tu niewiele podpowiada).
Zbigniew
Banaśkiewicz
Quality, H&S and
Security Manager
Anna Goleń-Nowocień:
Witam
Obsługa reklamacji to ważny temat w każdej firmie. Z jakich narzędzi informatycznych korzystacie? Czy możecie polecić mi gotowy system nakierowany na analizę reklamacji?
konto usunięte
Marek Piotrowski:
Rafał Kamiński:Wydaje mi się, że ta odpowiedź jest ciekawa, ale obawiam się, że dla większości będzie nie całkiem zrozumiała...
rozumiem, że chodzi o wsparcie procesu obsługi reklamacji?
- zacząć od definicji reklamacji - nie żartuje :)
- na początku powinna Pani przeanalizować, włącznie z mapowaniem, proces ASIS obsługi reklamacji
- następnie zidentyfikować problemy/wąskie gardła/brak danych operacyjnych lub zarządczych/itp
- zdefiniować proces TOBE i na tej podstawie uszczegółowić potrzebę, czyli w jakim zakresie system IT ma wspierać ten proces [czego Pani oczekuję od systemu] i jakie cele ma wspierać/realizować
- nie bez znaczenia mają kanały/forma wpływu reklamacji, np. punkt obsługi>pismo, punkt obsługi>niezadowolenie przekazane ustnie, poczta>pismo, fax>pismo, fax>pismo>scan, mail>pismo, przedstawiciel>pismo, przedstawiciel>niezadowolenie przekazane ustnie, telefon>niezadowolenie przekazane ustnie, itp
- work kody
później szukać rozwiązania systemowego
Wskazane byłoby przynajmniej rozwinięcie kryptonimów ASIS i TOBE (nawet google tu niewiele podpowiada).
Jarosław
Stefanowicz
Ekspert Comarch ERP
XL, izos.pl
Zbigniew Banaśkiewicz:
Anna Goleń-Nowocień:
Witam
Obsługa reklamacji to ważny temat w każdej firmie. Z jakich narzędzi informatycznych korzystacie? Czy możecie polecić mi gotowy system nakierowany na analizę reklamacji?
Myślę że żadnego gotowego nie można polecić nie wiedząc jakie są wymagania i środowisko w którym ma funkcjonować. W zasadzie taki system powinien być częścią systemu obsługi klientów albo być z nim zintegrowany.
Z drugiej strony dobrze, gdyby był zintegrowany z systemem jakości, tzn. analiza przyczyn i działania korygujące dotyczące reklamacji i wewnętrznych niezgodności odbywały by się w tym samym systemie.
Wegner
Katarzyna
Mediator. Biegły
rzeczoznawca ds.
jakości obuwia i
odzieży.
Justyna Kaczmarczyk Wszystko się da!
Marta
N.
a Ty ciesz się
ciesz, życie tak
krótko trwa...
Łukasz Pawlaczyk Łukasz Pawlaczyk
Tomasz
Treichel
Lider Inż. Jakości,
Jabil Circuit Poland
Adam B. przedsiębiorca
Krzysztof Karolczak Właściciel @ Inwedo
Rafał
G.
Supplier Quality
Supervisor - Magna
Automotive Polska
Anna Zawadzka Stażysta, Kamflex
Następna dyskusja: