Temat: sorting, selekcja, rework
Witam,
1. Koszty akcji:
Jeżeli sortowanie wynika z winy dostawcy sugeruję przekazanie danych kontaktowych firmy sortującej do dostawcy. Dostawca powinien się skontaktować i ustalić wszelkie szczegóły. Dla firm sortujących jeżeli jest to Europa nie ma problemu skąd pochodzi dostawca. Nie wiem jak to jest z pozostałymi regionami. Ta forma rozliczeń daje dodatkowe plusy. Zazwyczaj firma sortująca jeżeli otrzymuje zlecenie bezpośrednio od Waszego dostawcy za każdą godzinę pracy wykonaną oddaje 1 lub też 0,5 godziny dla was (do wykorzystania kiedy trzeba).
2. Odpowiedzialność firm sortujących.
Przed rozpoczęciem współpracy musi być stworzona umowa zawierająca szereg wyjaśnień. (czas reakcji, stawka, wyposażenie które daje dostawca a które Wy, jaka odzież robocza - ochronna wymagana jest, kto tworzy instrukcje, wzorce, jak wygląda szkolenie oraz zasady reklamacji itd).
Nie zaczynajcie współpracy bez umowy. Dopóki jest wszystko ok to jest pięknie ale jak przyjdzie do rozliczenia kosztów reklamacji będą kłopoty - murowane.
Kto tworzy umowę - zlecacie to firmie sortującej niech przedstawią propozycję i Wy ją później jedynie udoskonalacie - ważne aby wasz dział finansowy to sprawdził.
Firma przed podjęciem pracy powinna przedstawić polisę. Nie zalecam współpracy z firmami bez polisy - miałem złe doświadczenia.
3. Odpowiedzialność firm określa umowa. Wymagana minimalna skuteczność - brak wadliwych elementów na dalszych etapach procesu. Jeżeli sorting przepuści chociaż 1szt wadliwą to już jest to podstawa reakcji.
Kilka dodatkowych uwag:
1. Szkolenie BHP - każda osoba pracująca na terenie Waszego zakładu musi przestrzegać BHP - trzeba ustalić kto odpowiada za szkolenia firm sortujących i należy to nadzorować.
2. Nie zezwalajcie firmom sortującym na dużą rotację pracowników - tracicie czas na kolejne szkolenia.
3. Znajomość zakładu - ustalcie gdzie mogą poruszać się pracownicy firm sortujących i jakie czynności wykonywać.
4. Firma sortująca musi wyznaczyć Wam koordynatora, który jest dostępny 24/7 i raportuje wszystkie akcje.
5. Jeżeli dostawca wymaga informacji z opakowań przy reklamacjach, to po sortowaniu materiał zgodny powinien wrócić do oryginalnego pojemnika / pudełka, a materiał wadliwy powinien posiadać opis z jakiego pojemnika pochodzi.