Tomasz Ł.

Tomasz Ł. Plant Manager,
TitanX Engine
Cooling

Temat: Reklamacje do dostawców

.Ten post został edytowany przez Autora dnia 01.09.13 o godzinie 10:18
Paweł F.

Paweł F. dyrektor ds.
Zrównoważonego
Rozwoju Operacyjnego

Temat: Reklamacje do dostawców

Tomku, ja między innymi zajmuję się procesem reklamacji wobec dostawców.

Akurat pozycji literaturowych Ci nie podam wtej chciwli..ale napiszę parę słów...

Ważne jest, aby na początku precyzyjnie określić i zakomunikować dostawcom kryteria tych reklamacji(ilościowo i jakościowo), tzn określić np. poziomy AQL, wg których reklamujecie i typy wad, jakie są przedmiotem reklamacji. Pewnie macie specyfikacje i ogólne wymagania odnośnie komponentów, więc warto na nich się oprzeć. Dostawca czasem będzie wymagal jednoznacznych i niepodważalnych dowodów "w sprawie".

No i jest też część kosztowa...
Koszty przestojów, opóźnień, dodatkowej pracy, utylizacji etc.. Możesz zerknąć na pozycję "Racunek kosztów jakości" (autora nie pamiętam)
PS: ROzumiem, że masz uprawnienia lub poparcie działu Zakupów? bo to bardzo ważne w rozmowach z dostawcami...
Tomasz Ł.

Tomasz Ł. Plant Manager,
TitanX Engine
Cooling

Temat: Reklamacje do dostawców

.Ten post został edytowany przez Autora dnia 01.09.13 o godzinie 10:18

konto usunięte

Temat: Reklamacje do dostawców

Chyba jeszcze nie ma takiego, co by mial czas o tym ksiazki pisac...ale polecam google.

pozdrawiam

Lukasz
Ireneusz Jaworski

Ireneusz Jaworski Pełnomocnik Zarządu
ds. Systemu Jakości,
UPOS System sp. ...

Temat: Reklamacje do dostawców

Tomek �.:
Witam,

czy możecie polecić mi literaturę, w której znajdę jakieś rozdziały traktujące o reklamacjach do dostawców?

Z góry dzięki za wszystkie rzeczowe odpowiedzi.
Literaturę?
składa się reklamacje i już jeszcze wcześniej trzeba dorą umowę podpisać :)
Michal Niedzielski

Michal Niedzielski Lider ds. jakości
dostawców, Valeo
Systemy Wycieraczek

Temat: Reklamacje do dostawców

Tomek
temat szerokopojętego rozwoju jakościowego dostawców w Polsce dopiero się rozwija, dostępna literatura to wewnętrzne procedury, podręczniki w poszczególnych firmach. Pisz co Cię interesuje moze będę umiał pomóc.
Grzegorz N.

Grzegorz N. Nie wolno zgadzać
się na pełzanie, gdy
czujemy potrzebę
l...

Temat: Reklamacje do dostawców

Hej Michal tu Grzesiek o tym samym nazwisku haha

Czy potrzebne sa w fabryce automotive instrukcje/ diagramy w systemie (dokumenty) regulujace postepowaniem z reklamacjami (w razie niezgodnosci z wymaganiami) dla dostawcow i klientow czy wystarczy ze istnieje 8D??? (tam wszystko w sumie jest co nalezy zrobic....) ale ile czekac na odpowiedz i co robic gdy dzialanie nie jest takie jakie oczekujemy albo brak jest odpowiedzi w terminie??? itp?

dzieki za any feedback
Michal Niedzielski:
Tomek
temat szerokopojętego rozwoju jakościowego dostawców w Polsce dopiero się rozwija, dostępna literatura to wewnętrzne procedury, podręczniki w poszczególnych firmach. Pisz co Cię interesuje moze będę umiał pomóc.
Witold Dziel

Witold Dziel Cokolwiek robisz,
rób to dobrze

Temat: Reklamacje do dostawców

Tomek Ł.:
Witam,

czy możecie polecić mi literaturę, w której znajdę jakieś rozdziały traktujące o reklamacjach do dostawców?


Hej,

Natknalem sie na podobny watek w GL. Sprobuj skontaktowac sie z osobami z watku:
http://www.goldenline.pl/forum/zarzadzanie-jakoscia/22262
moze one cos Ci pomoga?
Dodatkowo polecam norme PN0-ISO 10002:2006 mowiaca o wytycznych dotyczących postępowania z reklamacjami w organizacjach. JEst to bardziej podejscie calosciowe do tematu reklamacji a nie jak chciales do reklamacji do dostawcow, jednak informacje tam zawarte moga Ci sie przydac.

Pozdrawiam,



Wyślij zaproszenie do