Tomasz
Ł.
Plant Manager,
TitanX Engine
Cooling
Paweł
F.
dyrektor ds.
Zrównoważonego
Rozwoju Operacyjnego
Temat: Reklamacje do dostawców
Tomku, ja między innymi zajmuję się procesem reklamacji wobec dostawców.Akurat pozycji literaturowych Ci nie podam wtej chciwli..ale napiszę parę słów...
Ważne jest, aby na początku precyzyjnie określić i zakomunikować dostawcom kryteria tych reklamacji(ilościowo i jakościowo), tzn określić np. poziomy AQL, wg których reklamujecie i typy wad, jakie są przedmiotem reklamacji. Pewnie macie specyfikacje i ogólne wymagania odnośnie komponentów, więc warto na nich się oprzeć. Dostawca czasem będzie wymagal jednoznacznych i niepodważalnych dowodów "w sprawie".
No i jest też część kosztowa...
Koszty przestojów, opóźnień, dodatkowej pracy, utylizacji etc.. Możesz zerknąć na pozycję "Racunek kosztów jakości" (autora nie pamiętam)
PS: ROzumiem, że masz uprawnienia lub poparcie działu Zakupów? bo to bardzo ważne w rozmowach z dostawcami...
Tomasz
Ł.
Plant Manager,
TitanX Engine
Cooling
Temat: Reklamacje do dostawców
.Ten post został edytowany przez Autora dnia 01.09.13 o godzinie 10:18konto usunięte
Temat: Reklamacje do dostawców
Chyba jeszcze nie ma takiego, co by mial czas o tym ksiazki pisac...ale polecam google.pozdrawiam
Lukasz
Ireneusz
Jaworski
Pełnomocnik Zarządu
ds. Systemu Jakości,
UPOS System sp. ...
Temat: Reklamacje do dostawców
Tomek �.:Literaturę?
Witam,
czy możecie polecić mi literaturę, w której znajdę jakieś rozdziały traktujące o reklamacjach do dostawców?
Z góry dzięki za wszystkie rzeczowe odpowiedzi.
składa się reklamacje i już jeszcze wcześniej trzeba dorą umowę podpisać :)
Michal
Niedzielski
Lider ds. jakości
dostawców, Valeo
Systemy Wycieraczek
Temat: Reklamacje do dostawców
Tomektemat szerokopojętego rozwoju jakościowego dostawców w Polsce dopiero się rozwija, dostępna literatura to wewnętrzne procedury, podręczniki w poszczególnych firmach. Pisz co Cię interesuje moze będę umiał pomóc.
Grzegorz
N.
Nie wolno zgadzać
się na pełzanie, gdy
czujemy potrzebę
l...
Temat: Reklamacje do dostawców
Hej Michal tu Grzesiek o tym samym nazwisku hahaCzy potrzebne sa w fabryce automotive instrukcje/ diagramy w systemie (dokumenty) regulujace postepowaniem z reklamacjami (w razie niezgodnosci z wymaganiami) dla dostawcow i klientow czy wystarczy ze istnieje 8D??? (tam wszystko w sumie jest co nalezy zrobic....) ale ile czekac na odpowiedz i co robic gdy dzialanie nie jest takie jakie oczekujemy albo brak jest odpowiedzi w terminie??? itp?
dzieki za any feedback
Michal Niedzielski:
Tomek
temat szerokopojętego rozwoju jakościowego dostawców w Polsce dopiero się rozwija, dostępna literatura to wewnętrzne procedury, podręczniki w poszczególnych firmach. Pisz co Cię interesuje moze będę umiał pomóc.
Witold
Dziel
Cokolwiek robisz,
rób to dobrze
Temat: Reklamacje do dostawców
Tomek Ł.:
Witam,
czy możecie polecić mi literaturę, w której znajdę jakieś rozdziały traktujące o reklamacjach do dostawców?
Hej,
Natknalem sie na podobny watek w GL. Sprobuj skontaktowac sie z osobami z watku:
http://www.goldenline.pl/forum/zarzadzanie-jakoscia/22262
moze one cos Ci pomoga?
Dodatkowo polecam norme PN0-ISO 10002:2006 mowiaca o wytycznych dotyczących postępowania z reklamacjami w organizacjach. JEst to bardziej podejscie calosciowe do tematu reklamacji a nie jak chciales do reklamacji do dostawcow, jednak informacje tam zawarte moga Ci sie przydac.
Pozdrawiam,
Podobne tematy
-
Jakość » Ocena oraz rozwój dostawców dla działu HR + reklamacje -
-
Jakość » Elektroniczna Ocena Dostawców -
-
Jakość » Ocena i kwalifikacje dostawców na przykładzie... -
-
Jakość » Ocena dostawców usług szkoleniowych ? -
-
Jakość » Rozwój dostawców, PPAP -
-
Jakość » Audit dostawców -
-
Jakość » Wybór i ocena dostawców pod IATF -
-
Jakość » Odpowiedź na reklamacje w Automotive -
-
Jakość » reklamacje -
-
Jakość » Reklamacje -
Następna dyskusja: