Zbigniew Banaśkiewicz

Zbigniew Banaśkiewicz Quality, H&S and
Security Manager

Temat: Przyczyny w Działaniach Korygujących

Kuba Malolepszy:
Panowie "lejecie wode"

Przykro mi ale tzw. pikantnych szczegółów z oczywistych względów nie będzie ;-)

Mój ogólny komentarz do tematu wątku jest taki: Jak firma chce znaleźć przyczyny i skuteczne działania korygujące to je znajdzie. Jak nie chce to nie znajdzie. Wszystko zależy od postawy wobec reklamacji.
Artur Wawrzynowski

Artur Wawrzynowski Audytor, Trener,
Konsultant, Doradca
biznesowy

Temat: Przyczyny w Działaniach Korygujących

Zbigniew Banaśkiewicz:
Jacek Suski:
Skuteczność w tym temacie jest możliwa. To potwierdzają doświadczenia mojego Klienta.
Dobrze jest jeśli ludzie dysponują odpowiednimi narzędziami wspomagającymi, które pozwolą zintegrować różne narzędzia (Ishikawa, 5 Why, 8D) z oceną skuteczności.
Jeśli system jest zintegrowany to jest możliwa szybka reakcja i właściwe ukierunkowanie działań.

Pozdrawiam serdecznie

Jacek Suski
http://lean-soft.com

Żadne narzędzia integrujące nic nie dadzą jak ludzie nie są przeszkoleni w dochodzeniu do przyczyn źródłowych, w tym kierownicy dokonujący weryfikacji tego procesu.

zgadzam się w pełni. wszystkie metodologie, techniki i sposoby muszą się zacząć od zwykłej logiki i dociekliwości

Ocena skuteczności jest bardzo prosta. Niezgodności występują
ponownie - nieskuteczne. Nie występują ponownie - skuteczne.Zbigniew Banaśkiewicz edytował(a) ten post dnia 28.05.10 o godzinie 11:30

tu byłbym ostrożny. jeśli po powodzi odtańczymy taniec boga deszczu i potem przez 5 lat nie będzie powodzi, to nie znaczy, że taniec boga deszczu wyeliminował skutecznie jej przyczyny... ;o)

Następna dyskusja:

jesli nie karta dz. koryguj...




Wyślij zaproszenie do