Małg K. x, x
Temat: proces projektowania zlecany na zewnątrz
Proszę o podpowiedź.W firmie zlikwidowany został Dział Projektowania, który zajmował się projektowaniem wyrobów. Projektowanie jest zlecane zewnętrznej firmie.
Padło stwierdzenie, żeby we wszystkich procedurach gdzie on występował wpisać, że dane szczegółowe czynności (jak on realizuje działania u siebie) wykonuje podwykonawca, w umowie wpisać, że podwykonawca zobowiązany jest do przestrzegania dokumentów firmy i ok.
Czy w związku z tym dokumenty wewnętrzne określające zasady postępowania dla firmy zewnętrznej są ok? Nie powinno się tych zasad przenieść do umowy, a w dokumentach wewnętrznych opisać tylko "styki" działań z firmą zewnętrzną?
Czy proces ten nie powinien przebiegać wg. pkt. 7.4. ISO 9001 - zakup usług projektowych?
Z zakresy certyfikacji itd. proces projektowania będzie wyłączony oczywiście
Proszę o wskazówki