Agnieszka Jankowska

Agnieszka Jankowska Quality Manager

Temat: Problem z opisem uslugi

Witam serdecznie i chcialabym prosic o Panstwa opinie.

W mojej firmie przeprowadzany jest HAZOP (Hazard and Operability Study)metoda polegajaca na okresleniu zagrozen w danym procesie. W moim przypadku analiza systemow na platform wiertniczych pod katem zagrozen. Do procesu wykorzystywane sa rysunki techniczne przekazywane przez Klienta i omawiane na 3-4 dniowym zebraniu z kadra techniczna Klienta jak i nasza i sporzadzaniu raportu, odrebnie dla kazdego systemu.
Obecnie konczymy przygotowywanie procedur i instrukcji systemowych. Mamy opracowane procedury od pozyskania klienta do zakonczenia uslugi (HAZOP jest jedna z nich). Jednak nie mamy jako takiej konkretnj procedury czy instrukcji odnosnie HAZOPU. Dodam, ze przeciez trudno jest kontrolowac zebranie z Klientem. Kontrolowac mozna jedynie rezultat, czyli raport (czy jest on zatwierdzony przez autoryzowana osobe, czy wszystkie zapisy sa utrzymane), ktory zawiera juz inna procedura. Jak ta kwestie rozwiazac?

Dziekuje z gory za wszystkie wypowiedzi
Marek Piotrowski

Marek Piotrowski Właściciel, Petersen
Consulting

Temat: Problem z opisem uslugi

Po pierwsze:

Tam gdzie mamy do czynienia z przedsięwzięciami powtarzalnymi tworzymy procedury.
Tam gdzie mamy do czynienia z przedsięwzięciami niepowtarzalnymi, zazwyczaj niezoptymalizowanymi (z pewną dozą nieprzewidywalności) tworzymy plany.

Po drugie:

Procedurę można napisać bardzo różnie.
Temat nieprzewidywalny - piszemy ogólnikowo (jakiś zarys tematu).
Temat przewidywalny - piszemy szczegółowo.



Wyślij zaproszenie do