Temat: PPAP - klient wymaga więcej niż potrzeba
Wiktorze, to co napiszę, może okazać się trywialne, ale co tam...
Zazwyczaj, każdy dostawca ma jedną (może 2 maksymalnie) osoby do kontaktów po stronie Klienta w zakresie nowych uruchomień i auditów z nimi związanymi. Umów się ze swoimi kontaktami (nie tuż przed auditem, ale w okresie, kiedy nie ma między wami żadnych otwartych spraw) choćby na obiad, pogadaj i spróbuj ich poznać. Niech sobie pogadają, jak wstrętnych mają dostawców, jak się z nimi "bujają", jak... W ten sposób łatwiej zrozumiesz ich potrzeby i przyczyny, dla których mają takie dziwne żądania.
Z mojego doświadczenia - Klient bardzo wymagający, a moja firma "najlepszym dostawcą roku" nigdy nie była, ale nie przeszkodziło to, żeby rozmawiać rzeczowo, bez udziwnień. Co więcej - udało nam się porządkować cały bałagan od poprzedniego dostawcy: różnice pomiędzy rysunkiem, a produktem były tak duże i w takiej ilości, że dziwiliśmy się, że to jeszcze wszystko funkcjonowało. Tabele z uaktualnieniem wymiarów i tolerancji miały po 30-50 wierszy. Ale była wola z obu stron.
Powodzenia.
PS
A może (znowu trywialne) oni nie rozumieją twoich Planów Kontroli? Nie znają się na Twoich procesach, technologi, sposobach weryfikacji jakości??? Może trzeba zrobić im solidne szkolenie? Może zaczną wiedzę z tego szkolenia wykorzystywać w auditowaniu innych dostawców, więc dla nich korzyść może być przeogromna...