konto usunięte

Temat: Ocena skuteczności szkoleń

Witam,
wracając do tematu, czyli tak jak pisał Arkadiusz Warmus, iż zaświadczenie z odbytego szkolenia wystarczy by określić kompetencje danej osoby, jeśli nie to w jaki sposób by można ocenić taką kompetencję? może miałby ktoś wzór takiej oceny szkolenia?
W normie PN-EN ISO 9001 wydanie z lutego 2009 jest zapis w pkt. 6.2.2 "Kompetencje, szkolenia i świadomość
Organizacja powinna:
c) ocenić skuteczność podjętych działań,"
będą to działania po odbytym szkoleniu, czyli w jakiś sposób robić to trzeba, np. poprzez tą ocenę szkolenia.

konto usunięte

Temat: Ocena skuteczności szkoleń

Skoro wysyła się kogos na szkolenia to w przedswiadczeniu, że jest ono potrzebne. Jeszcze przed odbyciem kursu analizuję sie taką sytuacje oraz gdzie taki kurs można wykonać, no i tematykę. Zatem nie powinno byc problemów z tym punktem normy jeżeli szkolenie było przemyslane.

P.S. Te elementy z obszaru HR zawsze są specyficzne dla każdej organizacji. Pytanie - jaki jest cel szkolenia (niektóre musza byc wykonane wielokrotnie).Jerzy Janik edytował(a) ten post dnia 29.10.10 o godzinie 08:35

konto usunięte

Temat: Ocena skuteczności szkoleń

Jeśli w organizacji funkcjonuje ocena okresowa pracowników to jest to idealny moment, aby oceniając wyniki pracy odnieść się także do szkoleń. Jeśli pracownik działa efektywnie, nie popełnia błędów itd. można ocenić szkolenia, jako skuteczne. Ewentualnie istnieje możliwość dodania kryterium dodatkowego branego pod uwagę przy ocenie pracowniczej pod tytyłem ocena skuteczności szkoleń.

konto usunięte

Temat: Ocena skuteczności szkoleń

Dzięki koledzy za odpowiedź, a miałby ktoś wzór takiej oceny skuteczności szkolenia?
Jeśli tak, to czy jest możliwość wysłania mi go na e-maila?:
leszekkpl@wp.pl
Małgorzata T.

Małgorzata T. Dyrektor Biura
Administracyjnego
Pełnomocnik
d...

Temat: Ocena skuteczności szkoleń

Witam
Poszukuje firmy, która organizuje szkolenie nt: "Ocena efektywności szkoleń - System Zarządzania Jakością wg wymagań normy PN-EN ISO 9001:2009".
Jedyną ofertę znalazłam Zetom-u, jeśli ktoś posiada informację na temat takiego szkolenia proszę o kontakt.
Pozdrawiam
Zbigniew Banaśkiewicz

Zbigniew Banaśkiewicz Quality, H&S and
Security Manager

Temat: Ocena skuteczności szkoleń

Małgorzata T.:
Witam
Poszukuje firmy, która organizuje szkolenie nt: "Ocena efektywności szkoleń - System Zarządzania Jakością wg wymagań normy PN-EN ISO 9001:2009".
Jedyną ofertę znalazłam Zetom-u, jeśli ktoś posiada informację na temat takiego szkolenia proszę o kontakt.
Pozdrawiam

Gwoli ścisłości: Norma nie wymaga oceny efektywności szkoleń, tylko "oceny skuteczności podjętych działań mających na celu osiągnięcie niezbędnych kompetencji przez personel wykonujący prace mające wpływ na zgodność z wymaganiami dotyczącymi wyrobu" (pkt 6.2.2 abc)

I to całe wymaganie.

Czyli:
1. ocena skuteczności nie efektywności
2. nie tylko szkoleń ale wszelkich działań mających wpływ jw.

Nie szukałbym szkolenia nt. oceny skuteczności / efektywnosci szkoleń koniecznie wg normy tylko w ogóle, bo to ma dotyczyć wszelkich szkoleń w organizacji.

Takich szkoleń trochę jest:

http://szkolenia.nf.pl/Szkolenie/584705/ocena-efektywn...

http://szkolenia.nf.pl/Szkolenie/590846/projektowanie-...

http://szkolenia.nf.pl/Szkolenie/594083/ocena-efektywn...

http://szkolenia.nf.pl/Szkolenie/579491/szkolenia-jako...
Dagmara Drzazga

Dagmara Drzazga e-learning project
manager

Temat: Ocena skuteczności szkoleń

Polecam szkolenia firmy iQuelle
Zbigniew Banaśkiewicz

Zbigniew Banaśkiewicz Quality, H&S and
Security Manager

Temat: Ocena skuteczności szkoleń

Dagmara Drzazga:
Polecam szkolenia firmy iQuelle

A ja pieczywo z piekarni Grzybki ;-)

konto usunięte

Temat: Ocena skuteczności szkoleń

Panie Tomku przesadza Pan.

Zbigniew Banaśkiewicz:
Dagmara Drzazga:
Polecam szkolenia firmy iQuelle

A ja pieczywo z piekarni Grzybki ;-)
Zbigniew Banaśkiewicz

Zbigniew Banaśkiewicz Quality, H&S and
Security Manager

Temat: Ocena skuteczności szkoleń

Kuba Malolepszy:
Panie Tomku przesadza Pan.

Zbigniew Banaśkiewicz:
Dagmara Drzazga:
Polecam szkolenia firmy iQuelle

A ja pieczywo z piekarni Grzybki ;-)

Ekologiem nie jestem, ale nie lubię jak ktoś śmieci i jeszcze nie na temat (przed wpisem sprawdziłem - iQuelle w ofercie nie ma szkolenia o którym tu dyskutujemy)

konto usunięte

Temat: Ocena skuteczności szkoleń

Ma Pan racje, że trzeba kontrolować i podawać wyniki kontroli.
Reklama w tym miejscu może być irytująca ale przecież idą świeta..

Zbigniew Banaśkiewicz:
Kuba Malolepszy:
Panie Tomku przesadza Pan.

Zbigniew Banaśkiewicz:
Dagmara Drzazga:
Polecam szkolenia firmy iQuelle

A ja pieczywo z piekarni Grzybki ;-)

Ekologiem nie jestem, ale nie lubię jak ktoś śmieci i jeszcze nie na temat (przed wpisem sprawdziłem - iQuelle w ofercie nie ma szkolenia o którym tu dyskutujemy)
Magdalena G.

Magdalena G. PowerTech s.c. Dział
marketingu

Temat: Ocena skuteczności szkoleń

szkolenia? Zapraszam tutaj: http://powertechsc.pl - gwarancja zadowolenia :)
Jacek Śliwiński

Jacek Śliwiński Quality Manager @
Polski Autobus
Wodorowy

Temat: Ocena skuteczności szkoleń

Wracając do głównego tematu, podzieliłem ocenę szkolenia na dwa aspekty:
1. egzamin pisemny w celu oceny stopnia przyswojenia wiedzy przez szkolonego (promuje min 80% dobrych odpowiedzi)
2. anonimowa ankieta wypełniana przez szkolonego w celu oceny trenera, jego sposobu przekazania wiedzy, warunków podczas szkolenia, etc.
Uśrednione wyniki ankiety są rejestrowane dla każdego szkolenia i trenerzy są oceniani na koniec roku.
Łukasz Sokołowski

Łukasz Sokołowski Project-based
Supplier Quality
Engineer / Assurance

Temat: Ocena skuteczności szkoleń

Przyjąłem następującą metodę:

1. Test przed szkoleniem i po, przy czym test składa się z pytań łatwych, średnich trudnych i jednego b. trudnego. Miarą skuteczności jest wzrost ilości odpowiedzi poprawnych.

2. Anonimowa ankieta oceniająca liczbowo, czy:
a) tłumaczyłem klarownie i zrozumiale,
b) nie zanudziłem na smierć,
c) pokazałem związek między szkoleniem a praktyką zawodową uczestników,
d) czy odpowiadałem jasno, czytelnie i wyczerpująco na pytania
e) materiały były przejrzyste.

3. Anonimowa dowolna wypowiedź: co było szczególnie OK, a co należy poprawić.

Temat: Ocena skuteczności szkoleń

Mam pytanie do Panów wypowiadających się 14.01.11.

Oceniając szkolenie / trenera oceniacie skuteczność szkolenia?
czy
robicie badanie zadowolenia klienta (w tym wewnętrznego) z usługi pt. "szkolenie"?

konto usunięte

Temat: Ocena skuteczności szkoleń

Witam
Ponawiam swoje pytanie, czy miałby ktoś wzór takiej oceny skuteczności szkolenia?
Jeśli tak, to czy jest możliwość wysłania mi go na e-maila?:
leszekkpl@wp.pl
Z góry dziękuję.

konto usunięte

Temat: Ocena skuteczności szkoleń

Zbigniew Banaśkiewicz:
Gwoli ścisłości: Norma nie wymaga oceny efektywności szkoleń, tylko "oceny skuteczności podjętych działań mających na celu osiągnięcie niezbędnych kompetencji przez personel wykonujący prace mające wpływ na zgodność z wymaganiami dotyczącymi wyrobu" (pkt 6.2.2 abc)

I to całe wymaganie.

Czyli:
1. ocena skuteczności nie efektywności
2. nie tylko szkoleń ale wszelkich działań mających wpływ jw.
Już bez mała zwątpiłem czy ktokolwiek rozumie wymaganie tego punktu normy - pozdrawiam Pana Zbyszka i życzę sukcesu w minimalizacji strat z tytułu zbędnych wydatków nie tylko na szkolenia, ale również na ich ocenianie :)
A faktycznie trzeba oceniać skuteczność podejmowanych działań ... i wpierw ustalić kompetencje personelu na stanowiskach pracy ...
Krzysztof Wiśniewski

Krzysztof Wiśniewski MCSD, MCSA, MCPS,
MS; Trener IT: MOS,
C#, ASP.NET;
Softw...

Temat: Ocena skuteczności szkoleń

Ja zaś napisałem prosty programik, który ułatwia tworzenie raportów z ankiet ewaluacji szkolenia. Trzy kroki, 5 minut pracy i raport gotowy: http://www.ocenaszkolenia.pl
Jacek Śliwiński

Jacek Śliwiński Quality Manager @
Polski Autobus
Wodorowy

Temat: Ocena skuteczności szkoleń

Krzysztof Krogulec:
Mam pytanie do Panów wypowiadających się 14.01.11.

Oceniając szkolenie / trenera oceniacie skuteczność szkolenia?
badam stopień przyswojenia wiadomości przez szkolonego,
czy
robicie badanie zadowolenia klienta (w tym wewnętrznego) z usługi pt. "szkolenie"?
dokładnie. Oprócz tego każdy z trenerów ma tzw. cel własny w celach jakościowych czyli utrzymanie minimum średniej oceny 4,0 w sześciostopniowej skali ocen

konto usunięte

Temat: Ocena skuteczności szkoleń

Bardzo proszę nie twórzmy zbędnej makulatury. Szkolenie ma na celu podniesienie kompetencji ( a dzięki temu zwiększenie jakości pracy i jakości końcowego wyrobu). W jakim celu chcemy robić ankiety (niektóre tu proponowane bardzo "zmyślnę":)? Ktoś oceniając szkolenie ma nam "pokazać" swoje nabyte kompetencje? To najlepiej oceni przełożony (oceniając pracę) i pomiary procesu (np. mniej błędów, mniej reklamacji, etc). Tego się trzymajmy!
Pozdrawiam



Wyślij zaproszenie do