Sebastian Tutak Pełnomocnik SZJ
Igor
Łęgowski
Manager - Lean Six
Sigma Master Black
Belt
Temat: Mierniki procesu.
Cześć,Czego oczekujesz od tego procesu?
Kiedy będziesz mówił, że ten proces nie spełnił Twoich oczekiwań?
:P
Zbigniew
Banaśkiewicz
Quality, H&S and
Security Manager
Temat: Mierniki procesu.
Sądząc z nazwy, to jakieś mierniki muszą być wbudowane w ten proces.
Zbigniew
Banaśkiewicz
Quality, H&S and
Security Manager
Temat: Mierniki procesu.
A produkcja mediów pomocniczych odbywa się u Was czy u podwykonawcy?Sebastian Tutak Pełnomocnik SZJ
Temat: Mierniki procesu.
U nas.
Zbigniew
Banaśkiewicz
Quality, H&S and
Security Manager
Temat: Mierniki procesu.
Czyli jak przypuszczam masz już w mapie procesów proces produkcji mediów pomocniczych i jakieś mierniki zdefiniowane do niego?Sebastian Tutak Pełnomocnik SZJ
Temat: Mierniki procesu.
Oddział produkcji mediów pomoc. do tej pory nie był objęty SZJ więc na mapie tego procesu nie było. Chodzi o to, że aktualnie komórka ta ma być włączona w zakres SZJ a więc trzeba umieścić to na mapie i wskazać mierniki.konto usunięte
Temat: Mierniki procesu.
Cyt „Wprowadzam na mapie procesów nowy proces pn."nadzór nad produkcją mediów pomocniczych" potrzebnych do produkcji naszych wyrobów. Co może być miernikiem takiego procesu? Proszę o wskazówki.Oddział produkcji mediów pomoc. do tej pory nie był objęty SZJ więc na mapie tego procesu nie było. Chodzi o to, że aktualnie komórka ta ma być włączona w zakres SZJ a więc trzeba umieścić to na mapie i wskazać mierniki.”
Moim zdaniem trudno będzie pomóc Panu przy tak ogólnikowym określeniu charakteru procesu „produkcja mediów pomocniczych” Proszę zamieścić link gdzie można przeanalizować mape procesu i
zapoznać się z jego ogólnym opisem (kilka procedur) lub skierować zapytanie na forum branżowe (specyficzne dla działalności Panskiego zakładu). Jeżeli prześledzi Pan watki o podobnym temacie to okaże się, żę omawiane KPI dot. procesów „klasycznych” (reklamacje, ocena dostawców itp.)Jerzy Janik edytował(a) ten post dnia 10.03.10 o godzinie 11:02
Zbigniew
Banaśkiewicz
Quality, H&S and
Security Manager
Temat: Mierniki procesu.
Sebastian Tutak:
Oddział produkcji mediów pomoc. do tej pory nie był objęty SZJ więc na mapie tego procesu nie było. Chodzi o to, że aktualnie komórka ta ma być włączona w zakres SZJ a więc trzeba umieścić to na mapie i wskazać mierniki.
Ale ktoś nim zapewne zarządzał i do kogoś raportował? Porozmawiałbym z tymi osobami na początek.
Igor
Łęgowski
Manager - Lean Six
Sigma Master Black
Belt
Temat: Mierniki procesu.
Sebastianie,Pozwolisz, że coś zaproponuję. Może się mylę ale wydaje mi się, że szukasz rozwiązania podanego na tacy. Benchmarking jest fajny ale rzadko trafia w 100% w to czego akurat w tym momencie oczekujesz.
Najlepiej jest uwierzyć we własny zdrowy rozsądek i samemu poszukać rozwiązania.
Proponuje abyś Ty osobiście poszedł do kierownika działu (tak jak pisał także Zbigniew), który oczekuje wyników po procesie "nadzór nad produkcją mediów pomocniczych"( albo "produkcja mediów pomocniczych") i spytał się w jaki sposób on ocenia ten proces, co jest dla niego ważne i tak jak pisałem wcześniej: na podstawie jakich obserwacji ocenia kiedy proces spełnił jego oczekiwania lub nie. to pozwoli Ci określić Wasze własne mierniki, które będą mierzyć proces tak jak Wy chcecie.
Marek
Piotrowski
Właściciel, Petersen
Consulting
Temat: Mierniki procesu.
Sebastian Tutak:Ponieważ główne cele dla większości biznesów ukierunkowane są na koszty, czas i jakość, zatem szukałbym wskaźników w tym kierunku np.:
Wprowadzam na mapie procesów nowy proces pn."nadzór nad produkcją mediów pomocniczych" potrzebnych do produkcji naszych wyrobów. Co może być miernikiem takiego procesu? Proszę o wskazówki.
-koszty wytwarzania mediów pomocniczych
-czas/terminowość wytwarzania mediów pomocniczych
-jakość/zgodność wytworzenia mediów pomocniczych
Najważniejsze jednak jest to co napisał Igor - czego my właściwie chcemy od tego procesu. Jeżeli jest to proces pomocniczy to jest pytanie jakie korzyści mają mieć inne procesy (wewnętrzne procesy klientowskie) z tego procesu. Jakie problemy może im ten proces stworzyć. I raczej na tym powinien się skoncentrować ewentualny miernik tego procesu.
Zbigniew
Banaśkiewicz
Quality, H&S and
Security Manager
Temat: Mierniki procesu.
Marek Piotrowski:
Sebastian Tutak:Ponieważ główne cele dla większości biznesów ukierunkowane są na koszty, czas i jakość, zatem szukałbym wskaźników w tym kierunku np.:
Wprowadzam na mapie procesów nowy proces pn."nadzór nad produkcją mediów pomocniczych" potrzebnych do produkcji naszych wyrobów. Co może być miernikiem takiego procesu? Proszę o wskazówki.
-koszty wytwarzania mediów pomocniczych
-czas/terminowość wytwarzania mediów pomocniczych
-jakość/zgodność wytworzenia mediów pomocniczych
Taka fundamentalna analiza w przypadku dokładania jednego pomocniczego procesu w systemie jakości?
Najważniejsze jednak jest to co napisał Igor - czego my właściwie chcemy od tego procesu. Jeżeli jest to proces pomocniczy to jest pytanie jakie korzyści mają mieć inne procesy (wewnętrzne procesy klientowskie) z tego procesu. Jakie problemy może im ten proces stworzyć. I raczej na tym powinien się skoncentrować ewentualny miernik tego procesu.
OK, oprócz tego czego się dowiemy od zarządzających procesem można dokonać weryfikacji tego co powiedzą wśród klientów wewnętrznych procesu.
Marek
Piotrowski
Właściciel, Petersen
Consulting
Temat: Mierniki procesu.
Zbigniew Banaśkiewicz:Masz rację. Zastanawiałem się czy przesadne koncentrowanie się na mierzeniu tego procesu nie jest przerostem formy nad treścią.
Taka fundamentalna analiza w przypadku dokładania jednego pomocniczego procesu w systemie jakości?
Chciałem raczej podać schemat uniwersalny do rozważenia.
konto usunięte
Temat: Mierniki procesu.
Marek Piotrowski:
Sebastian Tutak:Ponieważ główne cele dla większości biznesów ukierunkowane są na koszty, czas i jakość, zatem szukałbym wskaźników w tym kierunku np.:
Wprowadzam na mapie procesów nowy proces pn."nadzór nad produkcją mediów pomocniczych" potrzebnych do produkcji naszych wyrobów. Co może być miernikiem takiego procesu? Proszę o wskazówki.
-koszty wytwarzania mediów pomocniczych
-czas/terminowość wytwarzania mediów pomocniczych
-jakość/zgodność wytworzenia mediów pomocniczych
Najważniejsze jednak jest to co napisał Igor - czego my właściwie chcemy od tego procesu. Jeżeli jest to proces pomocniczy to jest pytanie jakie korzyści mają mieć inne procesy (wewnętrzne procesy klientowskie) z tego procesu. Jakie problemy może im ten proces stworzyć. I raczej na tym powinien
się skoncentrować ewentualny miernik tego procesu.
-koszty wytwarzania mediów pomocniczych
Uniwerslaność podanych wskazników jest niekwestionowalna. Moim zdaniem problemem jest pozyskanie konkretnych wartości z działu
księgowosci lub rozliczeń (szczególnie gdy nie ma tego procesu odzwierciedlonego w planie kont).
P.S Na początku skoncentrowałbym uwage na wskaznikach będących w
relacji ze wskaznikami w procesach związanych z analizowanym.Jerzy Janik edytował(a) ten post dnia 11.03.10 o godzinie 14:11
Podobne tematy
-
Jakość » Jak skorelować mierniki procesu z celami jakości? -
-
Jakość » Mierniki -
-
Jakość » STATYSTYCZNA KONTROLA PROCESU-PRZYKŁADY -
-
Jakość » Efektywność automatyzacji procesu kontroli jakości -... -
-
Jakość » Problem z walidacją procesu -
-
Jakość » Żywiec Zdrój – optymalizacja procesu w oparciu o business... -
-
Jakość » Statystyczna kontrola procesu -
-
Jakość » Praca inżynierska- analiza FMEA procesu spawania -... -
-
Jakość » praca inżynierska o doskonaleniu jakości procesu... -
-
Jakość » Jak zostać auditorem procesu wg VDA 6.3? -
Następna dyskusja: