Dariusz Łydziński

Dariusz Łydziński IT Security Manager

Temat: Mierniki

Zawsze musisz zwrócić uwagę co w Twoim procesie, który chcesz mierzyć jest najważniejsze i to starać się opomiarować. Opomiarowanie procesu i jego monitorowanie za pomocą wskaźników ma na celu jego doskonalenie i uzyskiwanie lepszych wyników (zadawalających). Dlatego musisz wybrać takie wskaźniki, które pozwolą Ci ocenić efektywność tego procesu. Miernikiem może być np. skuteczność ofertowania, którą zmierzysz poprzez podzielenie liczby ofert zamieszczonych na stronie przez liczbę zawartych umów i przemnożenie przez 100%. Może jakość reklamy dzieląc wartość jej przygotowania przez wartość sprzedaży. Każdy proces jest specyficzny, musisz zastanowić się co jest w nim najważniejsze i co chcesz osiągnąć. No i jaki poziom wyniku jest zadawalający (akceptowalny).Dariusz Łydziński edytował(a) ten post dnia 24.04.12 o godzinie 17:16

konto usunięte

Temat: Mierniki

napisałem że w procesie marketingowym najważniejsze jest osiągnięcie poniższych celów:
- Powtarzalność wysokiego poziomu kontaktu z klientem oraz pozyskiwanie informacji o jego zadowoleniu i uwagach.
- Pozyskanie lojalności klienta.
Jakie zastosujesz tu mierniki? Jak będziesz monitorował proces w tym przypadku?
Zbigniew Banaśkiewicz

Zbigniew Banaśkiewicz Quality, H&S and
Security Manager

Temat: Mierniki

Marek M.:
A jakie mierniki lub metody monitorowania zastosować dla procesu: KONTAKT Z KLIENTEM i MARKETING?
Cel jest sformułowany następująco:
- Powtarzalność wysokiego poziomu kontaktu z klientem oraz pozyskiwanie informacji o jego zadowoleniu i uwagach.
- Pozyskanie lojalności klienta.
- Sformalizowanie akceptacji projektów realizowanych w dziale marketingu.

Zacząłbym od ponownego sformułowania tych celów, żeby nabrały ludzkiego brzmienia ;-)

No i jak ktoś formułuje cele, to powinien być w stanie również określić mierniki i docelowe wartości, bo to jego zadanie a nie strony której cele są stawiane.
Zbigniew Banaśkiewicz

Zbigniew Banaśkiewicz Quality, H&S and
Security Manager

Temat: Mierniki

Zbigniew Banaśkiewicz:
Marek M.:
A jakie mierniki lub metody monitorowania zastosować dla procesu: KONTAKT Z KLIENTEM i MARKETING?
Cel jest sformułowany następująco:
- Powtarzalność wysokiego poziomu kontaktu z klientem oraz pozyskiwanie informacji o jego zadowoleniu i uwagach.
- Pozyskanie lojalności klienta.
- Sformalizowanie akceptacji projektów realizowanych w dziale marketingu.

Zacząłbym od ponownego sformułowania tych celów, żeby nabrały ludzkiego brzmienia ;-)

No i jak ktoś formułuje cele, to powinien być w stanie również określić mierniki i docelowe wartości, bo to jego zadanie a nie strony której cele są stawiane.

EDIT:

Powyższy komentarz dotyczy głównie pierwszego celu.

Natomiast z pozostałymi, o ile dobrze je rozumiem, nie widzę większego problemu, o ile tylko dane są dostępne.

Następna dyskusja:

Mierniki procesu.




Wyślij zaproszenie do