Dariusz Łydziński IT Security Manager
konto usunięte
Temat: Mierniki
napisałem że w procesie marketingowym najważniejsze jest osiągnięcie poniższych celów:- Powtarzalność wysokiego poziomu kontaktu z klientem oraz pozyskiwanie informacji o jego zadowoleniu i uwagach.
- Pozyskanie lojalności klienta.
Jakie zastosujesz tu mierniki? Jak będziesz monitorował proces w tym przypadku?
Zbigniew
Banaśkiewicz
Quality, H&S and
Security Manager
Temat: Mierniki
Marek M.:
A jakie mierniki lub metody monitorowania zastosować dla procesu: KONTAKT Z KLIENTEM i MARKETING?
Cel jest sformułowany następująco:
- Powtarzalność wysokiego poziomu kontaktu z klientem oraz pozyskiwanie informacji o jego zadowoleniu i uwagach.
- Pozyskanie lojalności klienta.
- Sformalizowanie akceptacji projektów realizowanych w dziale marketingu.
Zacząłbym od ponownego sformułowania tych celów, żeby nabrały ludzkiego brzmienia ;-)
No i jak ktoś formułuje cele, to powinien być w stanie również określić mierniki i docelowe wartości, bo to jego zadanie a nie strony której cele są stawiane.
Zbigniew
Banaśkiewicz
Quality, H&S and
Security Manager
Temat: Mierniki
Zbigniew Banaśkiewicz:
Marek M.:
A jakie mierniki lub metody monitorowania zastosować dla procesu: KONTAKT Z KLIENTEM i MARKETING?
Cel jest sformułowany następująco:
- Powtarzalność wysokiego poziomu kontaktu z klientem oraz pozyskiwanie informacji o jego zadowoleniu i uwagach.
- Pozyskanie lojalności klienta.
- Sformalizowanie akceptacji projektów realizowanych w dziale marketingu.
Zacząłbym od ponownego sformułowania tych celów, żeby nabrały ludzkiego brzmienia ;-)
No i jak ktoś formułuje cele, to powinien być w stanie również określić mierniki i docelowe wartości, bo to jego zadanie a nie strony której cele są stawiane.
EDIT:
Powyższy komentarz dotyczy głównie pierwszego celu.
Natomiast z pozostałymi, o ile dobrze je rozumiem, nie widzę większego problemu, o ile tylko dane są dostępne.
Podobne tematy
Następna dyskusja: