konto usunięte

Temat: Komunikacja magazyn - zaopatrzenie - dostawcy.

Witam.
Jestem początkującym logistykiem.
Niedawno zostałem zatrudniony w dużej firmie na stanowisko Logistyka.
Pierwszym zadaniem jakie otrzymałem jest usystematyzowanie dostaw na magazyn oraz zwiększenie komunikacji między działem zaopatrzenia a magazynem.
Firma posiada wszystkie narzędzia aby tego typu problemy nie mogły zaistnieć tj. IFS, portale dla dostawców awizowanych, obecnie wprowadzany jest WMS.
W rzeczywistości dostawcy przyjeżdżają kiedy chcą. Zaproponowałem sprawdzanie ich terminowości oraz karanie za nie przestrzeganie oraz podzielenie ich na grupy aby każdego dnia była taka sama liczba dostawców. Czy znacie jakiś inny skuteczny sposób usystematyzowania dostaw?
Drugi problem to magazyn i zaopatrzenie, którzy z sobą nie współpracują. Np zaopatrzenie zna daty dostaw nieawizowanych i nie dzieli się tą informacją z magazynem, który nie może się w ten sposób przygotować. Dostawcy nieawizowani to dostawcy ważni na rynku i strategiczni jeśli chodzi o produkty firmy w której pracuję dlatego nic sobie nie robią z próśb o awizowanie dostaw na portalu. W jaki sposób można ich do tego przekonać. I w jaki sposób można zwiększyć współpracę między magazynem a zaopatrzeniem.
Prosiłbym o niestandardowe rozwiązania ponieważ jak już pisałem firma posiada dosłownie wszystkie narzędzia ale ich nie wykorzystuje.
Marek Kubiś

Marek Kubiś programista c#

Temat: Komunikacja magazyn - zaopatrzenie - dostawcy.

Damian G.:
Jestem początkującym logistykiem.
Niedawno zostałem zatrudniony w dużej firmie na stanowisko Logistyka.
Pierwszym zadaniem jakie otrzymałem jest usystematyzowanie dostaw na magazyn oraz zwiększenie komunikacji między działem zaopatrzenia a magazynem.
Pierwszym? A nie jest to to o co w tej pracy chodzi?
W rzeczywistości dostawcy przyjeżdżają kiedy chcą. Zaproponowałem sprawdzanie ich terminowości oraz karanie za nie przestrzeganie oraz podzielenie ich na grupy aby każdego dnia była taka sama liczba dostawców.
Karanie jako jedna z pierwszych decyzji? :-(
Czy znacie jakiś inny skuteczny sposób usystematyzowania dostaw?
Dostawcy przyjeżdżają kiedy chcą, bo widocznie są na bieżąco rozładowywani. Ponadto czy aby na pewno to dostawcy? Przecież towar przywozi kierowca, który jest albo z firmy spedycyjnej albo jest osobą prywatną i powinien wiedzieć kiedy ma się pojawić. Przyjechał 3 dni wcześniej? OK - proszę zostawić naczepę / ciężarówkę na parkingu (płatnym?) i przyjść za 3 dni jak będzie rozładowana. Spóźnił się? OK, proszę poczekać w kolejce, aż to co na bieżąco będzie rozładowane, bo przecież nie można karać opóźnieniami tych którzy są na czas, są tak jak było umówione.
Drugi problem to magazyn i zaopatrzenie, którzy z sobą nie współpracują. Np zaopatrzenie zna daty dostaw nieawizowanych i nie dzieli się tą informacją z magazynem, który nie może się w ten sposób przygotować.
Proszę przeprowadzić audyt. Możliwych przyczyn takiego stanu, tysiące. Słuchanie podpowiadanych rozwiązań to tak samo słuchanie wróżki.
Dostawcy nieawizowani to dostawcy ważni na rynku i strategiczni jeśli chodzi o produkty firmy w której pracuję dlatego nic sobie nie robią z próśb o awizowanie dostaw na portalu. W jaki sposób można ich do tego przekonać.
Jak ktoś ma taką pozycję, to "pozamiatane".

Proszę porozmawiać z nimi by zrozumieć dlaczego tak się dzieje. Być może dostawcy nie znają harmonogramu dostarczania towaru albo mają harmonogram z takimi widełkami czasowymi, że dla odbiorcy to żadna informacją. Towar od dostawcy jest przez kogoś odbierany i ten ktoś zapewne ma umowę, że dostarczy w jakimś przedziale czasowym, ale kiedy to już "inna bajka". Nawet jeżeli jest to transport własny dostawcy. Proszę zapoznać się z treścią umów pomiędzy firmami.
Prosiłbym o niestandardowe rozwiązania ponieważ jak już pisałem firma posiada dosłownie wszystkie narzędzia ale ich nie wykorzystuje.
Skoro jest wszystko i nie jest wykorzystywane, to po co jeszcze jakieś dodatkowe podpowiedzi? Przecież z tego co napisane jasno wynika, że one także nie będą wykorzystywane. :-(

Proszę najpierw sprawić, że "standardowe" działania będą realizowane bo dopiero to stworzy szansę na wdrożenie tego co "niestandardowe". Tylko pytanie. Czy rzeczywiście wszystko co wykracza poza "standard" jest potrzebne? Wszak różnica pomiędzy niewykorzystywanymi posiadanymi "standardowymi" a niewykorzystywanymi "niestandarowymi" rozwiązaniami jest żadna. No i co to jest standard w tym konkretnym przypadku?

konto usunięte

Temat: Komunikacja magazyn - zaopatrzenie - dostawcy.

Witam.
Dziękuję za odpowiedź Panie Marku. Proszę mi wierzyć jestem równie zaskoczony stanem spraw, które opisałem jak Pan czytając moją wiadomość. Jako karę miałem właśnie na myśli odsyłanie ich i nieprzyjmowanie w niewłaściwym dniu dostawy. Niestety najczęściej przychodzi odezwa z góry o przyjęcie dostawy:(
Cały czas systematycznie staram się zwiekszyć wykorzystanie dostępnych narzędzi na terenie firmy.
Dostęp do portalu z dostawcami awizowanymi ma bardzo mała grupa ludzi. Myslałem aby poszeżyć to grono o magazyny. W ten sposób będzie można skuteczniej pilnować terminów dostaw dzięki informacji zwrotnej z magazynu. Czy zna Pan inne sposoby na kontrolowanie terminowości dostaw.
Nie mam doświadczenia w przeprowadzaniu audytów może mi Pan podpowiedzieć jak moge się do tego przygotować, na co muszę zwrócić uwagę itp? Nie chcę pogorszyć obecnego stanu relacji magazyn-zaopatrzenie.
Marek Kubiś

Marek Kubiś programista c#

Temat: Komunikacja magazyn - zaopatrzenie - dostawcy.

Damian G.:
Jako karę miałem właśnie na myśli odsyłanie ich i nieprzyjmowanie w niewłaściwym dniu dostawy. Niestety najczęściej przychodzi odezwa z góry o przyjęcie dostawy:(
To oczywiste, że będą poruszać niebo i ziemię aby ich rozładować ale nie ma innej drogi jak być konsekwentnym. Nie może Pan odpuścić. Niech sobie zrywają szefa po nocy, w niedziele i święta jak chcą być rozładowani niezgodnie z harmonogramem. Jak nie złapią szefa niech czekają. Jak złapią, OK polecenie szefa musi Pan wykonać, ale niech czekają aż to co planowe zostanie zrobione. Czasem może być potrzeba poruszania się na granicy zwolnienia ale wszystko co Pan może zrobić to to żeby szef szefa też wiedział co się dzieje. Trzeba mieć cojones bo inaczej porządku nie będzie albo dać sobie spokój i niech się "wożą". :-(
Cały czas systematycznie staram się zwiekszyć wykorzystanie dostępnych narzędzi na terenie firmy.
Dostęp do portalu z dostawcami awizowanymi ma bardzo mała grupa ludzi. Myslałem aby poszeżyć to grono o magazyny. W ten sposób będzie można skuteczniej pilnować terminów dostaw dzięki informacji zwrotnej z magazynu.
To niekoniecznie może być dobre rozwiązanie. Skoro nad małą grupą ludzi nie udaje się zapanować (właściwie zarządzać) to jakim cudem ma to się udać nad większą grupą? :-(
Czy zna Pan inne sposoby na kontrolowanie terminowości dostaw.
Niech każdy robi co do niego należy.
Nie mam doświadczenia w przeprowadzaniu audytów może mi Pan podpowiedzieć jak moge się do tego przygotować, na co muszę zwrócić uwagę itp? Nie chcę pogorszyć obecnego stanu relacji magazyn-zaopatrzenie.
Liczba dyskusji na temat audytu nawet tu na GL bardzo duża. Proszę poczytać choćby moje wypowiedzi w innych wątkach. Przy braku doświadczenia proszę się samemu za to nie brać. Bardzo łatwo zostać zmanipulowanym lub wkręconym w coś w co nie należy do obowiązków. :-( Proszę skorzystać z pomocy kogoś kto wie o co w tej "zabawie" chodzi. Powiem tak: dobrze przeprowadzić audyt jest tak samo łatwo jak nie przyjąć dostawy poza terminem. ;-) Nie wiem czy zostałem zrozumiały.

konto usunięte

Temat: Komunikacja magazyn - zaopatrzenie - dostawcy.

Dzięki bardzo za rady i odpowiedzi
Pomogły mi w dużym stopniu znaleźć rozwiązania moich problemów
Marek Kubiś

Marek Kubiś programista c#

Temat: Komunikacja magazyn - zaopatrzenie - dostawcy.

;-) A można zapytać jakie rozwiązanie okazało się skuteczne? Trudno mieć optymistyczne skojarzenia ale może jednak .. .

konto usunięte

Temat: Komunikacja magazyn - zaopatrzenie - dostawcy.

Witam.

Ustaliliśmy nowe zasady przyjmowania nieawizowanych dostaw na magazynach. Myślimy nad wykorzystaniem punktu wjazdowego i ochrony. Do tej pory wpuszczali wszystkich a numery aut spisywali na swoje potrzeby.

Pozdrawiam
Piotr M.

Piotr M. Lubię to, co robię.

Temat: Komunikacja magazyn - zaopatrzenie - dostawcy.

Paulina M.:
Witam.

Ustaliliśmy nowe zasady przyjmowania nieawizowanych dostaw na magazynach. Myślimy nad wykorzystaniem punktu wjazdowego i ochrony. Do tej pory wpuszczali wszystkich a numery aut spisywali na swoje potrzeby.

Pozdrawiam

Paulino, wiem że to co powiem wyda Ci się dziwne, ale NAJWAŻNIEJSZYM kryterium we wszystkich systemach zarządzania jest zdrowy rozsądek.

Jeśli coś jest zgodne ze zdrowym rozsądkiem, to jest zgodne z systemami zarządzania*

*a jak jakiś niedouczony auditor sądzi inaczej to daj nam go na pożarcie :)
Marek Kubiś

Marek Kubiś programista c#

Temat: Komunikacja magazyn - zaopatrzenie - dostawcy.

Piotr M.:
Paulina M.:
Ustaliliśmy ..
Można poprosić o słowo wyjaśnienia bo nie wiem jak się zwracać: Damian?, Paulna?, Ewlina? ..?
Paulino, wiem że to co powiem wyda Ci się dziwne, ale NAJWAŻNIEJSZYM kryterium we wszystkich systemach zarządzania jest zdrowy rozsądek.

Jeśli coś jest zgodne ze zdrowym rozsądkiem, to jest zgodne z systemami zarządzania*
No to poleciałeś po bandzie Piotrze. ;-) Czyim zdrowym rozsądkiem? Przecież , dla mnie przynajmniej, powiedzieć co się myśli o tych rozwiązaniach "na chłopski rozum" to jak wsadzić kij w mrowisko. Po bandzie Piotrze, po bandzie. ;-)

Powiem tak, co może lepiej odda istotę problemu. Nawet najbardziej wyrafinowane problemy z zakresu zarządzania rozwiązuje się także za pomocą najprostszych środków. ;-)

konto usunięte

Temat: Komunikacja magazyn - zaopatrzenie - dostawcy.

Można to żadna tajemnica.
Z kolega z pracy analizując wszytskie problemy z którymi przyjdzie nam się zmierzyć w firmie, postanowiliśmy opisać je na kilku forach aby zyskać coś w rodzaju burzy mózgów.

Założyliśmy konto i faktycznie pierwszy wpis zrobił on ale postanowiliśmy podzielić między siebie fora.
Golden Line trafiło się mi więc zmieniłam dane pod siebie zwłaszcza, że jest na mojego maila.

Uważam fora logistyczne za ubogą formę pozyskiwania informacji.
Ludzie nie potrafią napisać konkretnej odpowiedzi. Częściej wymądrzają się woku tematu ale nic konkretnego.
Panie Marku i Panie Piotrze nie mówię o naszej konwersacji w tej chwili:P
Dzięki za odpowiedzi!
Uzdrowienie tej sytuacji, którą opisałam w temacie, chyba faktycznie można tylko średniowiecznymi metodami.

Pozdrawiam
Marek Kubiś

Marek Kubiś programista c#

Temat: Komunikacja magazyn - zaopatrzenie - dostawcy.

Paulina M.:
Uzdrowienie tej sytuacji, którą opisałam w temacie, chyba faktycznie można tylko średniowiecznymi metodami.
Uzdrowienie nie zamknie tematu. JIT (ang. just in time) to coś co nie jest dane raz na zawsze, to coś co trzeba nieustannie pielęgnować i zawsze będzie aktualne. JIT to sedno biznesu, to coś od czego kadra zarządzająca najwyższego szczebla nie może w całości się uwolnić, spychając to na najniższe szczeble zarządzania czy wręcz na pracowników. Musi być współpraca i zrozumienie tematu od portiera po dyrektora. Jak tego nie ma, to nie warto "się szarpać".

Jest pewna praca do wykonania i albo wykona się ją na wstępie (lepiej) albo wykona się ją na końcu (gorzej).

Lepiej - uzgodnienie, zaakceptowanie i potwierdzenie terminów dostaw, zaplanowanie zasobów (pracownicy do rozładunku ręcznego oraz kierowcy), sprzęt (wózki widłowe, widlaki, palety), miejsce w magazynie, .. i przestrzeganie przyjmowania dostaw z harmonogramem.

Gorzej - złożenie zamówienia a potem jak przychodzi dostawa to ogarnianie chaosu i gaszenie pożarów związanych z brakiem rąk do pracy lub przeciwnie z ich nadmiarem bo nie nic im do dania do roboty, brakiem / nadmiarem operatorów / wózków, palet, brakiem miejsca w jednym rejonie i nadmiarem pustych przestrzeni w innym obszarze magazynu, składowanie tymczasowo gdzieś tam i przekładanie później, .. itd. itp., itd. .

A ochrona najlepiej jakby miała swojego szefa i jego słuchała, a nie szefa od magazynów. Jak szef magazynów chce przyjąć coś "ni z gruszki nie z pietruszki" i nie powiadomił o zmianach odpowiednio wcześniej, to niech kontaktuje się z szefem ochrony, a ten niech wyda polecenie swoim pracownikom wpuszczenia na teren. Nadmierna biurokracja? ;-( W żadnym wypadku, samo życie. ;-) No chyba, że JIT nie stanowi problemu ale to już było, "niech się wożą". ;-)

konto usunięte

Temat: Komunikacja magazyn - zaopatrzenie - dostawcy.

Dziękuje Panie Marku za odpowiedź.
W tym momencie chyba doszliśmy do sedna.
W mojej firmie jest dziwny podział.
Chcą JIT ale na poziomie samych magazynów, nikt nie rozumie, że tak się nie da.
Chaos zapewnia pokaźne sumy "głównym". Zatrudniają cały czas nowych logistyków licząc, że ktoś to zmieni.
Zatrudniliśmy zewnętrzną firmę, która ma przeprowadzić audyt logistyczny i "uzdrowić" całą sytuację.
Ciekawe jak to zrobią:P
Marek Kubiś

Marek Kubiś programista c#

Temat: Komunikacja magazyn - zaopatrzenie - dostawcy.

Paulina M.:
W mojej firmie jest dziwny podział.
Chcą JIT ale na poziomie samych magazynów, nikt nie rozumie, że tak się nie da.
Nikt, nikogo, nigdy i nigdzie niczego nie nauczył. Nauczyć trzeba się samemu, swoją pracą włożoną w zrozumienie tego co do nas mówią inni, własnym wysiłkiem włożonym w analizę docierających informacji. Bez tego, choćby spływały do nas największe mądrości tego świata, rozumienie nie przyjdzie.
Chaos zapewnia pokaźne sumy "głównym".
Za czasów PRL, "z grubsza", "mniej więcej" było tak: dyrektora wożono nowym służbowym Fiatem, Polonezem, .., a magazynier jeździł swoim własnym starym Mercedesem, BMW, .. . Były jeszcze "formy" pośrednie, mieszane oraz aktyw partyjny który miał swoje reguły, ale to dziś nieistotne.
Zatrudniają cały czas nowych logistyków licząc, że ktoś to zmieni.
To klasyka zarządzania aby nic nie zmienić. To ile zmian organizacyjnych towarzyszyło zmianom logistyków? Oprócz słów były jakieś czyny?
Zatrudniliśmy zewnętrzną firmę, która ma przeprowadzić audyt logistyczny i "uzdrowić" całą sytuację.
Ciekawe jak to zrobią:P
Testem prawdziwości intencji będzie zakres audytu (cała firma czy tylko magazyny) oraz wdrożenie działań korygujących, naprawczych i zapobiegawczych do tego co będzie zapisane na kartach niezgodności. Jak audyt obejmie tylko magazyny, logistyków, a na sprawdzenie całości zabraknie czasu lub zostanie uznane za nieistotne czy też odłożone to na później, to niestety raczej będzie tylko gorzej. Procesy logistyczne obejmują wszak całą firmę wzdłuż i w poprzek. Działaniom pozorowanym towarzyszą wzrost biurokracji, dziwne przenoszenie zakresu odpowiedzialności bez zmiany zakresu uprawnień, stanowisk, itp. itp. i pojawienie się czegoś takiego da odpowiedź co do możliwości uzdrowienia. Sami musicie dostrzec czy to kolejna zasłona dymna i określić swoje postrzeganie miejsca w firmie.
Marek Wołeyko

Marek Wołeyko Pracownik biurowy,
PLAY

Temat: Komunikacja magazyn - zaopatrzenie - dostawcy.

Witam, korzystanie z wózków jezdniowych wcale nie jest tak trudne, na jakie na pierwszy rzut oka się wydaje, wystarczy porządnie posiedzieć nad teorią i spędzić określoną ilość godzin na szkoleniu praktycznym. Tutaj mam coś, co pomoże w nauce: http://wozki-jezdniowe.blogspot.com/2015/12/wozki-wido... Artykuł o parametrach technicznych wózków jezdniowych.
Marek Wołeyko

Marek Wołeyko Pracownik biurowy,
PLAY

Temat: Komunikacja magazyn - zaopatrzenie - dostawcy.

oraz rodzaje i podział wózków widłowych. Co to znaczy wózek unoszący? Co to jest wózek naładowny, a czym jest wózek jezdniowy podnośnikowy? http://aktywneszukaniepracy.blogx.pl/rodzaje-i-podzial...
Milena Starczewska

Milena Starczewska Opiekunka osób
starszych,
Promedica24

Temat: Komunikacja magazyn - zaopatrzenie - dostawcy.

Gdybyście potrzebowali taśm spinających, opakowań, folii itd. to tutaj https://tmkserwis.pl/tasmy-pakowe-samoprzylepne/379-tas... jest bardzo rozbudowana oferta. Tasmy są bardzo wytrzymałe. Bez problemu zabezpieczycie nimi towar na palecie.

Następna dyskusja:

Ocena dostawcy




Wyślij zaproszenie do