Hanna B.

Hanna B. Właśnie dlatego, że
nie możesz tego
zrobić pomyśl jak to
...

Temat: Karty KZD

wyjaśnijcie mi proszę jak to jest z tymi kartami i wogóle działaniami korygującymi.
Wiem, że karty powinny być wystawiane m.in. do wszystkich działań korygujących. Ale czy to oznacza również, że do każdej niezgodności w dostawie powinnam taką kartę wystawiać???
Adam Jankowski

Adam Jankowski Kierownik Działu
Jakości, BSH Sprzęt
Gospodarstwa
Domoweg...

Temat: Karty KZD

Czy mogłabyś rozszyfrować akronim KZD i powiedzieć coś więcej o ich zastosowaniu w codziennej pracy?

konto usunięte

Temat: Karty KZD

działania korygujące należy podjąć do każdej stwierdzonej niezgodności, zidentyfikować przyczynę źródłową niezgodności i zaplanować działania, a następnie po ich wykonaniu ocenić ich skuteczność.

co do niezgodności w dostawie to raczej pojawia się tutaj temat reklamacji..chyba, że chodzi o to, że Pani firma dostarcza towar i to klient stwierdza braki? wtedy mamy do czynienia najpierw z tematem nadzoru nad wyrobem niezgodnym...z dość lakonicznego posta ciężko mi coś więcej wywnioskować;)

konto usunięte

Temat: Karty KZD

Adam Jankowski:
Czy mogłabyś rozszyfrować akronim KZD i powiedzieć coś więcej o ich zastosowaniu w codziennej pracy?

myślę, że chodzi o zwykłe karty działań korygujących:)
Hanna B.

Hanna B. Właśnie dlatego, że
nie możesz tego
zrobić pomyśl jak to
...

Temat: Karty KZD

Tak, potwierdzam, chodzi o karty działań korygujących.
Przyjmujemy od dostawców dostawy, w których są niezgodności. Czyli jeśli dobrze zrozumiałam to w takim wypadku jest reklamacja i protokół niezgodności w dostawie i to wystarcza. A karty KZD nie mają zastosowania.
Natomiast dostarczamy rónież towar do klienta, zatem w tym wypadku w gre wchodzi nadzór nad wyrobem niezgodnym.... i karty KZD :-). Czy myślę prawidłowo?
Zbigniew Banaśkiewicz

Zbigniew Banaśkiewicz Quality, H&S and
Security Manager

Temat: Karty KZD

Hanna B.:
Tak, potwierdzam, chodzi o karty działań korygujących.
Przyjmujemy od dostawców dostawy, w których są niezgodności. Czyli jeśli dobrze zrozumiałam to w takim wypadku jest reklamacja i protokół niezgodności w dostawie i to wystarcza. A karty KZD nie mają zastosowania.

Mają, ale u dostawców.
Natomiast dostarczamy rónież towar do klienta, zatem w tym wypadku w gre wchodzi nadzór nad wyrobem niezgodnym....

Tylko gdy klient odeśle wadliwy towar.
i karty KZD :-). Czy myślę prawidłowo?

Mniej więcej. A Klient jakiej odpowiedzi wymaga?Zbigniew Banaśkiewicz edytował(a) ten post dnia 27.05.11 o godzinie 16:34
Hanna B.

Hanna B. Właśnie dlatego, że
nie możesz tego
zrobić pomyśl jak to
...

Temat: Karty KZD

Zbigniew Banaśkiewicz:
Hanna B.:
Tak, potwierdzam, chodzi o karty działań korygujących.
Przyjmujemy od dostawców dostawy, w których są niezgodności. Czyli jeśli dobrze zrozumiałam to w takim wypadku jest reklamacja i protokół niezgodności w dostawie i to wystarcza. A karty KZD nie mają zastosowania.

Mają, ale u dostawców.
Natomiast dostarczamy rónież towar do klienta, zatem w tym wypadku w gre wchodzi nadzór nad wyrobem niezgodnym....

Tylko gdy klient odeśle wadliwy towar.
A jeśli klient nie odeśle? Towarem u nas są produkty: mąka, ciastka, napoje, etc. Teraz zastosowanie mają u nas reklamacje i różne ich przyczyny. Czy powinnam jeszcze wypełniać kartę KZD? Tak nie bardzo czuję ten temat.
Rozumiem wystawianie kart podczas audytu (np. nieprawidłowe postępowanie w zdefiniowanym procesie), ale w pozostałych przypadkach to dla mnie czarna magia.
i karty KZD :-). Czy myślę prawidłowo?

Mniej więcej. A Klient jakiej odpowiedzi wymaga?
Klient wymaga rozpatrzenia reklamacji, czyli np. dowiezienia brakującego towaru lub odsyła towar niezamawiany.

konto usunięte

Temat: Karty KZD

Hanna B.:
Zbigniew Banaśkiewicz:
Hanna B.:
Tak, potwierdzam, chodzi o karty działań korygujących.
Przyjmujemy od dostawców dostawy, w których są niezgodności. Czyli jeśli dobrze zrozumiałam to w takim wypadku jest reklamacja i protokół niezgodności w dostawie i to wystarcza. A karty KZD nie mają zastosowania.

Mają, ale u dostawców.
Natomiast dostarczamy rónież towar do klienta, zatem w tym wypadku w gre wchodzi nadzór nad wyrobem niezgodnym....

Tylko gdy klient odeśle wadliwy towar.
A jeśli klient nie odeśle? Towarem u nas są produkty: mąka, ciastka, napoje, etc. Teraz zastosowanie mają u nas reklamacje i różne ich przyczyny. Czy powinnam jeszcze wypełniać kartę KZD? Tak nie bardzo czuję ten temat.
Rozumiem wystawianie kart podczas audytu (np. nieprawidłowe postępowanie w zdefiniowanym procesie), ale w pozostałych przypadkach to dla mnie czarna magia.
i karty KZD :-). Czy myślę prawidłowo?

Mniej więcej. A Klient jakiej odpowiedzi wymaga?
Klient wymaga rozpatrzenia reklamacji, czyli np. dowiezienia brakującego towaru lub odsyła towar niezamawiany.


punkt 8.3 normy iso 9001 pokazuje kroki, które należy podjąć w przypadku usługi niezgodnej. w przypadku niezgodnej dostawy należy ją wewnętrzne zarejestrować, przeanalizować kluczową przyczynę i podjąć działania eliminujące przyczynę, a ze wszystkiego należy utrzymywać zapisy, więc karta działania korygującego też tu będzie mieć zastosowanie.Maciej Koc edytował(a) ten post dnia 30.05.11 o godzinie 11:41
Zbigniew Banaśkiewicz

Zbigniew Banaśkiewicz Quality, H&S and
Security Manager

Temat: Karty KZD

Hanna B.:
Zbigniew Banaśkiewicz:
Hanna B.:
Tak, potwierdzam, chodzi o karty działań korygujących.
Przyjmujemy od dostawców dostawy, w których są niezgodności. Czyli jeśli dobrze zrozumiałam to w takim wypadku jest reklamacja i protokół niezgodności w dostawie i to wystarcza. A karty KZD nie mają zastosowania.

Mają, ale u dostawców.
Natomiast dostarczamy rónież towar do klienta, zatem w tym wypadku w gre wchodzi nadzór nad wyrobem niezgodnym....

Tylko gdy klient odeśle wadliwy towar.
A jeśli klient nie odeśle? Towarem u nas są produkty: mąka, ciastka, napoje, etc. Teraz zastosowanie mają u nas reklamacje i różne ich przyczyny. Czy powinnam jeszcze wypełniać kartę KZD? Tak nie bardzo czuję ten temat.
Rozumiem wystawianie kart podczas audytu (np. nieprawidłowe postępowanie w zdefiniowanym procesie), ale w pozostałych przypadkach to dla mnie czarna magia.

Proszę nie mylić wyrobu niezgodnego z niezgodnościami. Działania korygujące muszą być podjęte tak samo w przypadku niezgodności auditowych, wykrytych w procesie jak również reklamacji zgłoszonych przez Klienta.

Podobne tematy


Następna dyskusja:

Shewhart'a karty




Wyślij zaproszenie do