Mateusz Lubiak

Mateusz Lubiak Specjalista ds.
jakości

Temat: ISO 9001 nie funkcjonuje

Dzień dobry,

zostałem zatrudniony w firmie produkcyjnej jako osoba odpowiedzialna za SZJ ISO 9001.

Niestety, ISO w firmie, a właściwie certyfikat potrzebny jest jedynie jako "narzędzie marketingowe" przed klientami.

Pracownicy, kierownicy i szefowie nie przestrzegają procedur, które zostały wcześniej określone.

Chciałbym zmienić to podejście w firmie.

Pytanie, czy moglibyście podpowiedzieć co powinienem zrobić w tym kierunku, aby SZJ nie był tylko kawałkiem papierka na ścianie?

Próbowałem znaleźć sprzymierzeńców w firmie, ale co chwilę słyszę "mamy Ciebie od ISO...", "nie mam czasu", "to i tak się nie uda" itp.

Moglibyście coś doradzić?
Marek Piotrowski

Marek Piotrowski Właściciel, Petersen
Consulting

Temat: ISO 9001 nie funkcjonuje

Złośliwie:
Zacznij od zmiany firmy.

Na poważnie:
Nowa wersja ISO 9001 zdejmuje system z "Pełnomocnika" i przekazuje go:
-najwyższemu kierownictwu
-właścicielom procesów
Należy im system formalnie narzucić i wyegzekwować, żądając zaangażowania i samodzielności. Skończyć z prowadzeniem za rączkę, wejść w rolę doradcy, a nie woła roboczego.
Mateusz Lubiak

Mateusz Lubiak Specjalista ds.
jakości

Temat: ISO 9001 nie funkcjonuje

W taki razie będę musiał inaczej podejść do sprawy.
Niestety ciężko jest zmienić podejście niektórych osób.



Wyślij zaproszenie do