Mariusz K.

Mariusz K. Wszystko Koordynuję

Temat: Incydent jakościowy

Witam Was,

chciałbym zasięgnąc Waszej opinii oraz poznać Wasze zdanie jak rozumiecie "Incydent jakościowy".

Z góry dzięki za info.

Pozdrawiam,
MariuszMariusz K. edytował(a) ten post dnia 10.02.09 o godzinie 16:35

Temat: Incydent jakościowy

Witam,

Każda sytuacja (np: przekroczenie temperatury przechowywania lub transportu dla produktu,błędne oznakowanie, niezgodność z zarejestrowanymi danymi) która może powodować ryzyko utraty jakości przez produkt i/lub ryzyko dla bezpieczeństwa pacjenta

takie pierwsze skojarzenie...:)

Pozdrawiam
Michał Jaraczewski

Michał Jaraczewski Supplier Quality
Engineer w General
Motors Manufacturing
...

Temat: Incydent jakościowy

Ciekawe określenie. Rozumiałbym to jako problem jakościowy nie mający bezpośredniego wpływu na jakiekolwiek zagraożenie/satysfakcję klienta końcowego.Michał Jaraczewski edytował(a) ten post dnia 12.02.09 o godzinie 23:11
Mariusz K.

Mariusz K. Wszystko Koordynuję

Temat: Incydent jakościowy

Dla sprecyzowania chciałbym odnieść oraz powiązać incydent jakościowy w stosunku do realizowanej usługi/usług dla klienta.
Mariusz K.

Mariusz K. Wszystko Koordynuję

Temat: Incydent jakościowy

Michał Jaraczewski:
Ciekawe określenie.

Też mam mały mętlik w głowie.
Pierwsze skojarzenia jakie przyszło mi do głowy było związane z obszarem produkcji lub, np. jak napisała Joanna nie spełnienie warunków podczas transportu (temperatura).

Temat: Incydent jakościowy

Witam,
Wg mnie incydent jakościowy występuje wtedy, gdy w uregulowanymstałym procesie nastąpi odstępstwo od znanego stanu rzeczy, związane oczywiście z niedotrzymaniem obowiązujących norm i zasad pro-jakościowych i zdarzenie to wystąpiło raz na długiej przestrzeni czasu.
JKJózef Kościelniak edytował(a) ten post dnia 13.02.09 o godzinie 13:01

konto usunięte

Temat: Incydent jakościowy

a czy w 9000 nie ma przypadkiem wyjasnienia tego pojecia?
Mariusz K.

Mariusz K. Wszystko Koordynuję

Temat: Incydent jakościowy

Olga S.:
a czy w 9000 nie ma przypadkiem wyjasnienia tego pojecia?

Olga jeśli masz definicję z ISO 9000 proszę "wrzuć" odpowiedni fragment. Dzięki.

konto usunięte

Temat: Incydent jakościowy

Mariusz K.:
Olga S.:
a czy w 9000 nie ma przypadkiem wyjasnienia tego pojecia?

Olga jeśli masz definicję z ISO 9000 proszę "wrzuć" odpowiedni fragment. Dzięki.
niestety nie posiadam normy fizycznie, więc nie przepiszę, ale przecież to właśnie w ISO 9000 jest terminologia pojęć, więc warto tam poszukać.
Izabela Stuglik

Izabela Stuglik Kierownik Produkcji

Temat: Incydent jakościowy

Pozdr
IzaIzabela Stuglik edytował(a) ten post dnia 10.11.09 o godzinie 21:53
Izabela Stuglik

Izabela Stuglik Kierownik Produkcji

Temat: Incydent jakościowy

Odnośnie normy ISO 9001 to nie przypominam sobie, aby była tam definicja QI.

konto usunięte

Temat: Incydent jakościowy

Izabela Stuglik:
Odnośnie normy ISO 9001 to nie przypominam sobie, aby była tam definicja QI.
mówilam o 9000.
Michał Jaraczewski

Michał Jaraczewski Supplier Quality
Engineer w General
Motors Manufacturing
...

Temat: Incydent jakościowy

W branży motoryzacyjnej reklamacja z rynku/od klienta (zakładu produkującego samochody) napewno nie zostanie nazwana incydentem ;)
Tomasz Szałajko

Tomasz Szałajko Advanced Quality
Engineer (APQP)

Temat: Incydent jakościowy

Według mnie incydent jakościowy to każde wychwycone odchylenie od standardu mogące mieć wpływ na jakość wyrobu gotowego. Incydent może zostać incydentem wewnętrznym (dotyczy naszego procesu), ale po analizie może przeistoczyć się w reklamację do dostawcy lub w najgorszym przypadku reklamację od klienta.

konto usunięte

Temat: Incydent jakościowy

W branży spożywczej (żywność) w odniesieniu do produktu stosuje się tzw zarządzanie incydentami czyli należy posiadać procedury zapewniające skuteczne zarządzanie incydentami oraz potencjalnymi krytycznymi sytuacjami, które mają wpływ na bezpieczeństwo, legalność lub jakość żywności. Do tych sytuacji zalicza się przerwanie kluczoswych usług np. wody, energii, transportu, dostępności personelu lub pożar, powódź, klęska żywiołowa oraz skażenie produktu lub sabotaż.

Pozdrawiam,
Sylwia
Mieczysław Obiedziński

Mieczysław Obiedziński Dyrektor operacyjny,
Auditor wiodący TÜV
SÜD MS

Temat: Incydent jakościowy

Incydent najlepiej opisać taki słowami:

zdarzenie w toku, którego(-tych) doszło lub mogło dojść do powstania niezgodności.

Najczęściej takie zdarzenie nie ma większego wpływu na zgodność wyrobu lub usługi, jednak jest ważną informacją. Na jej bazie można przecież wprowadzaniać działania zapobiegawcze.

P.S. Definicja z OHSAS 2007 lekko zmodyfikowana.
Marek Kubiś

Marek Kubiś programista c#

Temat: Incydent jakościowy

Norma ISO 9000 nie definiuje takiego terminu jak incydent jakościowy.

Wśród terminów dotyczących jakości PN-EN ISO 9000 "Systemy zarządzania jakością. Podstawy i terminologia" definiuje 3.2.5 cel dotyczący jakości - przedmiot starań lub zamierzeń w odniesieniu do jakości (3.1.1). Jeżeli uzupełnić powyższe definicją 3.2.8 zarządzanie jakością - skoordynowane działania dotyczące kierowania organizacją (3.3.1) i jej nadzorowania w odniesieniu do jakości (3.1.1), to wydaje się, że z punktu widzenia normy, która musi być narzędziem uniwersalnym, jest to wystarczające.

Wdrażając normę, czyli podejmując działania ukierunkowane na ustalenie celów, procesów, zasobów, staje się przed problemem wyboru metod i sposobów rozwiązywania występujących i potencjalnych problemów. Metody i sposoby zależne są od branży i specyfiki każdego przedsiębiorstwa indywidualnie.

Z punktu widzenia zarządzania, uznawanym dzisiaj za nowoczesne jest korzystanie z najlepszych praktyk, definiowanych jako zbiór kompleksowych rekomendacji branży. Dla niektórych branż na podstawie najlepszych praktyk nawet powstała międzynarodowa norma zarządzania, np: ISO/IEC 20000, na bazie ITIL w sektorze IT.

W odniesieniu do specyfiki branż, na etapie wdrożenia proceduralnego sposobu postępowania, mówi się więc o konieczności zarządzania czymś co jest problemem, incydentem, zmianą, .. .

Będąc ukierunkowanym na zarządzanie procesami, w przypadku IT definiuje się jak następuje.

Zarządzanie Incydentem (ang. Incident Management) -
Proces Zarządzania incydentem odpowiada za przywrócenie normalnego działania usługi w możliwie jak najkrótszym czasie, minimalizując zakłócenia w biznesie, w taki sposób, aby zapewnić osiągnięcie możliwie najwyższego poziomu dostępności oraz utrzymanie gwarantowanego poziomu usługi.

Incydent, to każde zdarzenie, które nie jest częścią normalnego działania usługi, które powoduje, lub może powodować przerwę w dostarczaniu usługi, względnie obniżenie jej jakości.

W IT incydent jest spowodowany uszkodzeniem elementu infrastruktury IT. Incydentem jest więc, np. przerwa w działaniu poczty elektronicznej lub spadek wydajności tej usługi poniżej poziomu zagwarantowanego umową, spowodowany awarią serwera pocztowego, itp. .

W odniesieniu do innych branż, jeżeli zdarzenia losowe, są istotnym elementem zakłócającycm działalność biznesową, wypadałoby więc na własne potrzeby zdefiniować, co jest incydentalne a co trwale wpisane w działalność, oraz na które z incydentów się reaguje i jak.

konto usunięte

Temat: Incydent jakościowy

pod incydent u nas (mamy BRC) podciągnięte są tez wycofania z rynku
powody mogą być różne oczywiście
dla jasności- nigdy jeszcze to się nie przytrafiło :)Ania Olszewska edytował(a) ten post dnia 17.02.09 o godzinie 09:21
Mariusz K.

Mariusz K. Wszystko Koordynuję

Temat: Incydent jakościowy

Pragnę Wam wszystkim podziękować za opinie i podzielenie się swoim doświadczeniem.

Dziekuję,
Mariusz

Następna dyskusja:

Cel jakościowy - dostawca




Wyślij zaproszenie do