konto usunięte

Temat: Efektywnośc nauczania dot. problamatyki jakości -...

Chciałbym prosić uczestników forum szczególnie tych, których doświadczenie zawodowe jest związane z problematyką jakości od kilku lat o uwagi dotyczące treści merytorycznej - harmonogramu studiów podyplomowych , których jestem uczestnikiem (link do strony - zakładka "Wykłady").

Czyli co można dodać nowego, co waszym zdaniem byłoby przydatne dla przyszłych adeptów kontroli jakości.

http://iso9000edycja21.blogspot.com/
Zbigniew Banaśkiewicz

Zbigniew Banaśkiewicz Quality, H&S and
Security Manager

Temat: Efektywnośc nauczania dot. problamatyki jakości -...

Na co mamy patrzyć - na "wykłady" czy na "ramowy program", bo się dość znacznie różnią?

Ta pierwsza pomoc przedlekarska to jakoś tak średnio tu pasuje...

konto usunięte

Temat: Efektywnośc nauczania dot. problamatyki jakości -...

Prosze o analize ramowego programu.

konto usunięte

Temat: Efektywnośc nauczania dot. problamatyki jakości -...

Jaki to jest dokładnie kierunek studiów podyplomowych? ISO 9000 2008/2009 edycja 21? Polega tylko na poznaniu zagadnień związanych z samą normą ISO 9000? Z programu wygląda, że tak ...

konto usunięte

Temat: Efektywnośc nauczania dot. problamatyki jakości -...

A po co ta pomoc przedlekarska ?? W ogóle nie pasuje do tego planu ...
Zbigniew Banaśkiewicz

Zbigniew Banaśkiewicz Quality, H&S and
Security Manager

Temat: Efektywnośc nauczania dot. problamatyki jakości -...

1. FMEA nie wiedzieć czemu faworyzowane poprzez wyodrębnienie z Narzędzi Jakości i poświęcenie mu aż 6 godzin, za to bez żadnych ćwiczeń.

2. Tematyka auditowa podzielona pomiędzy dwóch wykładowców reprezentujących 2 różne firmy.

To oczywiście nie musi być nic złego. Najważniejsze aby organizator egzekwował wysoki poziom zajęć odpowiednio dobierając prowadzących i stawiając im określone wymagania. Najlepiej byłoby dotrzeć do kogoś kto już miał bezpośrednio do czynienia z tym programem.

konto usunięte

Temat: Efektywnośc nauczania dot. problamatyki jakości -...

Cyt. "Jaki to jest dokładnie kierunek studiów podyplomowych? ISO 9000 2008/2009 edycja 21? Polega tylko na poznaniu zagadnień związanych z samą normą ISO 9000? Z programu wygląda, że tak ... "

Międzynarodowy System Zarządzania Jakością wg. Norm ISO 9000
Maciej Urbaniak

Maciej Urbaniak profesor zwyczajny,
Uniwersytet Łódzki

Temat: Efektywnośc nauczania dot. problamatyki jakości -...

Sorry, że niektóre Osoby z mojego sektora uprawiają takie zabawy, ja bym się odważył takich imprez robić nawet dla "początkujących"!
Marzena C.

Marzena C. IATF ISO/TS 16949
Lead Auditor/
Systemy zarządzania
jakoś...

Temat: Efektywnośc nauczania dot. problamatyki jakości -...

Witam,
z własnego doświadczenia wiem, że studia podyplomowe niezbyt wiele dają..Więcej korzyści dają kilkudniowe szkolenia tematyczne połączone z warsztatami.Oczywiście trzeba wybrać renomowaną firmę...:)
Podpowiem, że na mojej podyplomówce były zajęcia z TQM, zasad certyfikacji, zarządzania zasobami ludzkimi, wymagań normy ISO 9001, ISO 19011, ISO 14000/18000, Statystyczne sterowanie procesem (!!!), narzędzia i metody, koszty jakości,audyty wewnętrzne wykłady i ćwiczenia (łącznie ze scenkami audytowymi) oraz elementy ekonomii i logistyki.
Proszę napisać, czego dokładnie Pań oczekuje...? Może szczegółowiej coś podpowiem.
pzdr
Marzena

konto usunięte

Temat: Efektywnośc nauczania dot. problamatyki jakości -...

Jestem zwolennikiem zasady, że na początku warto zdobyć rozeznanie ogólne (moim zdaniem temu właśnie służą studia podyplomowe).

Osobiście jestem zadowolony z poziomu kształcenia i uważam, że są one ciekawe. Nieoznacza to jednak, że nie można tak skonstruować harmonogramu zajęć aby był jeszcze bardziej interesujący (i pozwalał maksymalnie wykorzystać czas).
Na podstawie Państwa sugestii mam zamiar przedstawić uwagi do ankiety na zakończenie studiów.

Z zaprezentowanych już opinii nasuwa się pytanie:

Czy należy skoncentrować się na poznawaniu normy ISO 9000 (norm innych ...., wykonać symulowane ćwiczenia audytu itp.) traktując techniki doskonalenia jakości bardzo pobieżnie, czy też skoncentrować się na narzędziach doskonalenia jakości - zatem na jakich i w jakim stopniu - może na tych, które są najczęściej stosowane w praktyce zawodowej (ważna jest Państwa opinia)?

A może będzie uzsadnione (będą zainteresowani) wyodrębnienie tematyki doskonalenia jakości w postaci oddzielnego programu studiów lub też serii modułów szkoleniowych.

Prosze pamiętać, że uczestnikami studiów są w większości osoby zaczynające "przygodę" z tematyką jakośći.

P.S Pani Marzeno, prosze o udostępnienie harmonogramu zajęć st. podyplomowych, których była Pani uczestnikiem.Jerzy Janik edytował(a) ten post dnia 04.05.09 o godzinie 14:30

konto usunięte

Temat: Efektywnośc nauczania dot. problamatyki jakości -...

Pani Marzeno,
Bardzo dziękuje za przesłane informacje.



Wyślij zaproszenie do