konto usunięte

Temat: Co zrobić, by pracownicy byli zadowoleni?

Co zrobić, by pracownicy byli zadowoleni?

Na taki temat można by napisać niejedną książkę. Poniżej znajdziesz praktyczne sugestie, na które najczęściej zwracają uwagę uczestnicy moich warsztatów i szkoleń. Przykłady z Polski, z dużych i mniejszych organizacji.

Bądź spójny – Pracownicy szanują i ciężko pracują dla szefów, którzy posiadają silny charakter i mocny kręgosłup moralny. Liderów, którzy niezależnie od okoliczności, zachowują spójność z własnym systemem wartości.

Dobieraj właściwy styl przywództwa – do każdego pracownika należy podejść indywidualnie. Docelowo Twoim zadaniem jako szefa jest ukształtować samodzielnego specjalistę, któremu powierzysz odpowiedzialność za dany obszar pracy. Każda osoba w Twoim zespole jest na innym poziomie rozwoju w swojej roli. Tylko właściwe dobranie stylu dowodzenia, pozwoli zachować wysoką satysfakcję pracowników.

Ustal przejrzyste zasady gry – bardzo często słyszę takie zdanie: “w zasadzie nie mam pojęcia, z czego rozlicza mnie mój szef ani co wpływa na mój sukces”. Jeżeli Twoi ludzie też tak mówią, koniecznie zadbaj o przygotowanie i wdrożenie przejrzystych zasad rozliczania pracy zespołu!

Powierzaj zadania zgodne z aspiracjami i kompetencjami Twoich pracowników – kolejnym aspektem zgłaszanym przez zadowolonych pracowników, jest to, że ich szefowie dobierają im tak zadania, by mogli się rozwijać i robić to, w czym są najlepsi. W wielu firmach panuje powszechne przekonanie, że ludzie nie lubią pracować i zrobią wszystko, aby tylko migać się od pracy. Z punktu widzenia produktywności pracowników wiedzy to zupełne nieporozumienie. Pracownicy wiedzy lubią pracować i angażować się w swoje zadania, pod warunkiem, że powierzane im zadania dopasowane są do ich aspiracji i kompetencji (a nawet lekko powyżej).

Bądź otwarty – jeżeli jako szef pozostaniesz otwarty na to, co proponują pracownicy, zyskasz kolejne punkty satysfakcji pracy w Twoim zespole. Twoi ludzie zwykle wiedzą, co można usprawnić i jak lepiej podejść do wykonywanych obowiązków. Trzeba im tylko na to pozwolić (oczywiście w rozsądnych granicach). Zachowaj otwartość wobec pomysłów i sugestii zgłaszanych przez Twoich pracowników.

Wspieraj – Twoi ludzie bardzo potrzebują Twojego wsparcia w trudnych chwilach. Muszą mieć pewność, że staniesz w ich obronie w każdej sytuacji. Tylko wtedy będą w stanie rozwijać skrzydła swojej produktywności. A przy okazji ich zadowolenie z pracy będzie bardzo wysokie. Niewiele jest rzeczy, które demotywują ludzi bardziej niż świadomość, że ich szef nie ma odwagi stanąć po ich stronie i walczyć o nich w najtrudniejszych nawet sytuacjach.

Zadbaj o klarowność priorytetów – Inwestuj swój czas w komunikowanie całego obrazu sytuacji, w której się znajdujecie. Jak praca Twojego zespołu wpływa na misję firmy? W jaki sposób przyczyniacie się do realizacji bieżącej strategii? Które cele pomagacie firmie osiągnąć? Zadaniem każdego szefa jest zadbanie o to, by jego pracownicy dobrze rozumieli jak ich praca wpływa na działalność firmy, w której się zatrudnili.

Pytanie: Co jeszcze może zrobić Twój szef abyś był zadowolony z pracy w jego zespole?

Pełny tekst: http://marcinkwiecinski.pl/2013/08/12/co-zrobic-by-pra...
Marcin Kwieciński

Marcin Kwieciński Konsultant
Produktywności.
Autor projektu
"Ogarnij Chaos"

Temat: Co zrobić, by pracownicy byli zadowoleni?

Panie Edmundzie, dziękuję za zacytowanie mojego artykułu.
Mam nadzieję, że przypadnie Państwu do gustu.
Jerzy Brańka

Jerzy Brańka inż.mechanik

Temat: Co zrobić, by pracownicy byli zadowoleni?

Czy forum doczeka się na analizę stanu naszej pracowniczej rzeczywistości, jeżeli nie - będzie to tylko teoretyczna rozprawka na temat..Ten post został edytowany przez Autora dnia 17.08.13 o godzinie 22:07



Wyślij zaproszenie do