Ewelina Boch

Ewelina Boch Specjalista ds.
jakości, ...

Temat: Cele jakościowe

Czy można wyznaczyć cel jakościowy związany z poziomem zadowolenia klientów?
Czy można jednoznaczne stwierdzić czy klient jest zadowolony z naszych produktów/usług? Jeśli za cel przyjmę 90% zadowolonych klientów, to będę w stanie to zmierzyć? (bo przecież na zadowolenie składa się wiele czynników, z jednych klient może być zadowolony a z drugich nie)
Paweł G.

Paweł G. Vice President

Temat: Cele jakościowe

Witam,
Terminowość wysyłek na poziomie np. 98% i poziom reklamacji 5 / 1000. Na przykład. Zdaje się, że obie rzeczy można mierzyć a obie mają wpływ na zadowolenie klienta.
Pozdrawiam,
Pawel
Konrad D.

Konrad D. Actum ne agas

Temat: Cele jakościowe

OTD i reklamacje to jedna strona medalu, bardzo czesto o dobrej współpracy decyduje np. komunikacja z kientam, jakość odpowiedzi na zapytania...itd.
W przypadku próby oceny zadowolenia kienta warto opracowac ankietę która porusza te aspekty i pozwala je ocenić, wskazac nasze słabe strony

konto usunięte

Temat: Cele jakościowe

cele jakościowe muszą być mierzalne, więc dla każdego z nich musi istnieć formuła matematyczna pozwalająca na jego pomiar...jak zmierzysz to 90% zależy wyłącznie od Ciebie. Może to być ilość reklamacji, wyniki ankiety zadowolenia klienta, ilość kartek na święta od klientów itd.

konto usunięte

Temat: Cele jakościowe

Hm... wydaje mi się że np. cel ilość reklamacji w niewielkim stopniu zależy wyłącznie do działu jakości. Jest to typowy cel dla całej organizacji. Natomiast czas rozpatrywania reklamacji jest dobrym celem dla dzialu jakości jako właściciela procesu.
Ewelina Boch

Ewelina Boch Specjalista ds.
jakości, ...

Temat: Cele jakościowe

Ale czy cele jakościowe nie powinny dotyczyć całej organizacji a nie tylko działu jakości?

konto usunięte

Temat: Cele jakościowe

Ewelina Boch:
Ale czy cele jakościowe nie powinny dotyczyć całej organizacji a nie tylko działu jakości?

najlepiej by było:). do mierzenia skuteczności funkcjonowania poszczególnych komórek organizacyjnych mamy mierniki dla procesów, w których są one zaangażowane.
Renata R.

Renata R. Lean Manufacturing
and QMS Coordinator

Temat: Cele jakościowe

Ja mam taki pytanie, spotkałam się ostatnio z celem jakościowym w polityce jakościowej pewnej firmy, który brzmiał : "Zwiększać zysk netto firmy" co myślicie o tym?

Dla mnie to nie jest cel jakościowy i dziwi mnie fakt, że taki cel znajduje się w polityce jakości. Zwiększenie zysku powinno być raczej skutkiem doskonalenia procesów, czy przeprowadzania innych działań.

konto usunięte

Temat: Cele jakościowe

Renata Ł.:
Ja mam taki pytanie, spotkałam się ostatnio z celem jakościowym w polityce jakościowej pewnej firmy, który brzmiał : "Zwiększać zysk netto firmy" co myślicie o tym?

Dla mnie to nie jest cel jakościowy i dziwi mnie fakt, że taki cel znajduje się w polityce jakości. Zwiększenie zysku powinno być raczej skutkiem doskonalenia procesów, czy przeprowadzania innych działań.

przede wszystkim cel jest źle zapisany, bo nie jest mierzalny, a jeśli umieszczony jest w polityce, jako luźne hasło to musi ona zawierać odniesienie do branży w jakiej działa firma, żeby polityka byłą adekwatna do celu istnienie organizacji.
cele jakościowe ustalane są dla całej organizacji i mają wynikać z polityki jakości. jeśli w polityce jakości było na przykład napisane, że firma chce umacniać swoją pozycję na rynku i zwiększać zysk, dzięki oferowaniu wysokiej jakości produktów dla klientów, to dlaczego cel nie mógłby dotyczyć strony finansowej. cele nie mają wyłącznie dotyczyć aspektów jakościowych produktu, ale także ogólnego rozwoju firmy itd.
Zbigniew Banaśkiewicz

Zbigniew Banaśkiewicz Quality, H&S and
Security Manager

Temat: Cele jakościowe

Renata Ł.:
Ja mam taki pytanie, spotkałam się ostatnio z celem jakościowym w polityce jakościowej pewnej firmy, który brzmiał : "Zwiększać zysk netto firmy" co myślicie o tym?

Z tym "netto" to może trochę przesadzili...

Dla mnie to nie jest cel jakościowy i dziwi mnie fakt, że taki cel znajduje się w polityce jakości.

Czyli poprawa jakości nie wpływa na wynik finansowy?
Zwiększenie zysku powinno być raczej skutkiem doskonalenia procesów

Owszem. A w ISO 9000 nie piszą o doskonaleniu procesów?Zbigniew Banaśkiewicz edytował(a) ten post dnia 23.03.11 o godzinie 00:08
Zbigniew Banaśkiewicz

Zbigniew Banaśkiewicz Quality, H&S and
Security Manager

Temat: Cele jakościowe

Maciej Koc:
Renata Ł.:
Ja mam taki pytanie, spotkałam się ostatnio z celem jakościowym w polityce jakościowej pewnej firmy, który brzmiał : "Zwiększać zysk netto firmy" co myślicie o tym?

przede wszystkim cel jest źle zapisany, bo nie jest mierzalny

Zwiększenie zysku chyba jest mierzalne? Jeśli zaś chodzi o podanie konkretnej wartości, to na poziomie ogólnozakładowych celów jakościowych niekoniecznie, zwłaszcza że firma zapewne wytyczyła swoje cele biznesowe. Zwymiarowane cele jakościowe lepiej stawiać na poziomie indywidualnych celów stawianych kierownikom.

konto usunięte

Temat: Cele jakościowe

Zbigniew Banaśkiewicz:
Maciej Koc:
Renata Ł.:
Ja mam taki pytanie, spotkałam się ostatnio z celem jakościowym w polityce jakościowej pewnej firmy, który brzmiał : "Zwiększać zysk netto firmy" co myślicie o tym?

przede wszystkim cel jest źle zapisany, bo nie jest mierzalny

Zwiększenie zysku chyba jest mierzalne? Jeśli zaś chodzi o podanie konkretnej wartości, to na poziomie ogólnozakładowych celów jakościowych niekoniecznie, zwłaszcza że firma zapewne wytyczyła swoje cele biznesowe. Zwymiarowane cele jakościowe lepiej stawiać na poziomie indywidualnych celów stawianych kierownikom.

Dla mnie pisanie celów jakościowych w stylu zwiększenie zysku, zwiększenie satysfakcji klienta bez podawania wartości i następnie powtarzanie celu na niższym poziome z dodaniem wartości mierzalnej jest podwójną robotą.
Zbigniew Banaśkiewicz

Zbigniew Banaśkiewicz Quality, H&S and
Security Manager

Temat: Cele jakościowe

Maciej Koc:
Zbigniew Banaśkiewicz:
Maciej Koc:
Renata Ł.:
Ja mam taki pytanie, spotkałam się ostatnio z celem jakościowym w polityce jakościowej pewnej firmy, który brzmiał : "Zwiększać zysk netto firmy" co myślicie o tym?

przede wszystkim cel jest źle zapisany, bo nie jest mierzalny

Zwiększenie zysku chyba jest mierzalne? Jeśli zaś chodzi o podanie konkretnej wartości, to na poziomie ogólnozakładowych celów jakościowych niekoniecznie, zwłaszcza że firma zapewne wytyczyła swoje cele biznesowe. Zwymiarowane cele jakościowe lepiej stawiać na poziomie indywidualnych celów stawianych kierownikom.

Dla mnie pisanie celów jakościowych w stylu zwiększenie zysku, zwiększenie satysfakcji klienta bez podawania wartości i następnie powtarzanie celu na niższym poziome z dodaniem wartości mierzalnej jest podwójną robotą.

Być może, ale to tak jak na wojnie, musisz mieć zarówno czytelnie sformułowaną strategię jak i jasne cele taktyczne.

konto usunięte

Temat: Cele jakościowe

Zbigniew Banaśkiewicz:
Maciej Koc:
Zbigniew Banaśkiewicz:
Maciej Koc:
Renata Ł.:
Ja mam taki pytanie, spotkałam się ostatnio z celem jakościowym w polityce jakościowej pewnej firmy, który brzmiał : "Zwiększać zysk netto firmy" co myślicie o tym?

przede wszystkim cel jest źle zapisany, bo nie jest mierzalny

Zwiększenie zysku chyba jest mierzalne? Jeśli zaś chodzi o podanie konkretnej wartości, to na poziomie ogólnozakładowych celów jakościowych niekoniecznie, zwłaszcza że firma zapewne wytyczyła swoje cele biznesowe. Zwymiarowane cele jakościowe lepiej stawiać na poziomie indywidualnych celów stawianych kierownikom.

Dla mnie pisanie celów jakościowych w stylu zwiększenie zysku, zwiększenie satysfakcji klienta bez podawania wartości i następnie powtarzanie celu na niższym poziome z dodaniem wartości mierzalnej jest podwójną robotą.

Być może, ale to tak jak na wojnie, musisz mieć zarówno czytelnie sformułowaną strategię jak i jasne cele taktyczne.

Strategi= cele jakościowe mierzalne, a cele taktyczne to mierniki dla poszczególnych procesów. Przy najmniej w moim podejściu do tematu.
Zbigniew Banaśkiewicz

Zbigniew Banaśkiewicz Quality, H&S and
Security Manager

Temat: Cele jakościowe

Maciej Koc:
Zbigniew Banaśkiewicz:
Maciej Koc:
Zbigniew Banaśkiewicz:
Maciej Koc:
Renata Ł.:
Ja mam taki pytanie, spotkałam się ostatnio z celem jakościowym w polityce jakościowej pewnej firmy, który brzmiał : "Zwiększać zysk netto firmy" co myślicie o tym?

przede wszystkim cel jest źle zapisany, bo nie jest mierzalny

Zwiększenie zysku chyba jest mierzalne? Jeśli zaś chodzi o podanie konkretnej wartości, to na poziomie ogólnozakładowych celów jakościowych niekoniecznie, zwłaszcza że firma zapewne wytyczyła swoje cele biznesowe. Zwymiarowane cele jakościowe lepiej stawiać na poziomie indywidualnych celów stawianych kierownikom.

Dla mnie pisanie celów jakościowych w stylu zwiększenie zysku, zwiększenie satysfakcji klienta bez podawania wartości i następnie powtarzanie celu na niższym poziome z dodaniem wartości mierzalnej jest podwójną robotą.

Być może, ale to tak jak na wojnie, musisz mieć zarówno czytelnie sformułowaną strategię jak i jasne cele taktyczne.

Strategi= cele jakościowe mierzalne, a cele taktyczne to mierniki dla poszczególnych procesów. Przy najmniej w moim podejściu do tematu.

Nie znam Twojego podejścia. Znam podejścia stosowane przez korporacje.

Strategia to jest sposób osiągania celów. Teraz przykład. Masz 20 klientów, każdy ma inne specyficzne wymagania. Będziesz zestawiał odpowiednie mierzalne cele zusammen do kupy i publikował jako firmowe cele jakościowe, czy raczej określisz je ogólnie a precyzyjne wymagania postawisz właściwym Key Account Managerom?

Natomiast osiągi procesów to jest jeszcze inna sprawa, należąca do ich właścicieli, którzy muszą je określić na takim poziomie aby dawały wymagane wyniki końcowe.

konto usunięte

Temat: Cele jakościowe

Zbigniew Banaśkiewicz:

Nie znam Twojego podejścia. Znam podejścia stosowane przez korporacje.

Strategia to jest sposób osiągania celów. Teraz przykład. Masz 20 klientów, każdy ma inne specyficzne wymagania. Będziesz zestawiał odpowiednie mierzalne cele zusammen do kupy i publikował jako firmowe cele jakościowe, czy raczej określisz je ogólnie a precyzyjne wymagania postawisz właściwym Key Account Managerom?

Natomiast osiągi procesów to jest jeszcze inna sprawa, należąca do ich właścicieli, którzy muszą je określić na takim poziomie aby dawały wymagane wyniki końcowe.


Całość tematu i moje odpowiedzi odnosiły się do kwestii ISO 9001 i pytania, które wskazuje na to, że rozmowa o korporacjach to całkiem inna bajka;) Zgadzam się z tym, co oczywiście napisałeś, ale myślę, że w tym przypadku stosowania podejścia wielkich firm byłoby przerostem formy nad treścią dla Pani Eweliny.
Zbigniew Banaśkiewicz

Zbigniew Banaśkiewicz Quality, H&S and
Security Manager

Temat: Cele jakościowe

Maciej Koc:
Zbigniew Banaśkiewicz:

Nie znam Twojego podejścia. Znam podejścia stosowane przez korporacje.

Strategia to jest sposób osiągania celów. Teraz przykład. Masz 20 klientów, każdy ma inne specyficzne wymagania. Będziesz zestawiał odpowiednie mierzalne cele zusammen do kupy i publikował jako firmowe cele jakościowe, czy raczej określisz je ogólnie a precyzyjne wymagania postawisz właściwym Key Account Managerom?

Natomiast osiągi procesów to jest jeszcze inna sprawa, należąca do ich właścicieli, którzy muszą je określić na takim poziomie aby dawały wymagane wyniki końcowe.


Całość tematu i moje odpowiedzi odnosiły się do kwestii ISO 9001

A to dlaczego? Nie widzę aby któreś z zadanych pytań odnosiło się do ISO. A jeśli nawet, co to zmienia?
i pytania, które wskazuje na to, że rozmowa o korporacjach to całkiem inna bajka;)

Niczego takiego nie widzę ani w pytaniu Eweliny ani Renaty.

Zgadzam się z tym, co oczywiście napisałeś

Nie jestem pewien...

ale myślę, że w tym przypadku stosowania podejścia wielkich firm byłoby przerostem formy nad treścią dla Pani Eweliny.

Wydawało mi się, że nasza dyskusja dotyczy głównie pytania Renaty, która pracuje w korporacji, i to całkiem sporej.

Poza tym nie ma czegoś takiego jak podejście wielkich firm. Nawet bardzo duże firmy dzielą się na dywizje branżowe a te na lokalne oddziały, zatrudniające od kilkudziesięciu do kilkuset pracowników, czyli są to często de facto małe i średnie spółki, które samodzielnie tworzą i wdrażają swoje systemy jakości.Zbigniew Banaśkiewicz edytował(a) ten post dnia 24.03.11 o godzinie 14:28

konto usunięte

Temat: Cele jakościowe

Zbigniew Banaśkiewicz:
Maciej Koc:
Zbigniew Banaśkiewicz:

Nie znam Twojego podejścia. Znam podejścia stosowane przez korporacje.

Strategia to jest sposób osiągania celów. Teraz przykład. Masz 20 klientów, każdy ma inne specyficzne wymagania. Będziesz zestawiał odpowiednie mierzalne cele zusammen do kupy i publikował jako firmowe cele jakościowe, czy raczej określisz je ogólnie a precyzyjne wymagania postawisz właściwym Key Account Managerom?

Natomiast osiągi procesów to jest jeszcze inna sprawa, należąca do ich właścicieli, którzy muszą je określić na takim poziomie aby dawały wymagane wyniki końcowe.


Całość tematu i moje odpowiedzi odnosiły się do kwestii ISO 9001

A to dlaczego? Nie widzę aby któreś z zadanych pytań odnosiło się do ISO. A jeśli nawet, co to zmienia?
i pytania, które wskazuje na to, że rozmowa o korporacjach to całkiem inna bajka;)

Niczego takiego nie widzę ani w pytaniu Eweliny ani Renaty.

Zgadzam się z tym, co oczywiście napisałeś

Nie jestem pewien...

ale myślę, że w tym przypadku stosowania podejścia wielkich firm byłoby przerostem formy nad treścią dla Pani Eweliny.

Wydawało mi się, że nasza dyskusja dotyczy głównie pytania Renaty, która pracuje w korporacji, i to całkiem sporej.

Poza tym nie ma czegoś takiego jak podejście wielkich firm. Nawet bardzo duże firmy dzielą się na dywizje branżowe a te na lokalne oddziały, zatrudniające od kilkudziesięciu do kilkuset pracowników, czyli są to często de facto małe i średnie spółki, które samodzielnie tworzą i wdrażają swoje systemy jakości.Zbigniew Banaśkiewicz edytował(a) ten post dnia 24.03.11 o godzinie 14:28

Grupa nazywa się " Jakość", w logo ma znaczek " ISO" i śmiem twierdzić, że 90% tematów odnosi się do systemów z tej rodziny.

Co do firmy Pani Renaty pracowałem dla niej również przez dobre pół roku w ramach projektu i wiem, jak wygląda system ustanawiania celów jakościowych. Odnośnie dzielenia się oddziałów wielkich korporacji to częściej mają one narzucone odgórne rozwiązania w ramach SZJ, a szczególnie te dotyczące opracowywania celów. Są jak widać różne podejścia, więc każdy może wybrać coś dla siebie. Pisząc, że zgadzam się z Tobą odnosiłem się do sposobu formowania celów, jaki firma może wykorzystać, więc nie wiem skąd ta wątpliwość.
Zbigniew Banaśkiewicz

Zbigniew Banaśkiewicz Quality, H&S and
Security Manager

Temat: Cele jakościowe

Maciej Koc:

Grupa nazywa się " Jakość", w logo ma znaczek " ISO" i śmiem twierdzić, że 90% tematów odnosi się do systemów z tej rodziny.

Przeczuwałem że to napiszesz :-))) Rzeczywiście, jakieś 90% jakości kojarzone jest obecnie z ISO i dlatego mamy taką jakość wokół jaką mamy. Z kolei 90% albo i więcej wzorców i metod skutecznego zarządzania jakością wywodzi się spoza ISO.

Ale nadal nie widzę różnicy czy mówimy o celach z ISO czy spoza ISO.

Co do firmy Pani Renaty pracowałem dla niej również przez dobre pół roku w ramach projektu i wiem, jak wygląda system ustanawiania celów jakościowych.

Pytanie było nie jak wygląda tylko co o nim myślimy.
Odnośnie dzielenia się oddziałów wielkich korporacji to częściej mają one narzucone odgórne rozwiązania w ramach SZJ, a szczególnie te dotyczące opracowywania celów.

Jedne mają drugie nie. Poza tym istotne jest nie jakie wytyczne z centrali dostajesz tylko jak je realizujesz.
Pisząc, że zgadzam się z Tobą odnosiłem się do sposobu formowania celów, jaki firma może wykorzystać, więc nie wiem skąd ta wątpliwość.

To tylko takie wrażenie... nieważne. Zdaje się że w międzyczasie zgubilismy wątek w tej dyskusji.

Następna dyskusja:

Cele jakościowe- mierzalne




Wyślij zaproszenie do