Joanna Czekalska-Knapik

Joanna Czekalska-Knapik Customer Quality
Engineer

Temat: Audit środowiskowo - porządkowy w zakładzie pracy

Witam, mam do przeprowadzenia audit środowiskowy w zakładzie pracy. I chciałam zapytać jak to wygląda w Waszych firmach.

Na początku przejrzałam dokumentacje systemową (ISO 14001).
Zamierzam sprawdzić:
- mapy (miejsca segregacji odpadów, umiejscowienie gaśnic, apteczek, itp.), sposób segregacji odpadów w naszym zakładzie + dokumentacja (Karty Przekazania Odpadów),
- dokumentację środowiskową (rozliczenia dla Urzędu Miasta i Urzędu Marszałkowskiego)
- okres przydatności gaśnic (+ostatnie kontrole)
- aktualność Kart Charakterystyki
- itp.
Jadwiga Król

Jadwiga Król QualiExpert

Temat: Audit środowiskowo - porządkowy w zakładzie pracy

domyślam się, że ma Pani do przeprowadzenia audit systemu zarządzania środowiskowego. Jeżeli w Pani firmie 14 jest certyfikowana powinna mieć pani uprawnienia do przeprowadzenia takiego auditu, w przeciwnym razie zafundujecie sobie już pierwszą uwagę podczas auditu zewnętrznego, która w przypadku upierdliwego auditora może być wpisana jako niezgodność.

Proponuję auditować w następującej kolejności:
1. Raport z przeglądu systemu zarządzania- czy przegląd pokrył wszystkie wymagania normy (proszę pamiętać, że w raporcie z przeglądu musi znaleźć się ocena spełniania wymagań prawnych
2. Wskaźniki środowiskowe- jak kształtuje się działalność środowiskowa firmy
3. Aspekty środowiskowe. Jakie aspekty będą postrzegane w 2015 jako znaczące i jak będą zarządzane
4. Programy zadań środowiskowych
5. Spełnienie wymagań prawnych. W jaki sposób, w praktyce organizacja zapewnia proces aktualizacji, nadzorowania oraz spełnienia wymagań prawnych
i wybiórczo skontrolowałabym:
- obecność raportu do KOBIZE (emisje do powietrza, obowiązek raportowania od 2011)
- wniesienie opłaty za korzystanie ze środowiska
- raport o odpadach do UM
- z końcem maja mija okres przejściowy dla dyrektywy CLP, co oznacza, że wchodzą w życie nowe piktogramy zagrożeń. jeżeli już Pani będzie sprawdzała karty charakterystyki, proszę sprawdzić jak wygląda u was proces wymiany tych kart.
- zalecenia z przeglądów technicznych budynków i maszyn (UDT, dozór budowlany)
- terminowość przeprowadzenia badań odgromów, urządzeń elektrycznych (w zalezności od specyfiki zakładu różna jest częstotliwość z jaką należy przeprowadzać te badania)
- certyfikaty/ uprawnienia potwierdzające, że firmy zewnętrzne mogą przeprowadzać przeglądy np klimatyzacji, kompresorów itd.
- postępowanie w wyniku awarii (szkolenia, uprawnienia, symulacje itd)
- i wiele, wiele innych....

Pozdrawiam,

JK

Następna dyskusja:

Oferta pracy




Wyślij zaproszenie do