Rafał Szewczak

Rafał Szewczak Twój nauczyciel
coachingu - Pomaga
zbudować
prosperującą ...

Temat: Zaczynamy budować firmę szkoleniową...

Otrzymuję od Was sporo zapytań, jak zacząć na rynku szkoleń, kiedy ma się już zakończoną szkołę trenerów. Gdzie szukać Klientów? Jak budować swoje portfolio, kiedy godzin szkoleniowych jest niewiele?

Zapraszam wszystkich tych, którzy już mają za sobą etap rozpoczynania przygody z własną firmą - przeszli ten trudny okres, ugruntowali swoją pozycję i teraz cieszą się z tego, że zdecydowali się zaryzykować?

Podzielcie się doświadczeniami z innymi...
Rafał Szewczak

Rafał Szewczak Twój nauczyciel
coachingu - Pomaga
zbudować
prosperującą ...

Temat: Zaczynamy budować firmę szkoleniową...

Jedną z kluczowych rzeczy, która pomogła mi rozpocząć, był marketing społecznościowy. Pewnie wielu z Was na słowo facebook pojawia się gęsia skórka, a portale społecznościowe kojarzą się z naszą klasą i oglądaniem fotek dawnych kolegów z podstawówki...

Niemniej internet jest czymś niezwykłym, a marketing społecznościowy daje Wam niesamowitą szansę na zaistnienie w świadomości potencjalnych Klientów.

Siłą marketingu społecznościowego jest to, że bardzo małym nakładem sił (a przede wszystkim finansów)możesz wypromować dowolny, pożądany przez Ciebie, wizerunek.

Krok 1.
Wybierz obszar, w którym chcesz się specjalizować. Czy chcesz czy nie rynek chętniej korzysta z usług ekspertów. Zastanów się, w czym jesteś dobra - masz doświadczenie praktyczne, formalne wykształcenie albo co Cię pasjonuje.
Zdobądź kilka pozycji książkowych na ten temat - nie jest to trudne, zwykle przeczytanie 3-4 pozycji załatwia sprawę - wiesz więcej niż 95% populacji, możesz z tego szkolić :-). Informacji o tym, co warto przeczytać szukaj na portalach branżowych lub specjalistycznych grupach dyskusyjnych, np. na Goldenline.pl.

Krok 2.
Zaktualizuj swój profil pod kątem Twojego obszaru specjalizacji. Jak nie masz doświadczeń zawodowych w danej dziedzinie, to nie wypełniaj tej części informacji w profilach na portalach społecznościowych, która dotyczy doświadczeń, tylko skup się na opracowaniu podsumowania zawodowego (na różnych portalach, różnie się to nazywa, ale zwykle jest takie miejsce, gdzie możesz wypisać, co chcesz na swój temat). Jeśli masz doświadczenie, to wypełnij tę część profilu, która tego dotyczy i poproś współpracowników, przełożonych, podwładnych, byłych Klientów o rekomendacje. Rekomendacje budują Twoją wiarygodność.

Krok 3.
Bezinteresownie dziel się swoją wiedza i doświadczeniem z innymi - oczywiście w obszarze Twojej specjalizacji. Stwórz własnego bloga - albo na takich platformach jak: http://www.wordpress.com lub http://www.blogger.com. Jeśli wolisz prościej, bo Twoje możliwości komputerowe są ograniczone, wykorzystaj albo system blogowy Goldenline.pl lub notatki w http://www.facebook.com. Jeśli i to jest dla Ciebie za trudne, stwórz własną specjalistyczną grupę dyskusyjną albo udzielaj się na grupie stworzonej przez kogoś innego.

Krok 4.
Buduj sieć kontaktów. Zapraszaj na swojego bloga, do swojej grupy dyskusyjnej, do swojej sieci kontaktów innych. Pamiętaj, że to właśnie dzięki rekomendacjom najłatwiej odnieść sukces.
Katarzyna Dujanowicz

Katarzyna Dujanowicz Coach CoachWise,
PCC ICF, Trener
biznesu,
Akredytowany S...

Temat: Zaczynamy budować firmę szkoleniową...

Nic dodać, nic ująć. Rafał, bardzo dziękuję. Kolejny raz przypomniałeś mi na czym warto się skupić.
Pozdrawiam!
Rafał Szewczak

Rafał Szewczak Twój nauczyciel
coachingu - Pomaga
zbudować
prosperującą ...

Temat: Zaczynamy budować firmę szkoleniową...

A jak Tobie Kasiu idzie budowanie własnej firmy?
Katarzyna Dujanowicz

Katarzyna Dujanowicz Coach CoachWise,
PCC ICF, Trener
biznesu,
Akredytowany S...

Temat: Zaczynamy budować firmę szkoleniową...

Rzeczywistość pokazuje, że nie jest łatwo... zwłaszcza, kiedy jest się firmą jednoosobową i trzeba ogarnąć wszystko dookoła. Ale robię to z największą przyjemnością i tak naprawdę cieszy mnie to, że mogę pomiędzy fakturami i formalnosciami, przeczyatć ciekawą książkę ( polecam przy okazji_ Mapy mysli dla biznesu, T. Buzana),pomysleć nad tym jak urozmaicić jeszcze bardziej najbliższe szkolenie, czy dopracować strategię rozwoju , tak by mnie poznano i o mnie pamiętano:)
Wracając do rozpoczętego przez Ciebie wątku, dużo o tym myślałam. O portalach społecznosciowych i jak z nich korzystać, by zaistnieć. Bo chyba juz wszyscy wiemy, że jak nie istniejemy w sieci, to nie istniejemy wcale.
I czytałam Raporty PBI i przeglądałam Google Analytics, ale do końca sama wewnetrznie nie czuje przekonania. Goldenline zawsze był dla mnie portalem dla fachowców. Zalezy mi by być tutaj osobą i firmą rozpoznawalną . Wiem jednak, że aby angażować się w funkcjonowanie wszędzie trzeba mieć bardzo dobrze przemyślaną strategię działania. Zastanowić się jaki jest profil danego medium, co moge na nim zdziałać, co mogą mi zrobić czyjeś komantarze, jaka jest grupa docelowa...
Co dla mnie jest ważne?
1. Pomysł, pomysł, pomysł
2. Obecność w miejscach gdzie mogę być jedyna
3. Nistandardowość formy i róznorodność kampani dla róznych grup docelowych
4. Spójny wizerunek

I uczę się czegoś nowego każdego dnia:)
Pozdrawiam.

konto usunięte

Temat: Zaczynamy budować firmę szkoleniową...

Obecność na portalach społecznościowych jest bardzo ważna. W dobie dominacji internetu jest ona chyba najbardziej sensowną i opłacalną formą reklamy. Najbardziej dominującymi formami tego typu promocji jest niewątpliwie Fanpage na Facebooku i mikroblog na Goldenline. Wbrew pozorom nie tak łatwo jednak je prowadzić. Stała aktualizacja treści, czuwanie nad profesjonalizmem wpisów, pozyskiwanie nowych "obserwujących" i "fanów"- wszystko to wymaga czasu i odpowiedniej wiedzy. Ja osobiście polecam książki:
"Nowe zasady marketingu i PR" Davida Meermana Scotta oraz "Marketing technologii społecznych" Lee i Bernoffa
Zgadzam się również, że bardzo wartościową i korzystną formą promocji jest założenie własnego bloga.
Najważniejsze jest chyba jednak budowanie sieci kontaktów i tutaj oprócz standardowego Goldenline, polecałabym również serwisy branżowe. Jednym z nich jest http://treco.pl - czyli portal dedykowany trenerom, coachom, managerom szkolącym oraz pracownikom działów HR. Oprócz możliwości założenia swojego konta, można na nim stworzyć również profil własnej firmy. Dzięki zaawansowanym wyszukiwarkom potencjalni klienci zyskują dostęp do informacji na temat firm szkoleniowych i trenerów. W drugą stronę: osoby posiadające własne firmy szkoleniowe zyskują darmową reklamę oraz nowe zlecenia:)
Rafał Szewczak

Rafał Szewczak Twój nauczyciel
coachingu - Pomaga
zbudować
prosperującą ...

Temat: Zaczynamy budować firmę szkoleniową...

Dziękuję Kinga, za tytuły książek.
Mnie bardzo pomogły:
* Brian Halligan, Dharmesh Shah (2010). Inbound marketing. Gliwice: HELION
* Mitch Joel (2009). Sześć pikseli oddalenia. Gliwice: HELION

Poza tym:
* Andy Wibbels (2006). Prowadź blog! Przewodnik dla małych firm. Gliwice: HELION
* Arkadiusz Podlaski (2011). Marketing społecznościowy. Gliwice: HELION
* Chris Treadaway, Mari Smith (2010). Godzinna dziennie z Facebook marketingiem. Gliwice: HELION

Warto zajrzeć na: http://blog.hubspot.com/
Koniecznie zapiszcie się na newsletter - kapitalne krótkie przewodniki jak wykorzystywać social marketing.
Marta Z.

Marta Z. specjalista ds BHP

Temat: Zaczynamy budować firmę szkoleniową...

Dziękuję za Wasze wypowiedzi, a raczej podpowiedzi:) Jestem właśnie początkująca w tych tematach, a dotychczas moja działalność szkoleniowa rozwijała się raczej sama - po prostu znajomi zadowoleni z moich porad polecali mnie swoim znajomym. Jednak szkolenia i doradztwo traktowałam tylko drugoplanowo obok mojej pracy etatowej. Teraz już dojrzałam, żeby zbudować coś własnego:)
Jeszcze raz za polecenie ciekawych lektur.
Rafał Szewczak

Rafał Szewczak Twój nauczyciel
coachingu - Pomaga
zbudować
prosperującą ...

Temat: Zaczynamy budować firmę szkoleniową...

Zainteresowanych tworzeniem własnej firmy szkoleniowej odsyłam do bardzo interesującej pozycji...

A. Osterwalder, Y. Pigneur (2012). Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera. Gliwice: HELION

Książka pokazuje jak stworzyć model biznesowy dla naszej firmy.
Świetna inspiracja dla tych, którzy zastanawiają się, jak zapewnić swojej firmie sukces na rynku i dla trenerów i konsultantów, którzy poszukują ciekawej struktury na warsztaty strategiczne :-)

konto usunięte

Temat: Zaczynamy budować firmę szkoleniową...

W temacie tworzenia firmy polecam: "Start-up bez pieniędzy". Napisana z dużym humorem i co najważniejsze treściwa!



Wyślij zaproszenie do