Temat: Zaczynamy budować firmę szkoleniową...
Jedną z kluczowych rzeczy, która pomogła mi rozpocząć, był
marketing społecznościowy. Pewnie wielu z Was na słowo facebook pojawia się gęsia skórka, a portale społecznościowe kojarzą się z naszą klasą i oglądaniem fotek dawnych kolegów z podstawówki...
Niemniej internet jest czymś niezwykłym, a marketing społecznościowy daje Wam niesamowitą szansę na zaistnienie w świadomości potencjalnych Klientów.
Siłą marketingu społecznościowego jest to, że bardzo małym nakładem sił (a przede wszystkim finansów)możesz wypromować dowolny, pożądany przez Ciebie, wizerunek.
Krok 1.
Wybierz obszar, w którym chcesz się specjalizować. Czy chcesz czy nie rynek chętniej korzysta z usług ekspertów. Zastanów się, w czym jesteś dobra - masz doświadczenie praktyczne, formalne wykształcenie albo co Cię pasjonuje.
Zdobądź kilka pozycji książkowych na ten temat - nie jest to trudne, zwykle przeczytanie 3-4 pozycji załatwia sprawę - wiesz więcej niż 95% populacji, możesz z tego szkolić :-). Informacji o tym, co warto przeczytać szukaj na portalach branżowych lub specjalistycznych grupach dyskusyjnych, np. na Goldenline.pl.
Krok 2.
Zaktualizuj swój profil pod kątem Twojego obszaru specjalizacji. Jak nie masz doświadczeń zawodowych w danej dziedzinie, to nie wypełniaj tej części informacji w profilach na portalach społecznościowych, która dotyczy doświadczeń, tylko skup się na opracowaniu podsumowania zawodowego (na różnych portalach, różnie się to nazywa, ale zwykle jest takie miejsce, gdzie możesz wypisać, co chcesz na swój temat). Jeśli masz doświadczenie, to wypełnij tę część profilu, która tego dotyczy i poproś współpracowników, przełożonych, podwładnych, byłych Klientów o rekomendacje. Rekomendacje budują Twoją wiarygodność.
Krok 3.
Bezinteresownie dziel się swoją wiedza i doświadczeniem z innymi - oczywiście w obszarze Twojej specjalizacji. Stwórz własnego bloga - albo na takich platformach jak:
http://www.wordpress.com lub
http://www.blogger.com. Jeśli wolisz prościej, bo Twoje możliwości komputerowe są ograniczone, wykorzystaj albo system blogowy Goldenline.pl lub notatki w
http://www.facebook.com. Jeśli i to jest dla Ciebie za trudne, stwórz własną specjalistyczną grupę dyskusyjną albo udzielaj się na grupie stworzonej przez kogoś innego.
Krok 4.
Buduj sieć kontaktów. Zapraszaj na swojego bloga, do swojej grupy dyskusyjnej, do swojej sieci kontaktów innych. Pamiętaj, że to właśnie dzięki rekomendacjom najłatwiej odnieść sukces.