Mateusz
Kurleto
Szukamy wybitnych
talentów do
świetnego zespołu IT
w Gdańsku
Temat: Jak wybrać system ERP
To ja może odpowiem na nazwę grupy...1) Zbudować modele procesów biznesowych organizacji
2) Wykonać symulacje scenariuszy
3) Wyznaczyć strategiczne cele projektu np: obniżenie wartości lokalnych magazynów półproduktów o 30%, skrócenie czasu realizacji zamówienia ze średnio 90 do średnio 70 dni, obniżenie kosztów utrzymania ruchu o 20%, zwiększenie dokładności wyceny zapytań ofertowych do 15%
4) Zoptymalizować procesy pod kątem realizacji celów
5) Zidentyfikować te procesy, które mogą zostać częściowo lub całościowo zautomatyzowane
6) Opracować wymagania na system ERP - przykład draftu dobrze napisanych wymagań dla prostego projektu - [url]http://modelowaniebiznesowe.biz.pl/CaseStudy Biblioteka.pdf[/url]
7) Przedstawić dokumentację projektu potencjalnym dostawcom - zarówno gotowego, dostosowywanego oprogramowania jak wykonawcom dedykowanych systemów z zastrzeżeniem, że nie interesuje nas folder informacyjny o funkcjach systemu tylko oferta wskazująca w jaki sposób system zrealizuje wymagania wynikające z punktów 1-6
8) wybrać ofertę pamiętając, że:
- TCO jest ważniejsze niż koszt licencji i wdrożenia
- projekt można dzielić i wdrażać modułowo, co pozwala na podniesienie ROI, skrócenie okresu zwrotu z inwestycji i ogranicza ryzyka związane z "oporem wewnętrznym"
- kupując gotowe rozwiązanie dużego producenta narażamy się na te same ryzyka co współpracując z niewielkim dostawcą dedykowanych rozwiązań wynikają one tylko z innych czynników - tzn. ryzykiem jest utrata wsparcia - w przypadku dużego dostawcy jego źródłem jest zakończenie rozwoju produktu, wycofanie się z rynku, sprzedaż innemu podmiotowi, rozwiązanie umowy licencyjnej itp.
- wykonanie dedykowanego oprogramowania jest często nie tylko bardziej efektywne ale również bardziej opłacalne i mniej czasochłonne niż dostosowywanie gotowych rozwiązań - wynika to z szybkiego rozwoju metod wytwarzania oprogramowania
- oceniając oferty należy wziąć pod uwagę korzyści (zmiany KPI, wprowadzane oszczędności, tworzoną wartość biznesową, dodatkowe przychody wynikające z wdrożenia), koszty (całkowite koszty wdrożenia i utrzymania systemu w okresie jego planowanej eksploatacji w tym inwestycje w sprzęt i oprogramowanie towarzyszące oraz koszty administracji i zarządzania) oraz RYZYKO
Pozdrawiam i życzę owocnych decyzji.