Temat: Lider doskonały

”To, kim jesteś krzyczy tak głośno, że nie słyszę, co mówisz”.
Ralph Waldo Emerson

Jedną z ciekawszych firm szkoleniowych w Polsce jest Quest – Centrum Rozwoju Kadr ,a szczególnie wykładowcy tam pracujący z olbrzymim doświadczeniem i jak na Polskie realia daleko wybiegający w przyszłość . Jedną z wybitnych postaci Questa jest Pan Marceli Klimczak.
Jego doświadczenie , pragmatyzm , to człowiek umiejący
w bardzo niespotykany sposób podczas zwykłej rozmowy przekazać tyle cennych informacji , że warto po rozmowie z nim mierzyć się z największymi problemami . Z wdzięczności za to poświęcę Marcelowi
więcej miejsca na kolejnych blogach ale już dziś możecie wejść na blog http://biznesevent.blogspot.com/ i osobiście zobaczyć tego niewątpliwie wybitnego człowieka . Mam nadzieję że wielu z Was na
blogu zobaczymy kilku ludzi cennych dla mnie osobiście się na tą grupę zapisało , ale cenni są oni również ze względu na ich ogromne osiągnięcia zawodowe , myślę że wkrótce się ujawnią , ale pojawiają się także osoby młode dzisiaj napisała do mnie Paulina z Warszawy nie ma dużego doświadczenia ale jest ambitna i rzeczowa , uczy się kilku języków w tym Japońskiego szuka pracy zastanawiam się jak pomóc.
Ale wracając do tematu jak oszczędzać na szkoleniach wspomniana tu powyżej Firma Quest szkoli z wspaniałymi efektami kadrę managerską

Lider doskonały to osoba, która swoim działaniem pociąga za sobą innych

Ma ukonstytuowany, dojrzały system wartości oparty o doświadczenie i zdolność do autorefleksji. Jest świadomy siebie na głębokim poziomie refleksji.

Jest spójny – żyje, pracuje zgodnie ze swoimi przekonaniami. Jest asertywny (potrafi artykułować własne przekonania, nie zmienia ich np. tylko dla pozyskania sobie czyjejś przychylności)

Jest wiarygodny, buduje zaufanie – jego postępowanie jest konsekwentne – spójne
z przekonaniami, „przewidywalne”. Dlatego zapewnia poczucie bezpieczeństwa – podstawowy „magnes” dla innych.

Ma ugruntowane przekonania – jest ich świadom i potrafi je artykułować.

Umie się komunikować w przekonujący sposób. Zachowania jego są jednak jedynie przejawem jego wewnętrznej spójności.

Potrafi dostosowywać swoje podejście (zachowania) do konkretnych sytuacji. Może „oferować” elastyczność w zachowaniach, opierając się o swój trwały system wartości.

Jest twardy dla przedmiotu, a miękki dla ludzi.

Posiada niezbędną wiedzę o przedmiocie swojego działania (jest fachowcem przedmiotu), ale także posiada bogatą wiedzę o ludziach działających z nim i na jego rzecz (jest fachowcem procesu).

Czy nie nasuwa się tu pytanie ,czy warto zaraz po szkoleniu na żywo sprawdzić nabyte umiejętności porwać za sobą współpracowników podczas różnego typu integracji . Jedni sprawdzą swoje nowe umiejętności drudzy ruszą do boju pod przywództwem swojego lidera w sposób tak potrzebny w dobie kryzysu , by zespół był zespołem.
Sami sobie odpowiedzcie czy ta forma szkolenia będzie tańsza i skuteczniejsza