Temat: Dobro Klienta

Miałem w ostatnim czasie kilka przykładów , jak to klient ( nasz Pan )zleca kalkulację szkolenia , angażuje się w to kilkanaście osób , które uważają , że temat jest ciekawy i warto o klienta powalczyć
Osoby te inwestują swój czas często wyjazdy telefony etc.
Klient natomiast zrobił sobie swoiste zawody , z góry znając tego kto wygra te igrzyska .
Pytanie nasuwa się jedno kto na tym zyskuje kto oszczędza, kto traci
Z całą pewnością do kosztów działalności firmy szkoleniowej , czy eventowej trzeba doliczyć koszt takich właśnie działań nazwijmy je marketingowymi , w momencie kiedy mamy klienta pewnego wszystkie składowe działania firmy muszą być uwzględnione , aby w bilansie końcowym firma taka generowała zysk.
Przykładów takich można by mnożyć w nie skończoność , swoistym przykładem takich praktyk są hotele , setki zapytań i wycen w skali roku to praca na marne , ale nigdy nie wiemy czy klient nie traktuje naszej oferty poważnie i niecierpliwie czeka na propozycje.
Wydaje się że w dobie oszczędzania na wszystkim nie oszczędzamy na rzeczach ewidentnie szkodzących sprawnemu przygotowywaniu takich realizacji