Marek Kubiś

Marek Kubiś programista c#

Temat: Dobre rady?

Jak to jest z tym best practise? Wszak potocznie mówi się, że najprostszą drogą do porażki i niepowodzeń jest słuchać rad wszystkich. Co Wy na to? ;-)))

konto usunięte

Temat: Dobre rady?

Marek Kubiś:
Jak to jest z tym best practise? Wszak potocznie mówi się, że najprostszą drogą do porażki i niepowodzeń jest słuchać rad wszystkich. Co Wy na to? ;-)))

Podbije dyskusje :-)

Można słuchać rady jeśli da się ją odnieść do jakichś własnych doświadczeń. Inaczej trudno zrozumieć te wszystkie najlepsze praktyki.
Marek Kubiś

Marek Kubiś programista c#

Temat: Dobre rady?

Przemek Wiśniewski:
Marek Kubiś:
Jak to jest z tym best practise? Wszak potocznie mówi się, że najprostszą drogą do porażki i niepowodzeń jest słuchać rad wszystkich. Co Wy na to? ;-)))
Można słuchać rady jeśli da się ją odnieść do jakichś własnych doświadczeń. Inaczej trudno zrozumieć te wszystkie najlepsze praktyki.
A jak się uważa, że własne doświadczenia są naj? ;-)

Temat: Dobre rady?

...albo zdrowy argument,albo uległość w kierunku "naj".
Niestety;-)
Marek Kubiś

Marek Kubiś programista c#

Temat: Dobre rady?

Dominika C.:
...albo zdrowy argument,
Brzmi zdrowo .. ;-)
albo uległość w kierunku "naj".
"Naj" tym moim czy "naj" tym którzy twierdzą, że to naj? ;-)

Temat: Dobre rady?

Marek Kubiś:
Dominika C.:
...albo zdrowy argument,
Brzmi zdrowo .. ;-)
albo uległość w kierunku "naj".
"Naj" tym moim czy "naj" tym którzy twierdzą, że to naj? ;-)
Wniosek przychodzi w trakcie konfrontacji.
;-)Osobiście wolałabym być zaskoczona słysząc czyjś słuszny argument.
W końcu to istotny,kolejny plus w doświadczeniu.

konto usunięte

Temat: Dobre rady?

Marek Kubiś:
Przemek Wiśniewski:
Marek Kubiś:
Jak to jest z tym best practise? Wszak potocznie mówi się, że najprostszą drogą do porażki i niepowodzeń jest słuchać rad wszystkich. Co Wy na to? ;-)))
Można słuchać rady jeśli da się ją odnieść do jakichś własnych doświadczeń. Inaczej trudno zrozumieć te wszystkie najlepsze praktyki.
A jak się uważa, że własne doświadczenia są naj? ;-)

Własne doświadczenia zawsze są naj, bez znaczenia czy pozytywne czy negatywne. Istotne jest ich właściwe ocenianie. Najlepsze praktyki mogą wyznaczać jakieś tam kierunki, ale nie spotkałem się z sytuacją, żeby ktoś kiedykolwiek taką praktykę wdrożył w 100%.

konto usunięte

Temat: Dobre rady?

Marek Kubiś:
Dominika C.:
...albo zdrowy argument,
Brzmi zdrowo .. ;-)
albo uległość w kierunku "naj".
"Naj" tym moim czy "naj" tym którzy twierdzą, że to naj? ;-)

Oni mówią "naj", ale oni nie biorą za mnie odpowiedzialności. Mogę co najwyżej konfrontować swoje "naj" z ich "naj" i sprawdzać gdzie mnie to prowadzi. Zastosowałbym zasadę ograniczonego zaufania.
Marek Kubiś

Marek Kubiś programista c#

Temat: Dobre rady?

Przemek Wiśniewski:
Oni mówią "naj", ale oni nie biorą za mnie odpowiedzialności. Mogę co najwyżej konfrontować swoje "naj" z ich "naj" i sprawdzać gdzie mnie to prowadzi. Zastosowałbym zasadę ograniczonego zaufania.
Wydaje się to rozsądnym. Czy jednak nie kłóci się to z best practise, które z założenia są sprawdzonymi? ;-)

konto usunięte

Temat: Dobre rady?

"Jeśli chcesz gdzieś dojść, najlepiej znajdź kogoś, kto już tam doszedł."
Autor : Kiyosaki Robert
Marek Kubiś

Marek Kubiś programista c#

Temat: Dobre rady?

Przysłów, mądrych wyważonych opnii nie brak. ;-) Ale przecież "jeśli chcesz osiagnąć to, czego nigdy nie miałeś, musisz robić to, czego nigdy nie robiłeś." - Dominick Coniguilaro, więc trzeba nauczyć się oceniać nieznane.

Czy będąc pasywnym, nie wykazując aktywności, możliwe jest wdrażanie z sukcesem najlepszych praktyk? ;-(
Marcin Kaniewski

Marcin Kaniewski ITSM, ITIL, PM, IT
Manager

Temat: Dobre rady?

Może jednak odniosę się tu trochę do nazwy grupy i nawiążę do ITIL. Otóż ITIL to nie zbiór dobrych rad, a dobrych praktyk. Praktyk czyli tego co organizacje praktykowały i okazało się skuteczne. Zatem chodzi tu o oparcie na dobrych przykładach.
Aczkolwiek nie demonizowałbym zapisów kanonu ITIL. To nie jest zbiór dogmatów tylko raczej podejście jak spojrzeć na procesy IT w organizacji. Zawsze najważniejsze jest spojrzenie na potrzeby klienta i wartość biznesową jaką ma dostarczyć IT. Użycie ITIL jako narzędzia wspomagającego IT w dostarczaniu wartości do biznesu ma sens, jako sztuki dla sztuki nie. I to jest jedna z głównych "dobrych praktyk" zapisanych w ITIL - szkoda, że tak często pomijana przy wdrożeniach.
Marek Kubiś

Marek Kubiś programista c#

Temat: Dobre rady?

Marcin Kaniewski:
To nie jest zbiór dogmatów tylko raczej podejście jak spojrzeć na procesy IT w organizacji.
A jak w takim razie podejść do ISO/IEC 20000?

Wszak norma ma na celu standaryzację obszaru IT więc relatywizowanie wszystkiego, traktowanie zapisów tylko jako propozycji, trochę chyba mija się z intencją wprowadzania normy? ;-) Wszak obligatoryjnych zaleceń też chyba potrzeba? ;-)
Marcin Kaniewski

Marcin Kaniewski ITSM, ITIL, PM, IT
Manager

Temat: Dobre rady?

ITIL to nie jest ISO 20000. Jeśli coś jest zbiorem najlepszych praktyk spisanych w procesy i funkcje to jest właśnie takim zbiorem. O ISO 20000 się nie wypowiadam.
Marek Kubiś

Marek Kubiś programista c#

Temat: Dobre rady?

Marcin Kaniewski:
ITIL to nie jest ISO 20000.
Hmmm .. bez wątpienia, ale mam wątpliwości czy odcinanie pępowiny zasadne. ;-)
Marcin Kaniewski

Marcin Kaniewski ITSM, ITIL, PM, IT
Manager

Temat: Dobre rady?

ISO 20000 zawiera w sobie także elementy oparte o MOF oraz COBIT więc nie bardzo rozumiem o co z ta pępowiną chodzi?

Jeżeli ktoś porówna efektywność swoich procesów IT z innymi organizacjami i stwierdzi, że są nieefektywne i jest to dla firmy koszt to powinien rozważyć wdrożenie najlepszych praktyk np. ITIL lub bardziej formalnie i restrykcyjnie ISO 20000.

Pozdrawiam, Marcin
Marek Kubiś

Marek Kubiś programista c#

Temat: Dobre rady?

Marcin Kaniewski:
ISO 20000 zawiera w sobie także elementy oparte o MOF oraz COBIT więc nie bardzo rozumiem o co z ta pępowiną chodzi?
Cóż, chciałem podkreślić następstwo zdarzeń i silne powiązanie. ;-)
Jeżeli ktoś porówna efektywność swoich procesów IT z innymi organizacjami i stwierdzi, że są nieefektywne i jest to dla firmy koszt to powinien rozważyć wdrożenie najlepszych praktyk np. ITIL lub bardziej formalnie i restrykcyjnie ISO 20000.
A jaką, w takim razie, powinno się kierować strategią w ocenie wyników rozważań i podejmowania decyzji wyboru, czy ITIL, czy ISO, czy też może niech pozostanie tak jak jest?
Marcin Kaniewski

Marcin Kaniewski ITSM, ITIL, PM, IT
Manager

Temat: Dobre rady?

Poproszę o konkretnego case to mogę przygotować rekomendację.



Wyślij zaproszenie do