Temat: Podejście usługowe
Wg mnie wlasnie podejscie uslugowe jest bardzo dobre...
i warte wdrozenia dla obu stron...
choc na poczatek obie strony moga tego nie widziec
1. Biznes - po co cos zmieniac skoro "wszystko dziala"?
2. IT - po co pisac katalog uslug, procedury, skoro "wszystko dziala" i dajemy sobie z tym rade??
czasami biznes wymusza to na IT, w druga strone rzadko ;)
jesli kiedykolwiek...
zazwyczaj tylko IT probuje wymusic na biznesie zmiany w kierunku inwestycji itd...
a tak naprawde bez katalogu uslug, monitorowania, oceniania... trudno przekonac biznes do powaznych inwestycji...
glownie dlatego ze biznes lubi odpowiadac - 'po co, przeciez dziala'...
jesli mamy procedury, takze - a moze przede wszystkim - monitoring, uzywanie jasno spisanych i zrozumialych miernikow - moze to 'pokazac gorze' ze czasami cos sie dzieje, tylko 'gora' tego nie widzi
przykladowo - awaria dyskow, choc naprawiona tak, ze nikt nawet tego nie zauwazy z uzytkownikow
gdyby it nie monitorowalo, byloby zle, moglibysmy tego nie zauwazyc
monitorujemy - zauwazylismy, naprawilismy - trzeba sie tym chwalic
po drugie - czasami cos 'nie dziala', ale pokazujmy zarzadowi dlaczego...
bo moze to ISP nie dzialal, moze klimatyzacja sie zepsula, cokolwiek... przeciez to nie zawsze 'wina' IT
i wlasnie wprowadzajac procedury, mierniki, mozemy pokazac biznesowi po pierwsze jak dzialamy i co mozna zmienic by bylo lepiej...
a ze strony it, po pierwszym 'krzyku' ze po co procedury, po co instrukcje, po co mierniki... po pewnym czasie bedzie widac co mozna polepszyc, co mozna zrobic lepiej, by wszystko dzialalo mniej awaryjnie
przeciez procedury 'okien serwisowych' zatwierdzone przez 'biznes' sa glownie dla IT... bez tego, nie mozna nic ruszyc, zawsze jakis projekt chce pracowac po godzinach...
a robiac co jakis czas przeglad maszyn i systemow mozna oczywiscie 'na spokojnie' zainstalowac latki, a przynajmniej sprawdzic dyski na serwerach, przerestartowac je, by nie bylo sytuacji ze w razie awarii pradu i 'wymuszonego' polozenia maszyn w trakcie pracy, systemy beda chcialy sprawdzac dyski bo nie byly one sprawdzane przez ilestam dni...
to oczywiscie trywialne przyklady, ale od tego warto zaczac zmiany - takze wewnatrz dzialow IT
rozpisalem sie... wystarczy chyba na poczatek :)a