J C.

J C. Niedawna katastrofa
budowlana mostu
autostradowego w
Genu...

Temat: DEBATA MIEJSKA NA TEMAT INWESTYCJI DROGOWYCH

Akcja Obywatelska "Ratujmy Nasze Stawy"
14.06 (poniedziałek) 18:00 - debata miejska
z 02-06-2010 07:41

W dniu 14 czerwca br. o godz. 18.00 (poniedziałek) w sali nr 33 Urzędu Miasta Torunia przy ul. Wały Gen. Sikorskiego 8, odbędzie się debata na temat rozwiązań komunikacyjnych. Debatę organizuje Przewodniczący Rady Miasta Torunia, Waldemar Przybyszewski.

Torunianie mają prawo do udziału w posiedzeniach Rady Miasta oraz w debatach. Udział w debacie ma wziąć Prezydent, przedstawiciele MZD i MPU oraz Porozumienie Infrastruktura Toruń, parlamentarzyści, radni.

Będziemy "selekcjonować według wygodnych dla siebie kryteriów informacje" oraz "nieustannie epatować stwierdzeniami: błąd, eliminacja udziału społecznego z procesu, urzędnicy wiedzą lepiej" (Dyr. Kalinowskiego artykuł w Nowościach)
J C.

J C. Niedawna katastrofa
budowlana mostu
autostradowego w
Genu...

Temat: DEBATA MIEJSKA NA TEMAT INWESTYCJI DROGOWYCH

Jest taka anegdota góralska:
Siedzi baca na gałęzi na drzewie i tnie gałąź na której siedzi.
Przechodzi turysta i woła: Baco uważajcie bo spadniecie z drzewa! Baca przerwał na chwilę . Więc Turysta poszedł dalej. To baca znów wrócił do cięcia. Po chwili spada z hukiem z cała gałęzią. Poli w staje i się otrzepuje i mówi: prorok jaki czy co ?!
Podobnie chyba jest z Panem Prezydentem Torunia ,,Michałem I Wielkim,, i obecną Rada Miasta a także mieszkańcami Torunia...Tyle tylko że nikt w Toruniu się nie przyzna że już 4 lata wcześniej prorokowano prezydentowi że Toruń zmierza do katastrofy ekonomicznej i komunikacyjnej jeżeli Prezydent i Rada nie zmienią podejścia do inwestycji drogowych...
No i stało się i mamy już oddany do użytku tak wymarzony most w ciągu ul Wschodniej i teraz dopiero możemy realnie się przypatrzeć jakie wady ma przyjęta lokalizacja oraz jak wybrnąć z tego problemu w jakie wepchnął Toruń Prezydent Zaleski i jego pełnomocnik ds Inwestycji Bernard Kwiatkowski...Ten post został edytowany przez Autora dnia 08.01.14 o godzinie 01:02
J C.

J C. Niedawna katastrofa
budowlana mostu
autostradowego w
Genu...

Temat: DEBATA MIEJSKA NA TEMAT INWESTYCJI DROGOWYCH

Maciej B.:
Na moje ruch na starym moście spadł o +- 30% (kilka razy jechałem starym od otwarcia nowego i ani razu nie natknąłem się na masakryczne korki, choć była ku temu pora). Dodatkowo codziennie jeżdżę do pracy ulicą Andersa i widzę, że natężenie ruchu wzrosło na niej kilkukrotnie- o ile przed otwarciem mostu było na niej pusto, to teraz zrobiła się całkiem ruchliwą arterią (przynajmniej w godzinach szczytu). A cały ruch z Andersa idzie właśnie na i z nowego mostu, który notabene jest bardzo efektowny. Niedawno miałem okazję stać jakieś pół godziny koło mostu i widziałem wiele samochodów, które zawracały i przejeżdżały most nawet po 3 razy- ludzie mają ewidentną radochę. :)

Zapraszam do dyskusji i zgłaszania uwag jak nowy most rozładował korki w Toruniu.
J C.

J C. Niedawna katastrofa
budowlana mostu
autostradowego w
Genu...

Temat: DEBATA MIEJSKA NA TEMAT INWESTYCJI DROGOWYCH

Zapraszam do dyskusji i zgłaszania uwag jak nowy most rozładował korki w Toruniu.
8.01.2014, 06:50 Nadużycie | Link | Edytuj | Cytuj

konto usunięte
Na moje ruch na starym moście spadł o +- 30% (kilka razy jechałem starym od otwarcia nowego i ani razu nie natknąłem się na masakryczne korki, choć była ku temu pora). Dodatkowo codziennie jeżdżę do pracy ulicą Andersa i widzę, że natężenie ruchu wzrosło na niej kilkukrotnie- o ile przed otwarciem mostu było na niej pusto, to teraz zrobiła się całkiem ruchliwą arterią (przynajmniej w godzinach szczytu). A cały ruch z Andersa idzie właśnie na i z nowego mostu, który notabene jest bardzo efektowny. Niedawno miałem okazję stać jakieś pół godziny koło mostu i widziałem wiele samochodów, które zawracały i przejeżdżały most nawet po 3 razy- ludzie mają ewidentną radochę. :)
8.01.2014, 09:47 Ignoruj autora | Nadużycie | Link | Cytuj
1 Kto głosował? | Wartościowa |
Jerzy Józef
Jerzy Józef Czerny
Instytut
Społeczno-parateatra
lny "A.O.M.
Kathkarsis...
Maciej B.:

Na moje ruch na starym moście spadł o +- 30% (kilka razy jechałem starym od otwarcia nowego i ani razu nie natknąłem się na masakryczne korki, choć była ku temu pora).

1. A jak w takim razie oceniasz połączenia z centrum z nowego mostu?
http://torun.gazeta.pl/torun/1,79568,15143723,Most___K...
http://torun.gazeta.pl/torun/1,79568,15166474,Rowerzys...
http://torun.gazeta.pl/torun/1,79568,15143689,Ze_sciez...

2.
Niedawno miałem okazję stać jakieś pół godziny koło mostu i widziałem wiele samochodów, które zawracały i przejeżdżały most nawet po 3 razy- ludzie mają ewidentną radochę. :)
Ta fascynacja i radocha z nowości niestety skończy się za kilka miesięcy, bo most im Piłsudskiego nie był remontowany już 11 lat , a ekspertyza profesorów z Politechniki Warszawskiej już w kwietniu 2004 ( kiedy powstał już w UM zaczęto rozważać i dyskutować pomysł zmiany lokalizacji mostu z ul Waryńskiego na Wschodnią ) mówiła o pilnej konieczności zamknięcia mostu celem przeprowadzenia kapitalnego remontu pomostu mostu i dogłębnych zabezpieczeń antykorozyjnych. Oraz ze nie zrobienie tego w sytuacji "rozszczelnienia pomostu" będzie prowadzić do postępującej destrukcji całej konstrukcji mostu.

Niestety do dziś tego nie zrobiono, mimo że remont wg pierwotnych planów miał się zacząć już w po oddaniu nowego mostu jak pierwotnie planowano już wiosna 2013 .
Tak się jednak nie stało ,a obecnie Prezydent i MZD oraz Rada Miasta chcą przełożyć rozpoczęcie remontu mostu na 2015 rok czyli dopiero po wyborach samorządowych. Powód jest oczywisty - most w ciągu ul Wschodniej nie jest w stanie skutecznie zastąpić mostu Piłsudskiego ...
http://www.pomorska.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/2013...
8.01.2014, 12:52 Nadużycie | Link | Edytuj | Cytuj

konto usunięte
dla mnie super :) :) :)
z Andersa - jeśli kieruję się na Chełmińskie, czy Bydgoskie - jadę starym (~ 10 min), na Lubicką, Rubinkowo - nowym (do Olsztyńskiej ~ 10 min). bez korków :) bez stresu :)
8.01.2014, 21:25 Ignoruj autora | Nadużycie | Link | Cytuj
1 Kto głosował? | Wartościowa |

konto usunięte
Jerzy C.:
1. A jak w takim razie oceniasz połączenia z centrum z nowego mostu?

Jeśli o mnie chodzi, to mogę się wypowiedzieć jednostronnie- i to dosłownie, ponieważ kilka razy jechałem od strony Lubickiej, przez most i na Łódzką. Problemów z wjechaniem na most nigdy nie miałem- ot, skrajny prawy pas i tyle. Jak jest na odwrót (tzn. Łódzka, most, Lubicka) nie wiem- muszę kiedyś się przejechać i sprawdzić.
2.
Ta fascynacja i radocha z nowości niestety skończy się za kilka miesięcy, bo most im Piłsudskiego nie był remontowany już 11 lat

Mnie się coś obiło o uszy, że podobno rolę starego mostu podczas remontu miałby przejąć jakiś tymczasowy most pontonowy. Inna wersja znów mówiła o remontowaniu etapami (raz lewa, raz prawa strona), czyli ruch wahadłowy. Nie wiem ile w tym prawdy, a ile fantastyki.
9.01.2014, 20:31 Ignoruj autora | Nadużycie | Link | Cytuj
Wartościowa |
Jerzy Józef
Jerzy Józef Czerny
Instytut
Społeczno-parateatra
lny "A.O.M.
Kathkarsis...
Maciej B.:

Jerzy C.:

1. A jak w takim razie oceniasz połączenia z centrum z nowego mostu?

Jeśli o mnie chodzi, to mogę się wypowiedzieć jednostronnie- i to dosłownie, ponieważ kilka razy jechałem od strony Lubickiej, przez most i na Łódzką. Problemów z wjechaniem na most nigdy nie miałem- ot, skrajny prawy pas i tyle. Jak jest na odwrót (tzn. Łódzka, most, Lubicka) nie wiem- muszę kiedyś się przejechać i sprawdzić.
2.
Ta fascynacja i radocha z nowości niestety skończy się za kilka miesięcy, bo most im Piłsudskiego nie był remontowany już 11 lat

Mnie się coś obiło o uszy, że podobno rolę starego mostu podczas remontu miałby przejąć jakiś tymczasowy most pontonowy. Inna wersja znów mówiła o remontowaniu etapami (raz lewa, raz prawa strona), czyli ruch wahadłowy. Nie wiem ile w tym prawdy, a ile fantastyki.

Tak faktycznie o moście tymczasowym dyskutowano podczas wyborów w 2010 i na deklaracjach wyborczych się skończyło ( taki most to koszt minimum ok 90-100 mln zł ).

Co do koncepcji , remontu najpierw jednej a potem drugiej strony to być może to było tę jeszcze możliwe jakieś 4 lata temu. Obecnie wątpię by to był jeszcze możliwe po 11 latach zwlekania z kapitalnym remontem jogo zakres będzie obecnie musiał być znacznie rozleglejszy i będzie niestety musiał dotyczyć nie tylko zabezpieczeń antykorozyjnych ale także poważnych napraw konstrukcyjnych a jego koszt należy już szacować na co najmniej 50 mln zł.
Raport z przeglądu obiektu mostowego z października 2013 ( Diagnostyka i Naprawy konstrukcji mostowych Tomasz Kordjak http://dink-mosty.pl) mówi o :
-całkowitej wyminie nie tyko nawierzchni ale ...balustrad , barier, urządzeń dylatacyjnych a także ...całej płyty pomostowej ( elementy żelbetowe należy zabezpieczyć powłokami antykorozyjnymi)
- w razie konieczności wymiany poszczególnych łożysk na poszczególnych filarach mostu
-konstrukcja stalowa wymiana zniszczonych elementów ( zwłaszcza w przęsłach nad Wisłą 6,7, 8 które w związku z wysadzeniem mostu były rekonstruowane pod koniec lat 40-tych z wyraźnie gorszej jakości stali- dlatego już rok temu na tych przęsłach zaczęły odpadać osłony na wysokości pomostu, a cała stalowa konstrukcja nośna na tej wysokości jest mocno przeżarta korozją )
-podpory naprawa obiciówki kamiennej oraz iniekcja cementu do wnętrza korpusy filarów.
wymiana pękniętego ciosu granitowego na przyczółku mostowym od Placu Rapackiego ( rok temu pęknięcia zostały zeszlifowane i zaklejone)

W ogóle to polecam pieszy spacer mostem i obejrzenie dokładne postępów korozji i stanu destrukcji konstrukcji mostu ( np balustrad od strony podłoża tak dużej że jest już konieczność całkowitej wymiany balustrad!)
26.01.2014, 01:46 Nadużycie | Link | Edytuj | Cytuj

konto usunięte
Tym bardziej cieszmy się :) :) :) nowym mostem dopóki nie dotknie nas "klęska naprawy"starego ;)

Jeśli trzeba naprawiać, to trzeba i lepiej to robić, niż czekać na jakieś - nie daj Boże - nieszczęście, a i tak uważam, że w takiej konieczności tym bardziej nowy most rozwiąże problem.
Pamiętam (nie kojarzę dobrze, czy wtedy jeszcze stąpały po ziemi dinozaury ;) ) czasy naprawy starego.... dawno dawno temu..... robiłam wówczas prawko i.... pamiętam moje przerażenie, kiedy musiałam wjechać na pontonowy i długi czas oczekiwania, nim można było dostać się na niego.

Nie demonizowałabym tak czasowego zamknięcia starego mostu.
Nawet, zanim doczekaliśmy się nowego - z większymi czy mniejszymi utrudnieniami - ruch pomiędzy obiema częściami miasta istniał i dawaliśmy radę.
Biorąc pod uwagę, że stary ma faktycznie (!!!) dwa pasy ruchu (środkowy to taka mała "ściemka" - przeniósł tylko punkt ścisku) i jakoś przetrwaliśmy, nowy natomiast jest dobrym, szerokim czteropasmowym mostem z przecudną :) nawierzchnią, jestem przekonana, że nawet w przypadku zamknięcia starego ruch nie będzie tak uciążliwy, jak w czasach funkcjonowania wyłącznie starego.

Pożyjemy - zobaczymy. Póki co: śnieg pada. dzień dobry Toruniu :)
26.01.2014, 08:33 Ignoruj autora | Nadużycie | Link | Cytuj
1 Kto głosował? |
Jerzy Józef
Jerzy Józef Czerny
Instytut
Społeczno-parateatra
lny "A.O.M.
Kathkarsis...
Problem jest w czymś innym, jesienią tego roku są wybory samorządowe więc wiec obecnym radnym jakoś nie w smak psuć efekt odniesionego właśnie sukcesu w postaci oddania nowego mostu i mówić ani o ponownych utrudnieniach związanych z koniecznością zamknięcia mostu Piłsudskiego ani o sporych kosztach jakie będą musiały być poniesione w związku z nierobieniem żadnych remontów choćby tyko bieżących konserwacji antykorozyjnych na moście im Piłsudskiego przez ostatnie 3 kadencje!

W poniżej zacytowanych 2 wypowiedziach dyrektor Glonek jawnie mija się z prawda i zaprzecza sam temu co oświadczał już w sierpniu 2012 że stan mostu jest bardzo zły i musi jego remont musi być rozpoczęty niezwłocznie po w 2013 zaraz po oddaniu nowego mostu ( co planowano na wiosna 2013. Most oddano jednak dopiero w grudniu wiec za późno by remont rozpocząć zimą.

Uradzano więc że trzeba koniecznie jeszcze o rok przeciągnąć rozpoczęcie remontu tak by zacząć go dopiero po wyborach, przecież się most nie zawali w tym czasie...
No i najwyraźniej skutecznie przekonano m.in. tego typu argumentacją eksperta , tak że ten powtórzył słowo w słowo swoja opinie z przed dwu lat i podał identyczną jak przed dwoma laty punktację stanu mostu , a przecież jego stan się nie poprawie lecz dostrzegalnie pogorszył!

Czy jest to rozsądne i gospodarne podejście? Zdecydowanie nie bo choć most się raczej nie zwali przez ten rok , jego zakres remontu i konieczności wymiany konstrukcji stalowych z całą pewnością będzie znacznie większy a koszt remontu znacznie droższy!

Bo czy ktoś z was zdecydował by się uszkodzony w stłuczce samochód bez zabezpieczeń antykorozyjnych wstawić na 2 lata pod "chmurkę" bo dopiero wtedy będzie miał kasę na remont?

Oczywiście, że nie bo wówczas zamiast wyklepania zgnieceń będzie musiał już wszystkie dotknięte wgnieceniami blachy, a koszt remontu wzrośnie co najmniej 10 -krotnie !

http://www.pomorska.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/2013...
http://www.torun.com.pl/index.php?art_id=38&id_news=13361

MOST STARY, ALE JARY
2013-10-03 12:55:00
Most stary, ale jary

Remont mostu im. Piłsudskiego w Toruniu wcale nie musi rozpocząć się zaraz po oddaniu nowej przeprawy przez Wisłę. Najnowsze ekspertyzy wskazują, że można z nim poczekać dwa lata.

- Przygotowując się do remontu starego mostu, na początku roku zleciliśmy ekspertyzy jego stanu - mówi Andrzej Glonek, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg. - Były wykonane z użyciem między innymi georadaru przez firmy Geosat z Krakowa oraz Moskom. Jedna ekspertyza dotyczyła konstrukcji żelbetowych, druga - mostu. Obie niezależnie od siebie wykazały, że z remontem możemy poczekać co najmniej dwa lata.

Niezwłocznie, ale... nie szybko

Dlaczego więc wcześniej drogowcy mówili o pilnej potrzebie jego przeprowadzenia?

- Prędzej czy później remont i tak trzeba będzie zrobić. Sensownie jest go przeprowadzić, mając alternatywę w postaci nowego mostu, którym można poprowadzić objazd. Nie było jednak nigdy powiedziane, że musimy to zrobić natychmiast, zaraz po otwarciu nowej przeprawy. Remont starej przeprawy, a szczególnie organizacja ruchu, musi być poparty wieloma analizami. Do tego przedsięwzięcia musimy się dobrze przygotować przede wszystkim logistycznie. Wiemy, ile zamknięcie jakiejkolwiek ulicy powoduje utrudnień. A tu mówimy o moście, przez który przejeżdża 40 tysięcy pojazdów na dobę i którego znaczenie na mapie komunikacyjnej miasta jest olbrzymie - mówi Andrzej Glonek.

To jednak dyrektor Glonek mówił o pilnym remoncie. W podpisanym przez niego oświadczeniu z sierpnia 2012 roku czytamy, że na moście im. Piłsudskiego „prace remontowe muszą być wykonane niezwłocznie po wybudowaniu nowego mostu drogowego, tj. w latach 2013-2014”.
Ten post został edytowany przez Autora dnia 26.01.14 o godzinie 22:36
26.01.2014, 22:34 Nadużycie | Link | Edytuj | Cytuj
1 Kto głosował? |

konto usunięte
Jerzy C.:
(...) argumentacją eksperta ,powtórzył słowo w słowo swoja opinie z przed dwu lat i podał identyczną jak przed dwoma laty punktację stanu mostu , a przecież jego stan się nie poprawie lecz dostrzegalnie pogorszył!
czary mary???...... ;) to tak dla żartu, ale już poważniej: cóż więc? co radzisz?
26.01.2014, 23:25 Ignoruj autora | Nadużycie | Link | Cytuj
Wartościowa |
Jerzy Józef
Jerzy Józef Czerny
Instytut
Społeczno-parateatra
lny "A.O.M.
Kathkarsis...
Joanna P.:

Jerzy C.:

(...) argumentacją eksperta ,powtórzył słowo w słowo swoja opinie z przed dwu lat i podał identyczną jak przed dwoma laty punktację stanu mostu , a przecież jego stan się nie poprawie lecz dostrzegalnie pogorszył!
czary mary???...... ;) to tak dla żartu, ale już poważniej: cóż więc? co radzisz?

Moim zdaniem trzeba żądać od dyrektora MZD zaraz jak się skończy zima (powiedzmy w marcu )
przeprowadzenia Przeglądu Rozszerzonego i Szczegółowego poza planem przeglądów rocznych.
W okresie zimowym korozja niezabezpieczonego od 10 lat antykorozyjnie mostu co roku drastycznie się pogłębia. Widać to np po miejscowym "rozsadzaniu" przez produkty korozji nitowanej z kilku warstw konstrukcji stalowej.
Radni np opozycyjni (PO) powinni tez żądać pilnego opracowania projektu remontu mostu co wg przeglądu rocznego z przed 2 lat miało być wykonane już do końca 2013 roku!

Trzeba też przyśpieszyć planowane już połączenie od wiaduktu na ul Kościuszki wzdłuż ul Dworcowej do ul Wielki Rów przy ul Grudziądzkiej i zadbać by o połączenie od razu miało charakter dwupasmowy i było połączone z ul Kościuszki i Grudziądzką rondami ze światłami , a nie tylko jakąś chwilową prowizorką.
Tylko wtedy bowiem będzie można bez problemowo zamknąć na czas remontu most Piłsudskiego i przenieść na nowy most wszystkie drogi krajowe ze starego mostu (91, 10 ,15 )
Ten post został edytowany przez Autora dnia 27.01.14 o godzinie 15:08
27.01.2014, 14:59 Nadużycie | Link | Edytuj | Cytuj

konto usunięte
Jerzy C.:
czyli - co my, obywatele (czyt. zwykli ;) zjadacze chleba) możemy zrobić, by żądać? co proponujesz?
27.01.2014, 17:50 Ignoruj autora | Nadużycie | Link | Cytuj
Wartościowa |
Jerzy Józef
Jerzy Józef Czerny
Instytut
Społeczno-parateatra
lny "A.O.M.
Kathkarsis...
Joanna P.:

Jerzy C.:
czyli - co my, obywatele (czyt. zwykli ;) zjadacze chleba) możemy zrobić, by żądać? co proponujesz?

1. Po pierwsze potrzebna jest pilna i poważna dyskusja na ten temat np na jednym z kilku bardzo merytorycznych i interesujących blogów:
http://makowskitorun.pl/jawne-czy-tajne/comment-page-1...
http://www.nowomostowa.blogspot.com/2014/01/bydgoska-5...
http://wojciechgiedrys.redblog.pomorska.pl/2013/11/28/...

2. Po drugie można napisać podobnego rodzaju petycję do Prezydenta Zaleskiego i Rady Miasta
https://www.change.org/petitions/prezydent-miasta-torun...
27.01.2014, 23:43 Nadużycie | Link | Edytuj | Cytuj
1 Kto głosował? |
Jerzy Józef
Jerzy Józef Czerny
Instytut
Społeczno-parateatra
lny "A.O.M.
Kathkarsis...
Mankamenty nowego mostu:
http://www.mmtorun.pl/artykul/nowy-most-w-toruniu-widz...
http://www.pomorska.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/2013...
http://www.pomorska.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/2013...
Ten post został edytowany przez Autora dnia 05.02.14 o godzinie 00:37
5.02.2014, 00:20 Nadużycie | Link | Edytuj | Cytuj
Jerzy Józef
Jerzy Józef Czerny
Instytut
Społeczno-parateatra
lny "A.O.M.
Kathkarsis...
Tramwajem przez most Piłsudskiego: za i przeciw
http://torun.gazeta.pl/torun/1,48723,13838824,Tramwaje...
5.02.2014, 00:37 Nadużycie | Link | Edytuj | Cytuj
Jerzy Józef
Jerzy Józef Czerny
Instytut
Społeczno-parateatra
lny "A.O.M.
Kathkarsis...
Joanna P.:

Jerzy C.:
czyli - co my, obywatele (czyt. zwykli ;) zjadacze chleba) możemy zrobić, by żądać? co proponujesz?

Myślę też że trzeba zarządać od Dyrktora MZD wyjaśnień co się rzekomo poprawiło w stanie mostu Piłsudskiego pomiędzy pomiędzy oświadczniem 2012-08-16 a oświadczeniem 2013-09-04 ?

Czy nie jest jednak przypadkiem tak że nic sie nie porawiło a stam mostu przez 1,5 roku drastycznie się pogosrszył , ale przecież odanie nowego mostu opóźniło sie o 5 miesiecy także nie da się go wykonć już w 2013 r.
Czy nie ma to też przypadkiem bezpośredniego związku ztym ,że przecież jesienią 2014 będa ponowne wybory samorządowe więc Pan Prezydent wolałby by remot kapiatlny mostu im Piłsudskiego i ponowne powazne utrudnienai w komunikacji miejskiej i korki na ul Zółkiewskiego i ul Kościuszki nie zniechęciły Torunian do odania ponownego głosu na Prezydenta Zaleskiego, tak że znów mogły bysie pojawić transparenty i okrzyki ( jak w 2005 roku przy przedłużającym sie remoncie wiaduktu kolejowego na ul Kościuszki) : ZALESKI ODAJ MOST TORUNIOWI!

http://www.mzd.torun.pl/index.php?lang=pl&m=news&id=452
Komunikat prasowy Miejskiego Zarządu Dróg w Toruniu
w sprawie przebudowy układu drogowego na placu Armii Krajowej.

Przebudowa wiaduktu na placu Armii Krajowej- oświadczenie dyrektora MZD.
Układ drogowy na placu Armii Krajowej to bezsprzecznie newralgiczne miejsce na mapie komunikacyjnej Torunia. Jest on sprzężony z jedyną – jak na razie – i mocno wyeksploatowaną przeprawą mostową im. Józefa Piłsudskiego, którą przejeżdża około 45 tys. pojazdów (!) na dobę. W związku z tym, przed przystąpieniem do jego gruntownej przebudowy, priorytetem jest stworzenie alternatywy w postaci oddania do użytku nowej przeprawy mostowej w ciągu ul. Wschodniej. Budowa drugiego mostu drogowego trwa i – zgodnie z umową z Generalnym Wykonawcą – ma się zakończyć w lipcu 2013 roku. Niezwłocznie po wybudowaniu nowej przeprawy miasto planuje przystąpić do kapitalnego remontu mostu im. Piłsudskiego, który został silnie zdegradowany w wyniku dużego natężenia ruchu samochodowego w ostatnich 20 latach. Prace remontowe muszą być wykonane niezwłocznie po wybudowaniu nowego mostu drogowego, tj. w latach 2013-2014. Zakres tych prac wpisany jest do Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Torunia na lata 2012-2042, uchwalonej przez Radę Miasta Torunia 15 grudnia 2011 roku.

Należy podkreślić, że przywoływane w publikacjach prasowych (Gazeta Wyborcza 7 i 8 sierpnia 2012 rok..: „Zrezygnowali z okazji”, „Drogowa niemoc”) pogłębienie przejazdu pod wiaduktem na placu Armii Krajowej stanowi element istotnej przebudowy szerszego układu drogowego. Wiąże się to zarówno ze zmianą geometrii całego placu AK, jak i dochodzących do niego ulic (Kujawska, Nieszawska, Poznańska i Podgórska). Co więcej – pogłębienie przejazdu nie oznacza wyłącznie obniżenia ulicy na odcinku 100 metrów. Uzyskanie przejazdu o wysokości 4,6 metra przy jednoczesnym zapewnieniu odprowadzenia wód opadowych oznacza gruntowną przebudowę wszystkich przyległych do placu AK ulic, na odcinku co najmniej kilkuset metrów. Nie bez znaczenia jest również fakt, że wiadukt przy placu AK liczy sobie 120 lat, a jego stan techniczny – określany przez PKP jako cyt. „bardzo zły” – wymaga szczegółowego zinwentaryzowania w drodze specjalistycznej ekspertyzy. Trudno bowiem bez ekspertyzy przewidzieć w stu procentach, jak zachowa się konstrukcja obiektu w przypadku rozpoczęcia prac drogowych.

Mając świadomość konieczności przebudowy wiaduktu, miasto już w latach 90. podjęło rozmowy z jego właścicielem – PKP. W grudniu 2008 roku Gmina Miasta Toruń wspólnie z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisała porozumienie w sprawie przygotowania i wspólnej realizacji przedsięwzięcia inwestycyjnego pn: „Przebudowa wiaduktu kolejowego w km 134,799 linii kolejowej nr 353 Poznań-Skandawa oraz w km 109,680 linii kolejowej nr 18 Kutno-Piła pomiędzy placem AK a ulicą Poznańską i Podgórską w Toruniu wraz z układem drogowym” (Trasa Staromostowa). Inwestycja ta w wariancie jednojezdniowym została oszacowana na ok. 57 mln zł, a w wariancie dwujezdniowym – na ponad 65 mln zł (oba warianty powstały w wyniku opracowania wielowariantowej koncepcji budowy Trasy Staromostowej w 2005 roku).

W związku z powyższym trudno porównywać planowane przez PKP prace remontowe na wiadukcie kolejowym z ogromną inwestycją drogową, jaką musi przygotować i zrealizować miasto.

Miejski Zarząd Dróg jako jednostka odpowiedzialna za wszystkie drogi i obiekty z nimi związane na terenie Torunia ma świadomość potrzeb komunikacyjnych w mieście i sukcesywnie od wielu lat inwestuje w remont i rozbudowę toruńskiej sieci drogowej. Świadczą o tym wielomilionowe nakłady na inwestycje drogowe, jak chociażby budowa mostu drogowego w Toruniu wraz z drogami dojazdowymi, przebudowa Szosy Chełmińskiej, Szosy Lubickiej, placu Hoffmanna, ulicy Polnej, Skłodowskiej-Curie, gen. J. Bema, Turystycznej, Trasy Średnicowej Północnej.

/-/ Andrzej Glonek
dyrektor
MZD w Toruniu

Informację wprowadził(a): Agnieszka Kobus-Pęńsko
Data zamieszczenia: 2012-08-16
Ten post został edytowany przez Autora dnia 05.02.14 o godzinie 06:36
5.02.2014, 00:50 Nadużycie | Link | Edytuj | Cytuj
Jerzy Józef
Jerzy Józef Czerny
Instytut
Społeczno-parateatra
lny "A.O.M.
Kathkarsis...
Oj czarne chmury się zbierają nad Toruniem....
http://www.goldenline.pl/forum/3431855/wniosek-w-spraw...
28.02.2014, 18:59 Nadużycie | Link | Edytuj | Cytuj
Jerzy Józef
Jerzy Józef Czerny
Instytut
Społeczno-parateatra
lny "A.O.M.
Kathkarsis...
http://zwodzony-most.blogspot.com http://aomkatharsis.blogspot.com http://plp.info.pl



Wyślij zaproszenie do