Temat: Kopia bezpieczeństwa
Witam,
Powszechnie stosuje się w administracji publicznej zasadę realizowania postanowień wewnętrznej dokumentacji i procedur ("Polityki") opracowanych na podstawie prawa,
Najlepszym rozwiązaniem jest w danej instytucji administracji publicznej stworzyć "Politykę kopii bezpieczeństwa" najlepiej jako część "Polityki bezpieczeństwa", dokument powinien obejmować:
- kto odpowiada za tworzenie kopii bezpieczeństwa,
- dla jakich systemów i danych tworzona jest kopia bezpieczeństwa,
- jakie dane są zabezpieczane,
- jakie są harmonogramy kopii bezpieczeństwa,
- na jakich nośnikach i w jakich miejscach znajduje się kopia bezpieczeństwa,
- jakie są procedury odzyskiwania danych,
- jakie są procedury testowania poprawności kopii bezpieczeństwa,
Powyższe zapisy "Polityki kopii bezpieczeństwa" powinny być stworzone dla wszystkich systemów zarówno dla tych, które nie przetwarzają danych osobowych, jak i tych które te dane przetwarzają,
Jeżeli chodzi o systemy przetwarzające dane osobowe to podstawa prawna jest następująca:
- UODO i ROZPORZĄDZENIE MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie dokumentacji przetwarzania danych osobowych oraz warunków technicznych i organizacyjnych, jakim powinny odpowiadać urządzenia i systemy informatyczne służące do przetwarzania danych osobowych (§ 5 pkt 4, część A, pkt IV),
- materiał edukacyjny GIODO:
https://edugiodo.giodo.gov.pl/mod/resource/view.php?id=39
Jeżeli chodzi o systemy księgowo-płacowe to dodatkowo:
- Ustawa o rachunkowości (Art. 10)
Pozdrawiam,