Andrzej Janikowski Szef, Badania rynku
Temat: Archiwa zakładowe
Witam serdecznie,znalazło się w mojej skrzynce:
49 edycja seminarium w cyklu Akademia Prawa Komputerowego
ARCHIWA ZAKŁADOWE A DOKUMENTACJA ELEKTRONICZNA
Warszawa, 29 czerwca 2011 r.
Archiwum zakładowe to komórka organizacyjna lub jej część w jednostce,
zajmująca się czasowym przechowywaniem materiałów wytworzonych w danej
instytucji oraz przez nią otrzymanych, a niepotrzebnych już do bieżącego
urzędowania. Archiwum zakładowe zajmuje się także ewidencjonowaniem,
udostępnianiem oraz - po upływie ustawowo określonego czasu - przekazywaniem
swoich materiałów archiwalnych kat. A do właściwego terytorialnie archiwum
państwowego, a także brakowaniem dokumentacji niearchiwalnej.
Podczas seminarium przedstawimy Państwu informacje o tym jak należy
organizować działania archiwum zakładowego, jak tworzyć akta sprawy w
postaci cyfrowej oraz jakie są przewidywane funkcje archiwum zakładowego w
warunkach EZD, a p. Kazimierz Schmidt odpowie na Państwa pytania i wyjaśni
wątpliwości związane z nową instrukcja kancelaryjną.
Zapraszamy do udziału.
Prowadzenie obrad: Kazimierz Schmidt, Departament Społeczeństwa
Informacyjnego MSWiA
Program:
10:00 Wykład wprowadzający: Archiwistyka cyfrowa - już czy zaraz?
- Zadania archiwistyki cyfrowej
- Archiwista cyfrowy - między archiwistą a informatykiem?
- Informatyzacja administracji
- Cyfryzacja materiałów archiwalnych
- Oczekiwania społeczne w kontekście możliwości teleinformatyki
- Specyfika dokumentacji elektronicznej jako materiału archiwalnego
- Usieciowienie, czyli granica między archiwum a przedpolem archiwalnym w
kontekście dokumentacji elektronicznej
- Za wcześnie, a może za późno na archiwistykę cyfrową w Polsce?
dr Wojciech Woźniak, Narodowe Archiwum Cyfrowe
10:45 Wykład: Jak tworzyć akta sprawy w postaci cyfrowej
- Akta elektroniczne w pilotażu EZD w PUW w Rzeszowie w 2010 r.
- Wdrożenie EZD w 2011 r.
- Tworzenie akt sprawy w postaci cyfrowej
- Dekretacja i aprobata w EZD
- EZD a korespondencja wewnętrzna, fax i e-mail
- EZD a profil zaufany
Zbigniew Solarski, Podkarpacki Urząd Wojewódzki
11:20 Case study: Jak tworzymy akta sprawy w postaci cyfrowej
- Rejestracja przesyłek wpływających i wychodzących
- Wykonywanie dekretacji, akceptacji
- Gromadzenie przyporządkowanych do właściwych spraw wszelkich dokumentów
elektronicznych mających znaczenie dla udokumentowania przebiegu załatwiania
i rozstrzygania tych spraw prowadzenie rejestrów
Magdalena Sawicka, pracownik Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku
12:15 Przerwa na lunch
12:45 Wykład i dyskusja: Przewidywane funkcjonowanie archiwum
zakładowego w warunkach EZD
- Rola przy tworzeniu akt spraw (doradzanie i koordynacja)
- Przejęcie nadzoru nad aktami spraw w EZD
- Przejmowanie składów chronologicznych
- Udostępnianie przejętych akt
- Przekazywanie do archiwów państwowych.
Kazimierz Schmidt, Departament Społeczeństwa Informacyjnego MSWiA
13:45 Wykład: Organizacja i zasady działania archiwum zakładowego
- Organizacja archiwum zakładowego
- status prawny archiwum zakładowego
- terminologia
- instrukcja o organizacji i funkcjonowaniu archiwum zakładowego
- Zadania archiwum zakładowego, w szczególności:
- przejmowanie dokumentacji w postaci tradycyjnej i elektronicznej (zasady i
nomy)
- przechowywanie i zabezpieczanie (normalizacja wyposażenia, mebli,
aparatury i urządzeń)
- ewidencjonowanie
- udostępnianie
- brakowanie dokumentacji niearchiwalnej
- przekazywanie materiałów archiwalnych do archiwów państwowych
- Wykorzystanie narzędzi informatycznych w "tradycyjnym" archiwum
zakładowych
Mgr Katarzyna Pepłowska, Uniwersytet Mikołaja Kopernika
14:20 Przerwa, poczęstunek
14:40 Wykład i dyskusja: Nowa instrukcja kancelaryjna - najważniejsze
zagadnienia w świetle przekazywanych do MSWiA pytań i wątpliwości.
- Kryteria wyboru sposobu dokumentowania załatwianych i rozstrzyganych spraw
(EZD czy tradycyjnie?)
- Ważniejsze definicje (dokument elektroniczny, odwzorcowanie cyfrowe a
naturalny dokument elektroniczny, sprawa i akta sprawy, metadane, pismo,
przesyłka)
- Zakres podmiotowy obowiązywania nowej instrukcji,
- Korespondencja przychodząca - drogi wpływu do urzędu (papier, e-mail,
elektroniczna skrzynka podawcza)
- Wewnętrzny obieg akt i dokumentów elektronicznych w urzędzie - dlaczego
elektroniczne akta sprawy mają być tylko w komórce merytorycznej
- Instrukcja kancelaryjna w kontekście innych przepisów wprowadzonych ustawą
z 12 lutego 2010 o zmianie ustawy o informatyzacji (w tym w sprawie
sporządzania i doręczania pism w postaci dokumentów elektronicznych)
Kazimierz Schmidt, Wydział Systemów Informatycznych Administracji Publicznej
Departamentu Informatyzacji MSWiA
16:00 Zakończenie programu, wręczenie certyfikatów
INFORMACJE ORGANIZACYJNE
Termin: 29 czerwca 2011 r.
Miejsce: Warszawa
Koszt udziału 1 osoby wynosi:
570 zł + 23% VAT
900 zł + 23% VAT - przedstawiciele firm sektora IT oferujących produkt lub
usługę z zakresu tematycznego seminarium
Powyższy koszt obejmuje: udział w obradach, materiały zawierające omówienie
wszystkich wykładów, konsultacje pozaprogramowe, certyfikat udziału, bufet
kawowy i lunch w przerwach.
____________________________________________________________________________
__
Zgłoszenia:
Warunkiem udziału jest przesłanie wypełnionego formularza zgłoszeniowego:
Faksem na numer 22 871 85 56 - formularz w załączeniu
bądź elektronicznie:
<http://www.cpi.com.pl/imprezy/2011/azde/formularz_kp.p...;
http://www.cpi.com.pl/imprezy/2011/azde/formularz_kp.php