Jakub P.

Jakub P. "Kto chce szuka
sposobu. Kto nie
chce szuka powodu"

Temat: Ile czasu średnio wtrzymuje kosnultant w jednym call center?

Ile czasu pracuje u was w call center konsultant?
Jak staracie się zatrzymać konsultantów w call center?

konto usunięte

Temat: Ile czasu średnio wtrzymuje kosnultant w jednym call center?

Mogę się wypowiedzieć z perspektywy byłego pracownika call centre.

Pracowałam rok i uważam że jest to długi okres czasu...
Bardzo duża rotacja konsultantów spowodowana jest błędami w rekrutacji i brakiem dbałości o rozwój pracowników.
Chodzi o to, iż podczas jednej rekrutacji przyjmowanych jest 20 osób, które szkoli się przez 5 dni z produktów i technik sprzedaży. Po miesiącu pracy, z tej grupy pozostaje 1 lub 2 a czasem nawet 3... bo okazuje się że pozostali nie potrafią rozmawiać z ludzmi przez telefon, lub też nie inwestuje się w rozwój tych osób (bo przeciez łatwiej zorganizować nową rekrutację i znowu przyjąć 20 osób, z których okaże się że 1 lub 2 osoby są dobre itd).
Generalnie nikt nie stara się urzymać konsultantów, jedyna metoda motywacji to: "jeśli nie będziesz sprzedawać to wkrótce sie pożegnamy" lub "rób co chcesz- nawet gryź słuchawki, byle byś przedał/a".

Skuteczną metodą utrzymywania pracowników, byłoby ich ciągłe szkolenie i pozytywne motywowanie! Aż miło przyjść do pracy, gdy leader powie po dobrym dniu- świetna robota, niż- zawsze mogło być lepiej...
Dobrze było by też np. po 2 miesiącach pracy, gdy konsultant już "ogarnie o co chodzi" zrobic mu ponowne szkolenie, aby poukładać zdobytą wiedzę, przeanalizować trudne sytuacje z którymi miał do czynienia i pogłębić jego wiedzę z technik sprzedaży- aby zwiększyc jego skuteczność.
Dodatkowo (szczegół- ale istotny): traktowanie każdego konsultanta indywidualnie (a nie jako grupę, liczby, wyniki) będzie korzystne dla każdej ze stron. To że dziś ktoś ma słaby dzień, nie oznacza że w kolejnym tygodniu nie będzie na szczycie rankingu. Wystarczy podejść i "przemówic ludzkim głowsem"- zapytac co słychać, czemu dziś idzie słabiej, jak mozna pomóc- to jest motywacja dla pracownika!
Wtedy każdy byłby zadowolony: przełożeni, bo wyniki były by lepsze i konsultanci czuli by się docenieni, a dzięki większej sprzedaży- dodatkowo wzrosły by ich dochody.

"Dobre słowo przełożonego, jest cenniejsze niż kolejna podwyżka"Elzbieta Pospuła edytował(a) ten post dnia 17.12.08 o godzinie 14:19
Jakub P.

Jakub P. "Kto chce szuka
sposobu. Kto nie
chce szuka powodu"

Temat: Ile czasu średnio wtrzymuje kosnultant w jednym call center?

dzięki, cenne uwagi

konto usunięte

Temat: Ile czasu średnio wtrzymuje kosnultant w jednym call center?

Ja wytrzymałam rok i 3 miesiące.
I chętnie znowu bym podjęła taką pracę.
Jakub Wołyński

Jakub Wołyński Ty i Twoja marka w
internecie.
www.jakubwolynski.p
socia...

Temat: Ile czasu średnio wtrzymuje kosnultant w jednym call center?

Witam.
Pracowałem kiedyś w call center po 8h dziennie brrr, czasem 10h :)
Pojawiały się problemy z wydajnością.

Tak na marginesie mój znajomy robiąc nadgodziny potrafił spędzać przy telefonie 14-15h he he ale to już była przesada.
Marcin Górny

Marcin Górny Informatyk /
Serwisant /
Szkoleniowiec

Temat: Ile czasu średnio wtrzymuje kosnultant w jednym call center?

Ja pracowałem kiedyś w call center w TP ok. 6 miesięcy przenoszony od działu do działu od 6-8h w tym 30-45min przerwy i potem przepisałem się do innej firmy - Netia gdzie już było bardziej spoko bo pracowałem już tylko po 4h dziennie (firma stwierdziła że więcej nie ma sensu bo pracownik już nie jest wydajny) a że miałem bardzo dobre wyniki to awansowałem i mam własnych ludzi co pracują dla mnie i jakoś nie słyszę narzekań bo ludzie pracują po 4h i daje im możliwość wybrania grafiku (czy rano czy na południe czy popołudniu) - Proste...
Więc wszystko zależy od pracodawcy jakie ma poszanowanie dla pracownika, swoje w TP przeżyłem i nie zamierzam robić tak jak oni, bo sam byłe i pracowałem w call center i wiem że pracownik musi pracować bez presji i w spokoju by pracował wydajnie.

Następna dyskusja:

Oferta pracy - Kierownik Re...




Wyślij zaproszenie do