Temat: Ile czasu średnio wtrzymuje kosnultant w jednym call center?
Mogę się wypowiedzieć z perspektywy byłego pracownika call centre.
Pracowałam rok i uważam że jest to długi okres czasu...
Bardzo duża rotacja konsultantów spowodowana jest błędami w rekrutacji i brakiem dbałości o rozwój pracowników.
Chodzi o to, iż podczas jednej rekrutacji przyjmowanych jest 20 osób, które szkoli się przez 5 dni z produktów i technik sprzedaży. Po miesiącu pracy, z tej grupy pozostaje 1 lub 2 a czasem nawet 3... bo okazuje się że pozostali nie potrafią rozmawiać z ludzmi przez telefon, lub też nie inwestuje się w rozwój tych osób (bo przeciez łatwiej zorganizować nową rekrutację i znowu przyjąć 20 osób, z których okaże się że 1 lub 2 osoby są dobre itd).
Generalnie nikt nie stara się urzymać konsultantów, jedyna metoda motywacji to: "jeśli nie będziesz sprzedawać to wkrótce sie pożegnamy" lub "rób co chcesz- nawet gryź słuchawki, byle byś przedał/a".
Skuteczną metodą utrzymywania pracowników, byłoby ich ciągłe szkolenie i pozytywne motywowanie! Aż miło przyjść do pracy, gdy leader powie po dobrym dniu- świetna robota, niż- zawsze mogło być lepiej...
Dobrze było by też np. po 2 miesiącach pracy, gdy konsultant już "ogarnie o co chodzi" zrobic mu ponowne szkolenie, aby poukładać zdobytą wiedzę, przeanalizować trudne sytuacje z którymi miał do czynienia i pogłębić jego wiedzę z technik sprzedaży- aby zwiększyc jego skuteczność.
Dodatkowo (szczegół- ale istotny): traktowanie każdego konsultanta indywidualnie (a nie jako grupę, liczby, wyniki) będzie korzystne dla każdej ze stron. To że dziś ktoś ma słaby dzień, nie oznacza że w kolejnym tygodniu nie będzie na szczycie rankingu. Wystarczy podejść i "przemówic ludzkim głowsem"- zapytac co słychać, czemu dziś idzie słabiej, jak mozna pomóc- to jest motywacja dla pracownika!
Wtedy każdy byłby zadowolony: przełożeni, bo wyniki były by lepsze i konsultanci czuli by się docenieni, a dzięki większej sprzedaży- dodatkowo wzrosły by ich dochody.
"Dobre słowo przełożonego, jest cenniejsze niż kolejna podwyżka"
Elzbieta Pospuła edytował(a) ten post dnia 17.12.08 o godzinie 14:19